شبی که سوما در مشت رشید بود | آوای استقلال
4
عملکرد قابل قبول دروازه بان آبی ها در برابر الاهلی

شبی که سوما در مشت رشید بود

  • کد خبر : 2896
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
شبی که سوما در مشت رشید بود
استقلال تهران با کلین شیت رشید مظاهری به نتیجه امیدوار کننده مقابل الاهلی عربستان دست پیدا کرد.

هفته پنجم دور‌ گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در گروه C فرصت بازی برگشت بین استقلال ایران و الاهلی عربستان بود. با توجه به شکست الدحیل مقابل الشرطه، برنده این مسابقه به صدر جدول گروه صعود می‌کرد اما دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا معادلات صعود از گروه مرگ پیچیده‌تر از قبل شود.

استقلال و الاهلی هر دو از بازیکنان خسته استفاده می‌کردند و بازی طبق آمار بین دو تیم پایاپای دنبال شد اما اگر مهارهای استثنایی رشید مظاهری برای استقلال را فاکتور بگیریم، تیم مجیدی باید اکنون شاهد صدرنشینی الاهلی می‌‌بود و شانس صعود از دور گروهی را از دست رفته می‌‌دید.

رویارویی با الاهلی که در مسابقه رفت ۵ بر دو از استقلال شکست خورده بود، شرایطی را ایجاد می‌کرد که در بازی برگشت هم نتیجه به سود نماینده ایران رقم بخورد اما تیم تحت هدایت رکگامپ با برطرف کردن نواقص، تیم زهرداری را برای رقابت در این بازی وارد زمین کرده بود.

الاهلی مانند بازی گذشته از عمر سوما، مهاجم سوری‌اش بهره می‌برد که بخت اول گلزنی در این تیم بود اما سوما برخلاف بازی رفت این بار هرگز شاهد باز شدن دروازه رشید مظاهری نبود. طبق آمار AFC پیش از این مسابقه، سوما با آمار ۲۳ گل از ۳۲ بازی در چمپیونزلیگ و ۰/۷۲ گل زده در هر مسابقه عنوان خطرناک‌ترین مهاجم تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را به خود اختصاص داده بود اما آوازه او نتوانست سنگربان رقیبش را مغلوب کند.

IMG_20210428_052239_388

دوئل بین او و مظاهری خیلی زود و از دقیقه ۱۵ آغاز شد. سوما با یک ضربه ایستگاهی فرصت داشت تا روی دروازه استقلال خطرساز شود که اینگونه هم بود اما ضربه پرقدرت او با شیرجه مظاهری دور شد.

IMG_20210428_052242_792

بازی بعد از ضربه سوما به سمت دروازه استقلال از سوی خط حمله الاهلی زهردار دنبال نمی‌شد و مدافعان استقلال برخلاف بازی‌های گذشته این بار انسجام بیشتری داشتند تا حریف کمتر به موقعیت برسد؛ با این اوصاف در دقیقه ۴۴ این بار فتوحی، کمی آنطرف‌تر از محل ضربه ایستگاهی سوما با شوت از راه دور دروازه استقلال را تهدید کرد که مظاهری با یک واکنش موفق دیگر دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا نیمه اول برای او و تیمش بدون گل خورده به پایان برسد.

در نیمه دوم عمر سوما اطمینان داشت که دیگر مقاومت مظاهری تمام شده و خودش را آماده شادی گل می‌کرد که ضربه سر خطرناک او در کنار عارف غلامی با خروج به موقع رشید به شکل عجیبی مهار شد و به کرنر رفت تا خطرناک‌ترین مهاجم لیگ قهرمانان آسیا یک بار دیگر مغلوب خروج‌های به موقع این دروازه بان شود.

IMG_20210428_052227_842

سوما دیگر در این بازی فرصتی برای گلزنی نیافت و چهارمین مهار حساس مظاهری مقابل الاهلی یکبار دیگر برابر فتوحی بود؛ چهار دقیقه پس از موقعیت تک به تک سوما، مظاهری با اینکه دید مناسبی پشت مدافعانش نداشت، ضربه فنی که به سمت دروازه‌اش روانه شد را با هوشیاری کامل به کرنر فرستاد.

IMG_20210428_052235_640

با وجود انتخاب مسئولان برگزاری مسابقات، وریا غفوری به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد اما اغلب سایت‌های آماری و البته عملکرد مظاهری به وضوح نشان می‌دهد که او چه نقش کلیدی در تساوی و هشت امتیازی آبی پوشان داشته تا با دومین کلین شیت آسیایی‌اش امیدها برای صعود از گروه مرگ را برای همبازیانش زنده نگه دارد.

IMG_20210428_052230_603

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=2896

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.