تعطیلات ۱۲ روزه و فرصت طلایی برای استقلالی‌ها؛ خط دفاعی‌ای که ترمیم می‌شود | آوای استقلال
0

تعطیلات ۱۲ روزه و فرصت طلایی برای استقلالی‌ها؛ خط دفاعی‌ای که ترمیم می‌شود

  • کد خبر : 38570
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۳۶
تعطیلات ۱۲ روزه و فرصت طلایی برای استقلالی‌ها؛ خط دفاعی‌ای که ترمیم می‌شود
با توجه به مصدومیت 2 مدافع کلیدی آبی‌پوشان پایتخت، به نظر می‌رسد تعطیلات اجباری به‌وجود آمده برای استقلالی‌ها می‌تواند مفید باشد.

به گزارش آوای استقلال، استقلال در سال جدید در ۳ مسابقه برابر رقبای خود به میدان رفته که ماحصل تلاش شاگردان جواد نکونام کسب ۷ امتیاز از ۹ امتیاز ممکن بوده تا بتوانند به صدرنشینی خود در لیگ بیست‌وسوم ادامه بدهند. نقطه تاریک کارنامه آبی‌پوشان پایتخت در سال جدید، دریافت ۴ گل در طول ۳ مسابقه اخیر بوده که باعث شده تا آن‌ها عنوان برترین خط دفاعی فصل را هم از دست بدهند. جالب آنکه در طول ۲۱ مسابقه، آبی‌ها تنها ۱۰ گل دریافت کرده بودند اما در طول ۳ بازی اخیر، ۴ بار دروازه‌شان باز شده تا بیش از پیش مشکلات خط دفاعی استقلال نمایان شود.

جواد نکونام در ۳ بازی اخیر با توجه به مشکلات به‌وجود آمده برای خط دفاعی تیمش از جمله مصدومیت رافائل سیلوا و بعد از آن‌هم محرومیت و البته مصدومیت آرمین سهرابیان، مجبور به استفاده از آرایش‌های مختلفی دفاعی شد؛ به‌طوری‌که او ابتدا به مثلث سهرابیان در کنار روزبه چشمی و ایمان سلیمی اعتماد کرد و بعد از آن‌هم در ۲ بازی اخیر به جای سهرابیان، محمدحسین مرادمند در خط دفاعی استقلال به میدان رفته است تا ساختار دفاعی آبی‌ها نسبت به آنچه مطلوب نکونام دچار دگرگونی شده باشد.

بختی مناسب برای بازگشت مصدوم‌ها
آبی‌پوشان پایتخت برخلاف روند درخشانی که در لیگ بیست‌وسوم تجربه کرده‌اند، در جام حذفی با شوکی زودهنگام مواجه شدند و در همان مرحله یک‌شانزدهم نهایی که اولین مرحله با حضور تیم‌های لیگ برتری بود، با پذیرش شکست ۲ بر صفر مقابل مس در رفسنجان از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند. حذف زودهنگام آبی‌ها هر چند باعث شد تا آن‌ها فرصت رسیدن به قهرمانی در جام حذفی را از دست بدهند اما در نقطه مقابل، از بار فشردگی برنامه مسابقات‌شان کاسته و حالا بعد از دیدار مقابل شمس‌آذر قزوین، ۱۲ روز تا موعد برگزاری دوئل با تراکتور تبریز فاصله است.

جواد نکونام که به شاگردانش یک روز استراحت داده بود، حالا ناظر بر عملکرد آبی‌پوشان در تمرینات است و با توجه به تعطیلات ایجاد شده، امروز استقلالی‌ها در دیدار تدارکاتی به مصاف آریو اسلامشهر رفتند تا آمادگی فنی خود را محک بزنند. در فاصله یک هفته تا دیدار مقابل تراکتور تبریز و در حالی‌که غیبت حسین حسینی به دلیل محرومیت در این مسابقه مسجل شده، مهم‌ترین دغدغه جواد نکونام رفع مصدومیت آرمین سهرابیان و رافائل سیلوا است؛ آن‌هم در حالی‌که بعد از مصدومیت ایجاد شده برای سیلوا، مدافع برزیلی با اجازه کادرفنی استقلال، ایران را ترک کرد تا مداوای خود را دنبال کند.

تغییرات در ترکیب استقلال در راه است!
آرمین سهرابیان که در نقش یک مدافع چپ‌پا، هم توانسته در کارهای دفاعی موفق عمل کند و هم با ثبت ۴ گل و یک پاس گل، نقش پررنگی در حملات استقلال داشته، به روزهای پایانی دوره درمانی خود نزدیک می‌شود و به نظر می‌آید که این مدافع باتجربه مشکلی برای همراهی استقلال در دوئل با تراکتور تبریز نخواهد داشت. رافائل سیلوا اما هنوز با فرم ایده‌آل فاصله دارد اما امیدواری جواد نکونام به این است که در فاصله یک هفته پیش‌رو، مصدومیت به‌وجود آمده برای سیلوا برطرف شود تا مقدمات بازگشت او به ترکیب آبی‌ها هم فراهم شود.

سهرابیان و سیلوا در حالی در صف بازگشت به ترکیب استقلال هستند که به نظر می‌رسد در صورت محقق‌شدن این اتفاق، احتمالاً جواد نکونام به سراغ آن خواهد رفت تا روزبه چشمی را در خط هافبک بازی بدهد و ایمان سلیمی را نیمکت‌نشین کند. هر چند که برای دیدار با تراکتور تبریز، کادرفنی استقلال امید چندانی به بهبودی کامل سیلوا ندارند اما با این وجود، امیدوارند که با بازگشت سهرابیان بتوانند شرایط خط دفاعی خود را سامان بخشند و در غیاب حسین حسینی، با حضور احتمالی محمدرضا خالدآبادی در جدال با تراکتور بتوانند دروازه خود را بسته نگه دارند و به دوران صدرنشینی‌شان در لیگ بیست‌وسوم ادامه بدهند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=38570

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.