آمانوف، تهدیدی برای حسین‌زاده | آوای استقلال
1
مهاجم ازبک در چه پستی بازی خواهد کرد؟

آمانوف، تهدیدی برای حسین‌زاده

  • کد خبر : 20710
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
آمانوف، تهدیدی برای حسین‌زاده
استقلال در پنجره زمستانی، نقل و انتقالات هوشمندانه‌ای داشت و به جای خریدهای احساسی و هیجانی تنها در دو پستی که نیاز داشت، بازیکن خرید.

به گزارش آوای استقلال، مجیدی در گام اول نیمکت‌نشینانی که فرصت بازی نداشتند را واگذار کرد تا حاشیه‌ها برای نیم‌فصل دوم به حداقل برسد و بعد از آن حردانی و آمانوف را به تیمش اضافه کرد که می‌توانند در کورس قهرمانی بازیکنان مؤثری باشند.
پست حردانی مشخص است و قرار است در پیستون راست بازی کند. این مدافع ملی‌پوش در ۲۳ سالگی یکی از آماده‌ترین مدافعان راست لیگ برتر بوده و می‌تواند جای وریا غفوری که در نیم‌فصل اول مصدومیت‌های متعددی داشت و افت کرده را در ترکیب اصلی بگیرد. حضور یزدانی کمک می‌کند که مجیدی مجبور به استفاده از یامگا در این پست نشود و مهاجم فرانسوی در خط حمله بماند. ابهامات درباره پست بازی هافبک ازبک بیشتر است. آمانوف در پست‌های مختلف فاز حمله بازی کرده و می‌تواند نقش‌های مختلفی به عهده بگیرد. با این حال به نظر می‌رسد که کادر فنی استقلال او را برای پست مشخصی در نظر گرفته است. سیستم غالب استقلال در بازی‌های اخیر ۱-۲-۴-۳ بوده است و دو بازیکن که معمولاً یامگا و حسین‌زاده هستند کمی عقب‌تر از ژستد بازی می‌کنند. یامگا در نقش مهاجم مکمل راست مؤثرترین بازیکن استقلال است. حسین‌زاده در نیم‌فصل اول عملکرد خوبی داشت، ولی برای استقلال بهتر است که برای مهاجم مکمل چپ از یک بازیکن چپ پا استفاده کند. حسین‌زاده یک بازیکن راست پای صرف است و وقتی در سمت چپ زمین هم باشد، ناخودآگاه به سمت راست متمایل می‌شود. آمانوف می‌تواند در این پست خیلی به استقلال کمک کند و بخشی از بار حملات را که بیشتر روی دوش یامگا است به عهده بگیرد. او در ۲۶ بازی این فصل لیگ ازبکستان با لکوموتیو مسکو ۸ گل زده و ۴ پاس گل داده. این آمار نشان می‌دهد که شم گلزنی خوبی دارد و می‌تواند بازیکنان کناری‌اش را هم در موقعیت گل قرار بدهد. آمانوف همچنین در سمت چپ می‌تواند با جعفر سلمانی زوج خوبی بسازد و استقلال را از بازی تک بعدی که بیشتر به سمت راست متمایل است، نجات بدهد.
استقلال تغییر سیستم می‌دهد؟
اضافه شدن حردانی و آمانوف دست کادر فنی را برای تغییر سیستم هم باز می‌کند. استقلال حالا ابزار کافی برای بازی با دو گوش کلاسیک را دارد و می‌تواند از سیستم ۱-۳-۲-۴ هم استفاده کند. در این صورت استقلال می‌تواند به جای سه بازیکن هجومی (ژستد، یامگا و آمانوف) از چهار نفر استفاده کند و حسین‌زاده هم به ترکیب اضافه شود.
البته این تغییر سیستم مستلزم آن است که ساختار دفاعی استقلال تضعیف نشود.
دفاع سه نفره استقلال در نیم‌فصل اول عملکرد خیلی خوبی داشت و کمک کرد که این تیم با حداقل گل خورده و بدون شکست صدرنشین شود. تغییر سیستم بازی می‌تواند این خط دفاع را که در دو بازی قبلی مقابل هوادار و پیکان به طور غیرمنتظره‌ای آسیب‌پذیر شده بود، سست‌تر کند.
با این حال تغییر سیستم فعلاً در حد یک احتمال است و با حفظ سیستم فعلی انتظار می‌رود که دو خرید جدید بیش از همه موقعیت وریا و حسین‌زاده را به خطر بیندازند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=20710

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.