جزئیات طلب ۱۰۰ میلیاردی استقلال/رای استراماچونی تغییر نخواهد کرد | آوای استقلال
2
وکیل و مشاوره حقوقی استقلال مطرح کرد؛

جزئیات طلب ۱۰۰ میلیاردی استقلال/رای استراماچونی تغییر نخواهد کرد

  • کد خبر : 6692
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
جزئیات طلب ۱۰۰ میلیاردی استقلال/رای استراماچونی تغییر نخواهد کرد
وکیل و مشاوره حقوقی استقلال معتقد است که این باشگاه طلب هایی دارد که اگر وصول شوند پرداخت بدهی استراماچونی کار سختی نیست.

به گزارش آوای استقلال،سید صالح جَدّایی، وکیل و مشاوره حقوقی باشگاه استقلال تهران طی یک گفت و گوی مفصل در مورد پرونده های جاری این باشگاه توضیحاتی را ارائه کرد. بر اساس گفته های او باشگاه استقلال طلب هایی دارد که اگر وصول شوند پرداخت بدهی استراماچونی کار سختی نیست. مشروح صحبت های جَدّایی را در ادامه می خوانید:

رای استراماچونی احتمالا قطعی خواهد ماند

پرونده هایی که در باشگاه استقلال در جریان هست شامل چند دسته می شود. یک سری پرونده های مطالباتی از باشگاه وجود دارد؛ افرادی هستند که از سال های گذشته از باشگاه طلب دارند و اغلب شان مربوط به مدیریت های گذشته از ۵ سال پیش تا به الان می شود. در محاکم عمومی با این ها پرونده داریم و در حال دفاع از حقوق باشگاه هستیم. دسته دیگر، پرونده هایی هستند که در محاکم خاص از جمله فیفا و فدراسیون داریم؛ این ها شامل بازیکنان و مربیان می شود که مهم ترینش پرونده آقای استراماچونی است. رای ایشان صادر و طبق آن باشگاه استقلال یک میلیون و ۳۶۵ هزار یورو محکوم شده بود به اضافه ۵ درصد سالیانه که ما درخواست تجدید نظر دادیم و آن را به CAS بردیم. اگرچه این رای احتمالا به همین شکل قطعی خواهد ماند و شاید ما را متحمل هزینه بیشتری بکند.

تاکتیکی برای خرید زمان!

وقتی شما به CAS  شکایتی بکنید و هزینه دادرسی را ندهید عین همین دعاوی عمومی که ما در محاکم داریم، اخطار رفع نقص می دهند و همین باز دوباره زمانی در اختیار ما قرار می دهد. این کار را تعمدا استفاده می کنند. کم پیدا می شود که کسی مطمئن باشد محکوم است و در اعتراض از پرداخت هزینه دادرسی غفلت کند.

مطالبه ۵۰-۶۰ میلیاردی باشگاه استقلال

ما همیشه در مقام دفاع نیستیم و باشگاه یکسری هم مطالبات دارد. باشگاه یک مطالبه ۵۰-۶۰ میلیارد تومانی از شرکت اتکا دارد که ما دو سال و نیم به این شرکت خدمات دادیم و اسپانسر ما بود ولی ریالی پرداخت نکرده است. با حضور مدیریت جدید به دنبال وصول این مطالبات هستیم ولی چون به اصطلاح خرشان از پل گذشته الان احساس می کنند که اگر ندهند اتفاقی رخ نمی دهد. به دلیل اینکه باشگاه مشکل مالی دارد نتوانستیم تمبر بزنیم چرا که هزینه دادرسی حدود یک میلیارد و ۷۰۰-۸۰۰ میلیون تومان است. مجبور بودیم از طریق مذاکره پیش برویم ولی متاسفانه نتیجه نداد. همین اتکا را اگر وصول کنیم که من فکر می کنم از طریق مذاکره با توجه به نفوذ و سابقه ای که برخی از اعضای هیات مدیره باشگاه دارند به خصوص آقای آصفی ما می توانیم طلب مان را بگیریم. اگر این اتفاق بیافتد یک جا می توانیم طلب استراماچونی و چند نفر دیگر را پرداخت کنیم.

دیاباته تا پایان فصل متعهد است

قراردادهای فوتبالی به صورت یک فصل ورزشی تنظیم می شوند و در داخل آن هم قید می شود. تاریخ هایی که در قرارداد قید می شود اگر پیش از پایان فصل جاری لیگ یک کشور باشد خیلی محل اعتنا نیست به خصوص پس از پاندمی کرونا که برگزاری لیگ ها را با تاخیر مواجه کرد. دیاباته تا پایان فصل به استقلال متعهد است و در خدمتش خواهیم بود.

قراردادهایی به اسم قرض الحسنه با ماهیت ربوی

از آن جایی که باشگاه استقلال خیلی به بودجه دولتی متکی نیست و در چند سال اخیر دریافتی چندانی از بودجه عمومی کشور نداشته و اسپانسری مثل اتکا هم بعد از دو سال و نیم ریالی به باشگاه پول نداده طبعا باید از جایی قرض شود. افراد متمولی بودند که در مقاطع مختلف مبالغی به باشگاه دادند؛ برخی ها عضو هیات مدیره بودند و برخی ها هم نبودند. قراردادهایی تنظیم کردند که بعضی هایش ماهیت ربوی دارد متاسفانه ولی ظاهر قضیه قرض الحسنه بوده است. این درست نیست چرا که مفهوم و مقصود از قرارداد مهم است نه شکل آن. از نظر رویه قضایی هم همین است. شما بالای قرارداد می توانید بنویسید قرض الحسنه ولی ماهیت آن ربوی باشد. ولی خب این ها را تحت عنوان تاخیر انجام تعهد گنجاندند و همین الان هم ما دعاوی جاری داریم که آقایانی پول هایی به باشگاه دادند و با توجه به تاخیر صورت گرفته به دنبال سود کلانی هستند.

۹۰ میلیارد باید از امین سیمای کیش می گرفتیم
ما فکر می کنیم از شرکت امین سیمای کیش طلبکار هستیم. این شرکت دو فصل با استقلال قرارداد داشت. کف تعهدشان ۵۲ میلیارد بود. البته این قراردادها آپشن هایی داشت از جمله صعود به لیگ قهرمانان آسیا، دو تیم بالای جدول بودن و قهرمانی حذفی که ما حساب کردیم در مجموع ۹۰ میلیارد می شد. ۴۷ میلیارد مجموعا به ما پرداخت کرده اند. شرکت جهان فولاد متین در قالب همان پول هایی بوده که به استقلال داده شد و حدود ۷ میلیارد بود. یکی هم آریا برتر بود که یک مقدار بیشتر بود. این ها دعاوی هم مطرح کردند. از نظر حقوقی آنها شرط داوری در قرارداد گنجانده بودند ولی چون در قراردادهایی که یک طرفش شرکت دولتی باشد شرط داوری حتما باید به تایید هیات وزیران برسد ما تقاضا و دادخواست ابطال شرط و رای داوران که علیه باشگاه رای داده بودند را دادیم و موفق شدیم ابطال کنیم. البته باید این را هم بگویم که طلب هایشان داده شده است.

طلب ۱۵ میلیونی که ۱۰۰ میلیون شد

این ها به خاطر بی نظمی حقوقی باشگاه در سالیان گذشته بوده است. یک سال، یک سال و نیم است که باشگاه از نظر حقوقی نظم و انسجام پیدا کرده است. این طلب مربوط به شاید ۷-۸ سال قبل بوده و تاخیر خورده است. اصل مبلغ حدود ۱۵ میلیون بوده که نزدیک به ۱۰۰ میلیون بود. یک شرکت البسه (آل اشپورت) بود؛ شخصی بود که خیلی پیگیر بود و مذاکره می کرد ما هم فکر نمی کردیم که دادورز و مامور بیاورد. متاسفانه این کار را کرد و من هم از اول به ایشان بدبین بودم. این خیلی بد است و در شان باشگاه نیست.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=6692

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.