احتمالات ترکیب استقلال در اولین بازی آسیایی؛ در انتظار رونمایی از نسخه جدید تیمِ نکونام؟ | آوای استقلال
0

احتمالات ترکیب استقلال در اولین بازی آسیایی؛ در انتظار رونمایی از نسخه جدید تیمِ نکونام؟

  • کد خبر : 42766
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
احتمالات ترکیب استقلال در اولین بازی آسیایی؛ در انتظار رونمایی از نسخه جدید تیمِ نکونام؟
به نظر می‌رسد که استقلال با ترکیبی متفاوت نسبت به دیدارهای قبلی خود پا به رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا بگذارد.

به گزارش آوای استقلال، استقلال از حیث موفقیت در ادوار رقابت‌های آسیایی، با کسب ۲ عنوان قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا، پرافتخارترین تیم ایرانی محسوب می‌شود اما شرایط آبی‌ها در مسابقات آسیایی در طول یک‌دهه اخیر، جالب‌توجه نبوده و در این میان می‌تواند به عدم صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال در طول ۲ سال اخیر برای حضور در رقابت‌های آسیایی اشاره داشت. با این وجود، آبی‌پوشان بعد از نایب‌قهرمانی در لیگ بیست‌وسوم، سهمیه حضور در لیگ نخبگان آسیا را به‌دست آوردند و امشب باید در اولین بازی خود در این رقابت‌ها به میدان بروند.

شاگردان جواد نکونام فصل را با شکست دادن شمس‌آذر آغاز کردند اما در ادامه راه، تساوی مقابل ملوان و باخت در جدال با استقلال خوزستان، شرایط ویژه‌ای را برای آبی‌پوشان به‌وجود آورده است. برخلاف هفته‌های گذشته که گاهاً بازیکنان به دلایلی چون مصدومیت، محرومیت و یا عدم صدور کارت بازی در دسترس کادرفنی استقلال نبودند، برای مسابقه امشب شرایط کاملاً متفاوت است و جواد نکونام دستِ بازی برای انتخاب ترکیب اولیه آبی‌پوشان برای نبرد با الغرافه قطر دارد؛ مسابقه‌ای که از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه شهدای شهر قدس به انجام خواهد رسید.

نکونام و رو کردن ترکیب دفاعیِ ۳ نفره؟
استقلالی‌ها در فصل جدید هنوز موفق به کلین‌شیت نشده‌اند و در ۳ مسابقه، ۴ بار دروازه آبی‌پوشان باز شده که رکورد خوبی برای یک تیم مدعی محسوب نمی‌شود. گفته می‌شود جواد نکونام که برای انتخاب دروازه‌بان، هیچ تردیدی ندارد و می‌خواهد بار دیگر به حسین حسینی اعتماد کند، به دنبال تغییر و تحولات بنیادی در ساختار دفاعی تیمش است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، آبی‌ها با شمایلی متفاوت نسبت به دیدارهای قبلی خود پا به نبرد با الغرافه می‌گذارد.

جواد نکونام که فصل گذشته علاقه ویژه‌ای به آرایش ۳دفاعه داشت اما در فصل جدید تیمش را با آرایش ۴دفاعه به میدان می‌فرستد، احتمالاً امشب به سراغ پیاده‌سازی آرایش ۳ دفاعه خواهد رفت. در حالی‌که رافائل سیلوا، سامان فلاح، آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی، محمدحسین مرادمند و روزبه چشمی در دسترس کادرفنی استقلال هستند، گفته می‌شود احتمالاً نکونام به سراغ انتخاب یک مثلث متفاوت خواهد رفت و به چشمی در قلب خط دفاعی تیمش اعتماد می‌کند و سیلوا در نقش مدافع میانی متمایل به راست و فلاح در قامت مدافع میانی متمایل به چپ به میدان خواهد رفت.

خط هافبک استقلال، جذاب‌تر از همیشه
روزبه چشمی البته توانایی بازی در پست هافبک دفاعی را هم دارد اما امشب احتمالاً وظیفه رهبری خط دفاع آبی‌پوشان پایتخت را برعهده دارد و به نظر می‌رسد که در قامت مدافع میانی در ترکیب استقلال به میدان برود. چشمی در حالی احتمالاً در خط دفاع به میدان خواهد رفت که نکونام به دنبال انتخاب بهترین گزینه برای چینش خط هافبک خود است و گفته می‌شود از میان گزینه‌های موجود، احتمالاً آرش رضاوند نیمکت‌نشین خواهد بود و دیدیه اندونگ در ترکیب اولیه آبی‌ها به میدان می‌رود.

نکونام در پست وینگر، دستِ کاملاً بازی دارد و سرمربی استقلال می‌تواند بازیکنان فانتزی‌باز خود در پست وینگر را براساس سلیقه و علاقه خود چینش کند. در چنین شرایطی به نظر می‌آید که استقلال احتمالاً به سراغ نیمکت‌نشین کردن محمدحسین اسلامی خواهد رفت و از او به عنوان اسلحه پنهان در نیمه دوم بهره خواهد برد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، جلال‌الدین ماشاریپوف در کنار گائل کاکوتا، دو وینگر استقلال در مسابقه امشب هستند. باید اشاره داشت که در پست وینگ‌بک هم رامین رضاییان در کنار میلاد زکی‌پور، اصلی‌ترین گزینه‌های حضور در سمت راست‌وچپ ترکیب استقلال هستند و احتمالاً در شبی که مجدداً ابوالفضل جلالی نیمکت‌نشین خواهد بود، مسئولیت مهمی بر دوش رضاییان و زکی‌پور است.

دوباره زوج مهرداد و گوستاوو؟
مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو فصل گذشته زوج موفقی را در خط حمله استقلال تشکیل دادند و محمدی عنوان برترین گلزن فصل آبی‌ها را از آن خود کرد و مهاجم آرژانتینی هم دومین گلزن برتر استقلال در فصل گذشته بود. در شروع فصل جدید، محرومیت سنگین وضع‌شده علیه محمدی در کنار عدم صدور کارت بازی بلانکو باعث دوری این ۲ مهره کلیدی از ترکیب اولیه آبی‌ها شد اما برای حضور در مسابقه امشب، هیچ‌کدام از آن‌ها مشکلی خاصی ندارند و به نظر می‌رسد که مجدداً نکونام به سراغ استفاده از زوج محمدی-بلانکو در خط حمله تیمش خواهد رفت که احتمالاً مهرداد محمدی در نقش مهاجم سایه و گوستاوو بلانکو در قامت مهاجم تمام‌کننده در ترکیب اولیه استقلال به میدان می‌روند.

ترکیب احتمالی استقلال ایران مقابل الغرافه قطر
حسین حسینی، رافائل سیلوا، روزبه چشمی، سامان فلاح، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، دیدیه اندونگ، جلال‌الدین ماشاریپوف، گائل کاکوتا، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=42766

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها