اگر مردان مجیدی با استمرار و پرانگیزه بمانند؛ قهرمانی دور از دسترس نیست | آوای استقلال
3

اگر مردان مجیدی با استمرار و پرانگیزه بمانند؛ قهرمانی دور از دسترس نیست

  • کد خبر : 20916
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
اگر مردان مجیدی با استمرار و پرانگیزه بمانند؛ قهرمانی دور از دسترس نیست
استقلال با انواع رفت و آمدها و کم و زیاد شدن نفراتش در طول فصل جاری کنار آمده و کارایی خود را حفظ کرده و به روند اندوختن امتیازات مورد نظرش استمرار بخشیده است.

به گزارش آوای استقلال، استقلال با انواع رفت و آمدها و کم و زیاد شدن نفراتش در طول فصل جاری کنار آمده و کارایی خود را حفظ کرده و به روند اندوختن امتیازات مورد نظرش استمرار بخشیده و اگر می‌خواهد تا پایان فصل در صدر جدول باقی بماند و قهرمان شود و نگاهی جدی به جام حذفی هم داشته باشد، موظف است که این ویژگی‌ها را به هیچ روی از دست ندهد. صرفنظر از هر چیزی که در دیدار یکشنبه گذشته آبی‌های تهرانی با سفید و سبزهای اصفهانی (ذوب‌آهن) در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال کشور روی داد، آنها از هر جهت در کارهای موفق تدافعی خود استمرار داشته‌اند و با اینکه در زمینه‌های تهاجمی کمتر درخشیده‌اند اما در این عرصه نیز پس از مس رفسنجان عنوان برترین خط حمله فصل را در اختیار داشته‌اند. اکتفا به ۶ گل خورده در ۱۶ هفته اول لیگ، کاری بزرگ از سوی آبی‌ها بوده و با اینکه مثلث تدافعی دانشگر، مرادمند و یزدانی این منطقه را بیمه کرده اما هنر فرهاد مجیدی بی‌اثر ساختن مصدومیت شدید و غیبت طولانی‌مدت عارف غلامی و کوچ عارف آقاسی ناراضی از جمع آبی‌پوشان بوده است. فراموش نکنیم که این استحکام دفاعی حتی در غیاب روزبه چشمی حاصل آمده که بازگشت پر سر و صدایی به استقلال پس از دو سال و اندی بازی در لیگ قطر داشته اما هرگز همان کارایی قبل از سفرش به این کشور را از خود بروز نداده و فرهاد مجیدی به او اصلاً احساس نیاز نکرده است.

ورود جوان‌ترهای پر انرژی به صحنه

اینکه حردانی صید جدید، جوان و مستعد استقلال چقدر به کار این تیم خواهد آمد، نکته‌ای است که باید صبر کرد و حاصل آن را دید اما در این شکی نیست که استقلال با وجود از دست دادن فرشید باقری و مسعود ریگی در «پیش‌فصل» به لطف رویکرد به جوان‌ترهایی پرانگیزه همچون امیرحسین حسین‌زاده، زبیر نیک‌نفس و مهدی مهدی‌پور، خط‌ هافبک خود را هم پرانرژی‌تر ساخته و مشارکت مؤثر «بال»هایی مثل جعفر سلمانی این خط را غنی‌تر کرده است. در خط حمله هم اگرچه رودی ژستد شروع بدی در جمع آبی‌ها داشت اما بتدریج با کوین یامگا اخت شد و تک گل‌‌های حساس اخیر ارسلان مطهری حاکی از آن است که او هم پس از مدتی نزول، حس گلزنی‌اش را بازیافته و به یک عامل همراهی کننده خوب برای یامگا و ژستد و شاید هم جانشینی کارساز برای آنها در تعویض‌های نیمه دوم تبدیل شده باشد. به همه آنها بیفزایید عملکرد خوب حسین حسینی و علیرضا رضایی را درون دروازه تا ببینید آبی‌ها تا این لحظه چیزی را به دست تقدیر و اقبال نسپرده‌اند و تفکر لازم را داشته و با حساب و کتاب کار کرده‌اند. به این ترتیب لازمه حفظ شرایط ممتاز فعلی استقلال، استمرار در انجام کارهای موفق مورد بحث و رها نکردن کار و تمدید استفاده درست از نیروهای موجود است. مواردی که در سه ماه باقی‌مانده از فصل جاری اهمیتی بس بیشتر یافته و به واقع حیاتی شده است.

تک سلاح‌هایی برای روزهای دشوار

فوتبال ورزشی است که همیشه در آن شگفتی‌سازان و تازه‌واردان خلاق خودی نماینده و گاه جریان و روند مسابقات مهم را تعیین کرده و رویدادهایی را به تصویر کشیده‌اند که قبلاً پیش‌بینی آن نمی‌شد. چه کسی فکر می‌کرد سبحان خاقانی جوان در دو فصل اخیر زننده گل‌های ناگهانی و تعیین کننده‌ای بوده باشد که با شلیک‌های پای چپش آن را پایه‌گذاری کرده و چه فردی تصور داشت که مهدی‌پور با شوت‌های سنگین از راه دورش بعضی گل‌های تماشایی را در این فصل بزند و حسین‌زاده، دیگر جوان بالنده استقلال از پدیده‌های لیگ فعلی تلقی شود؟ اینها تک سلاح‌هایی هستند که حتی اگر این تیم استمرارش در ادامه فصل کمتر شود، شاید به کمک تیم بیایند و شرایط را همچنان به سود استقلال نگه دارند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=20916

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.