صلح بدون خونریزی زیر سایه خستگی | آوای استقلال
3
استقلال -الاهلی در شبی بدون حادثه خاص

صلح بدون خونریزی زیر سایه خستگی

  • کد خبر : 2864
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
صلح بدون خونریزی زیر سایه خستگی
استقلال در روزی که فرهاد مجیدی صحبت در مورد مسائل فنی را خنده دار دانست مقابل الاهلی 0-0 مساوی کرد

تیم های استقلال و الاهلی از ساعت ۰۰:۴۵ به مصاف هم رفتند و این بازی با نتیجه ۰-۰ مساوی به پایان رسید تا تکلیف تیم ها برای صعود به روز آخر کشیده شود.

مصدومیت جزیی شیخ دیاباته و محمد نادری فرهاد مجیدی را مجبور کرد تا برای این بازی تغییراتی را در ترکیب تیمش به وجود بیاورد و به نوعی از آن سیستم سه مهاجمه پرریسکش فاصله بگیرد. استقلال در این بازی با سیستم ۲-۴-۴ به میدان رفت که هنگام دفاع به ۱-۱-۴-۴ تغییر آرایش پیدا می کرد البته بعد از دقیقه ۳۰ نیمه آبی ها همان آرایش ۲-۴-۴ را هنگام دفاع به خود می گرفتند.

ترکیب استقلال

رشید مظاهری امشب هم درون دروازه استقلال ایستاد تا فرهاد مجیدی باز هم نشان دهد به هیچ عنوان اعتقادی به سیستم چرخشی بین دروازه بان های تیمش ندارد.

سیاوش یزدانی و عارف غلامی زوج خط دفاعی تیم مجیدی در این دیدار را تشکیل دادند. عارف غلامی بازی قبلی مقابل الدحیل به ترکیب استقلال بازگشت و محمدحسین مرادمند را نیمکت نشین کرد. آبی های تهران در رقابت های امسال عملکرد خوبی در خط دفاعی نداشته اند و غیبت محمد دانشگر نیز مشکلات استقلالی ها در این پست را دو چندان کرد. اما در بازی امشب آن ها به خوبی حملات تیم عربستانی را مدیریت کردند و با کمک مظاهری کلین شیت کردند.

با توجه به این که وریا غفوری و احمد موسوی به صورت همزمان در ترکیب استقلال حضور داشتند، پیش بینی می شد وریا غفوری در پست وینگر برای استقلال بازی کند اما با شروع بازی مشخص شد وریا در پست دفاع راست برای استقلال بازی می کند و احمد موسوی جلوتر از کاپیتان استقلالی ها بازی می کرد.

وریا غفوری و هروویه میلیچ دفاع راست و چپ های استقلال در این دیدار بودند.

احمد موسوی،‌ مهدی مهدی پور،‌ آرش رضاوند و فرشید اسماعیلی نیز خط هافبک استقلال را تشکیل دادند و جلوتر از آن ها ارسلان مهری و مهدی قائدی خط حمله استقلال را تشکیل می دادند.

استقلال خسته به دنبال پیروزی بود؟

قبل از این که در این بازی به مسائل فنی و سیستم بازی پرداخت باید به این قضیه توجه داشت مشکل اصلی استقلال در این دیدار بدنی بود و فشردگی بازی های لیگ قهرمانان تاثیرش را روی استقلالی ها گذاشته و با توجه به این که آبی های تهران قبل از آغاز فصل فوتبالی دوره بدنسازی خوبی را پشت سر نگذاشته اند تیم از لحاظ بدنی دچار مشکل شده است.

آبی های تهران در ۴ بازی ابتدایی خود نیز با تمام توان به میدان رفتند و بازی های پرگل و پرفشاری را هم پشت سر گذاشتند و همین اتفاق و ریتم تند بازی های استقلال نیز روی تحلیل رفتن بدن بازیکنان بی تاثیر نبوده است.

خود فرهاد مجیدی در کنفرانس خبری اش گفت:‌

صحبت کردن درباره مسائل فنی خنده دار است. چون بازیکنان خسته هستند. ما دوبار با الدحیل در ۶ روز بازی کردیم. امروز هم ما و هم الاهلی خسته بودیم. هیچ ایرادی نمی‌توانم از بازیکنانم بگیرم چون با همه توانشان تلاش کردند. در کل به آنچه که هدفمان بود، رسیدیم.

سرمربی آبی ها در بخشی از صحبت هایش به این نکته اشاره داشت که اهدافش در این دیدار رسیده است و شاید از همین جمله بتوان متوجه شد که استقلال با دیدگاه مدیریت و حفظ بازی و کسب امتیاز وارد این دیدار شده است.  البتته با توجه به خستگی بازیکنان تیم این دیدگاه کادرفنی کاملا منطقی بوده است.

تغییر پست ها ادامه دارد

در اولین بازی استقلال در این رقابت ها،‌ هروویه میلیچ در پست هافبک راست برای استقلال بازی کرد و وریا غفوری هم پشت او در پست دفاع راست بازی کرد اما در همان بازی فرهاد مجیدی بین دو نیمه میلیچ را تعویض کرد و امروز هم دقیقا اتفاق مشابهی برای احمد موسوی رخ داد. موسوی جلوتر از وریا بازی کرد و نتوانست با نقش جدیدش ارتباط خوبی برقرار کند و به نوعی از جریان بازی خارج شد و کادرفنی استقلال هم بین دو نیمه او را تعویض کرد. هنوز مشخص نیست کادرفنی استقلال چرا دست به هر کاری می زند تا وریا غفوری در پست وینگر برای استقلال بازی نکند. بیراه نگفته یم اگر بگوییم یکی ا دلایل بازی نه چندان خوب اتقلال در نیمه اول همین اتفاق بود. البته امروز وریا غفوری بر خلاف بازی های گذشته در پست دفاع راست بسیار درخشان ظاهر شد.

آمار سید احمد موسوی که در ۸۰ درصد دوئل هایش نیز بازنده بود

در نیمه دوم که داریوش شجاعیان جایگزین موسوی شد تعداد پاس های پرریسک و طولی استقلال بیشتر شد و اگر آبی ها کمی خوش شانس تر بودند می توانستند با یکی از همین پاس ها دروازه الاهلی را فتح کنند. البته با توجه به این که مالکیت توپ و میدان به خصوص در نیمه دوم بیشتر در اختیار تیم عربستانی بود استقلالی ها خیلی در موقعیت بازیسازی قرار نمی گرفتند.

تیم استقلال از ابتدای بازی تا دقیقه ۳۰ هنگام دفاع آرایش ۱-۱-۴-۴ به خود می گرفت. ارسلان مطهری پشت مهدی قائدی قرار می گرفت و در مجموع هم قائدی متمایل به مرکز زمین بازی می کرد. اما بعد از دقیقه ۳۰ مهدی قائدی به سمت چپ متمایل شد.

نقشه حرارتی مهدی قائدی تا دقیقه ۳۰ مسابقه
نقشه حرارتی مهدی قائدی بعد از دقیقه ۳۰

استقلال در این بازی نیز در امر بازیسازی مشکل داشت و مهدی مهدی پور به عنوان توپ پخش کن استقلال عملکردی مشابه بازی های گذشته را به نمایش گذاشت و با دادن پاس های کم ریسک و کوتاه سعی در حفظ مالکیت توپ داشت. البته مهدی پور در این بازی روی چند صحنه سعی در ارسال پاس های مفید داشت.

گراف پاس های مهدی مهدی پور به آرش رضاوند،‌ فرشید اسماعیلی،‌ ارسلان مطهری و مهدی قائدی (مهدی پور با ۵۷ پاس  بیشترین تعداد پاس را به ثبت رساند)

در پایان از عملکرد درخشان رشید مظاهری هم نباید بگذریم که تیمش را در جریان بازی نگه داشت و با چند سیو فوق العاد مانع فروپاشی دروازه شد.

همانطور که گفتیم بازی امروز استقلالی ها تحت تاثیر خستگی بازیکنان این تیم بود و همین قضیه باعث شد آن بازی هجومی ای که از این سراغ داشتیم را در این دیدار مشاهده نکنیم ولی در هر صورت استقلالی ها با این تساوی با ارزش صدرنشین شدند و در هفته پایانی بازی ها باید فقط به دنبال پیروزی باشند.

 

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=2864

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.