مزد بازگشت به تنظیمات کارخانه؛ خط دفاعی سه‌نفره تیمِ نکونام کلین‌شیت می‌کند! | آوای استقلال
1

مزد بازگشت به تنظیمات کارخانه؛ خط دفاعی سه‌نفره تیمِ نکونام کلین‌شیت می‌کند!

  • کد خبر : 42807
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
مزد بازگشت به تنظیمات کارخانه؛ خط دفاعی سه‌نفره تیمِ نکونام کلین‌شیت می‌کند!
استقلال در دیدار اخیر خود مقابل الغرافه، سرانجام پس از ۳ بازی موفق به‌ثبت کلین‌شیت شد.

به گزارش آوای استقلال، استقلالِ جواد نکونام را همیشه با خط دفاعی خوب و مستحکم خود می‌شناسیم اما در لیگ بیست‌وچهارم ورق برای نکو برگشت و آبی‌ها در ۳ بازی ابتدایی موفق به‌ثبت کلین‌شیت برابر شمس‌آذر قزوین، ملوان و استقلال خوزستان نشدند. نکونام خلاف لیگ بیست‌وسوم تصمیم گرفت در فصل جدید لیگ برتر به سیستم چهار دفاعه مورد علاقه خود برگردد اما این بازگشت، چیزی جز پشیمانی به همراه نداشت و سبب باخت آبی‌های تهران مقابل استقلال خوزستان شد.

پس از باخت استقلال تهران مقابل آبی‌های خوزستان، هواداران ناراحت و عصبانی استقلال علیه نکونام سر دادند و مدیران هلدینگ خلیج فارس هم که ظاهرا دنبال بهانه‌ای برای اخراج جواد بود، مذاکره با جانشینان احتمالی او را آغاز کردند که البته مذاکرات مثبت پیش نرفت و نکونام ابقا شد و در دیدار اخیر مقابل الغرافه روی نیمکت استقلال نشست و توانست با بردی ۳گله جایگاه خود روی نیمکت آبی‌ها را مستحکم‌تر کند و جالب آنکه بعد از دیدار با الغرافه، در اتفاقی غیرمنتظره از سوی مدیران هلدینگ خلیج فارس، با وجود مذاکرات رسمی انجام شده، مسئله تلاش برای انتخاب جانشینِ جواد نکونام تکذیب شد!

پراشتباه و بی‌دقت
خط دفاعی چهار نفره نکونام در لیگ بیست‌وچهارم بسیار پراشتباه و بی‌دقت کار کرده و برای همین آبی‌ها تهران نتوانستند در ۳ دیدار ابتدایی کلین‌شیت کنند. در بازی‌ اول مقابل شمس‌آذر، این رافائل سیلوا بود که تن به پنالتی داد، در بازی دوم و سوم هم محصول مشترک این مدافع برزیلی با آرمین سهرابیان باعث شد دروازه استقلال ۲ بار دیگر باز شود.

نکونام که افت عملکرد دفاعی تیم خود را می‌دید، تصمیم گرفت محمدحسین مرادمند را حفظ کند و از طرفی سامان فلاح را به ترکیب اصلی بیاورد تا شاید شرایط آبی‌پوشان کمی متفاوت شود اما مهم‌ترین اقدام سرمربی استقلال بازگشت به سیستم سه دفاعه در دیدار برابر الغرافه بود.

اولین کلین‌شیت
استقلال در چارچوب هفته اول لیگ نخبگان آسیا مقابل الغرافه قطر قرار گرفت و با نتیجه ۳ بر صفر در این دیدار به پیروزی رسید. جواد نکونام در این دیدار به سیستم سه دفاعه خود که در لیگ بیست‌وسوم استفاده می‌کرد، برگشت و همین موضوع باعث شد شاهد اولین کلین‌شیت این فصل استقلال باشیم.

نکونام در خط دفاعی از سامان فلاح، روزبه چشمی و رافائل سیلوا استقاده کرد. هر ۳ بازیکن عملکرد بسیار خوبی مقابل رقیب قطری داشتند و شاهد هیچ موقعیت جدی روی دروازه حسین حسینی نبودیم. جواد اکنون به آرایش سه دفاعه خود برگشته است و باید دید در ادامه راه و ۳ تقابل حساس آبی‌ها مقابل نساجی، السد و پرسپولیس چه نتایجی به‌دست می‌آید.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=42807

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها