مرور بزرگ‌ترین پرونده فساد در فوتبال ایران؛ پای سکه، دلار و مدیران فدراسیون در میان است! | آوای استقلال
0

مرور بزرگ‌ترین پرونده فساد در فوتبال ایران؛ پای سکه، دلار و مدیران فدراسیون در میان است!

  • کد خبر : 40037
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
مرور بزرگ‌ترین پرونده فساد در فوتبال ایران؛ پای سکه، دلار و مدیران فدراسیون در میان است!
پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان در ویدئوکست 360 مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش آوای استقلال، فساد در باشگاه مس رفسنجان، مهم‌ترین سوژه فوتبال ایران در طول یک ماه اخیر بوده و در کانون توجهات قرار داشته است. رسیدگی‌های قضایی در حالی از سوی مسئولان استان کرمان در حال پیگیری است که به نظر می‌رسد ابعاد فساد رخ داده، فراتر از مسائل مطرح‌شده در بازجویی‌های اولیه است. در تازه‌ترین قسمت از «ویدئوکست ۳۶۰»، عادل فردوسی‌پور به همراه رضا جاودانی و هیوا یوسفی، ابعاد باورنکردنی پرونده موسوم به «رفسنجان‌گیت» را مورد بررسی قرار داده‌اند.

ویدئوکست فوتبال ۳۶۰ با موضوع بررسی بزرگ‌ترین پرونده فساد فوتبال ایران شب گذشته در شرایطی منتشر شد که به سرعت در شبکه‌های اجتماعی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و صحبت‌های مطرح شده در این ویدئوکست، باعث شد تا ابعاد تازه‌ای از پرونده «رفسنجان‌گیت» رونمایی شود. جالب آنکه در این ویدئوکست مشخص شد که فساد رخ داده به باشگاه مس رفسنجان ختم نمی‌شود و در سایر باشگاه‌ها هم اتفاقاتی رخ داده که نیازمند رسیدگی‌های حقوقی و قضایی است. گزیده‌ای از آنچه در برنامه شب گذشته مرور شد، در ادامه آمده است.

اختلاف بودجه حدوداً ۲۰۰ میلیاردی!
هیوا یوسفی درباره فساد رخ داده توضیح داد: «به نظر می‌رسد بعد از تغییرات مدیریتی در باشگاه مس، تفاوت بودجه باشگاه در دوره قبلی مدیریت به چشم می‌آید. مدیریت جدید روی این موضوع حساس می‌شود و به بازرسی شرکت مس گزارش می‌کند. تا الان فعلاً اسم ۷ نفر رسماً به وسط آمده اما به نظر می‌رسد تلاش می‌شود تا اسم برخی‌ها به‌ویژه در حوزه رسانه مطرح نشود. در یکی از فصل‌ها بودجه ۱۶۳ میلیارد تومان بوده اما مشخص شده در پایان فصل بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است!»

با عنوان حق‌الزحمه نظارت، پرداختی‌هایی داشته‌اند!
یوسفی با اشاره به مشکلات میزبانی مس و صدور مجوز میزبانی برای این تیم، درباره تخلفات دو مسئول ارشد سازمان لیگ که اکنون بازداشت شده‌اند، گفت: «با وجود آنکه بعد از بازدیدهای انجام شده از سوی مسئولان سازمان لیگ، تغییری انجام نمی‌شود اما زمین چمن مس تایید می‌شود. خود مسئولان باشگاه هم تایید می‌کنند با عنوان حق‌الزحمه نظارت، پرداختی‌هایی داشته‌اند! واقعیت این است که آن ورزشگاه تاییدیه لازم را نداشته اما مجوز میزبانی آن صادر می‌شود».

بسیاری دلار و سکه بدون ثبت سند در باشگاه خریداری شده است!
عادل فردوسی‌پور درباره یکی از تخلفات رقم‌خورده توضیح داد: «در یکی از تاریخ‌ها، ۲۰ میلیارد از باشگاه خارج شده اما سندی درباره آن وجود نداشته است. رد این پول را زده‌اند، مشخص شده که پول به حساب شخصی در یزد رفته است. شخص را بازجویی می‌کنند و مشخص می‌شود که آن شخص طلافروش است و ۲۰ میلیارد تومان را سکه داده است. بدون آنکه مدرک و سندی به جای بماند، از بسیاری از طلافروش‌ها و دلارفروش‌های اطراف رفسنجان، دلار و سکه خریداری شده، بدون آنکه سندی درباره آن در باشگاه ثبت شده باشد!»

۶ میلیارد تومان هزینه جادوگر شده است
رضا جاودانی، عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با تکذیب حواشی ایجاد شده پیرامون او، با اشاره به اینکه ابعاد فاجعه گسترده‌تر از آن است، توضیح داد: «باشگاه مس آن‌طور که شنیده‌ام برای جادوگر ۶ میلیارد تومان هزینه کرده است. ۷۵۰ سکه از طریق علی علیزاده به درخواست سرمربی وقت تیم پرداخت شده است. صحبتی وجود دارد که پنت‌هاوسی برای سرمربی ساخته شده است. در حوزه رسانه هم در شهرک بنفشه کرج ظاهراً خانه‌ای به یکی از اهالی رسانه داده شده و یک دستگاه پژو ۲۰۰۸».

۲ دستگاه پژو ۲۰۷، ساعت ۶۰۰ میلیونی، واحد تجاری و …
جاودانی در ادامه افشاگری‌های خود گفت: «ماجرای دو دستگاه پژو ۲۰۷ که به دو تن از دوستان رسانه‌ای داده بودند، مطرح است. به یکی از تهیه‌کنندگان برنامه‌های ورزشی، ساعتی داده شده که حدوداً ۶۰۰ میلیون تومان بوده است. ظاهراً یک واحد تجاری هم به ایشان داده شده که البته من قبلاً اطلاع داشتم اما چون از حیطه وظایف ما خارج بود، نمی‌توانستم کاری انجام بدهم. خرید آپارتمان در کیش و قشم بوده، راجع به موضوع ورزشگاه هم ظاهراً ۷۰ میلیارد تومان هزینه داشته است!»

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=40037

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.