گره چالش‌های مدیریتی استقلال باز نشد | آوای استقلال
2
اوضاع استقلال با حضور مدیران جدید تغییری نکرده است

گره چالش‌های مدیریتی استقلال باز نشد

  • کد خبر : 7853
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
گره چالش‌های مدیریتی استقلال باز نشد
توقع بود با حضور مدیران جدید در هیات‌مدیره باشگاه استقلال اوضاع حداقل کمی بهبود پیدا کند، اما به قول یکی از اعضای نزدیک به کادرفنی، شرایط مالی، مدیریتی و امکاناتی به‌گونه‌ای است که اصلا نرمال نیست دیگر بماند که توقع داشتن وضعیتی ایده‌آل یک امر دور از ذهن و دست‌نیافتنی به‌نظر می‌رسد.

به گزارش آوای استقلال، استقلال را همچنان گریزی از مشکلات و مصیبت‌های به وجود آمده نیست و این درحالی است که به هزار امید و آرزو کادر مدیریتی این تیم هفته گذشته تغییر پیدا کرد. با این حال همچنان مشکلات مالی، مدیریتی و امکاناتی یکی از پرطرفدارترین باشگاه‌های آسیا ادامه داشته تا جایی که طی روزهای گذشته هواداران این تیم این بار یک تجمع منسجم و شلوغ را مقابل قوه‌قضائیه برگزار کردند؛ چراکه اعتقاد دارند تا زمانی که برخی نهادهای بالادستی مدیران باشگاه و اعضای هیات‌مدیره را تعیین می‌کنند در روی همین پاشنه چرخیده و از تحولات مثبت و سازنده و اثربخش در استقلال خبری نخواهد شد، ضمن اینکه هواداران اعتقاد دارند مشکلات مدیریتی استقلال مثل سابق ادامه داشته و با حضور احمد مددی، به‌عنوان مدیرعامل این باشگاه بعید است پیشرفتی حاصل شود. همان‌طور که ذکر شد توقع بود با حضور مدیران جدید در هیات‌مدیره باشگاه استقلال اوضاع حداقل کمی بهبود پیدا کند، اما به قول یکی از اعضای نزدیک به کادرفنی، شرایط مالی، مدیریتی و امکاناتی به‌گونه‌ای است که اصلا نرمال نیست دیگر بماند که توقع داشتن وضعیتی ایده‌آل یک امر دور از ذهن و دست‌نیافتنی به‌نظر می‌رسد. بنابراین در این شرایط به‌عنوان گام اول تا مشکلات مالی و پرداختی به بازیکنان حل و فصل نشود، هیچ اتفاق دیگری نمی‌تواند در باشگاه استقلال گام رو به جلو تعبیر شود.

با تغییرات در باشگاه استقلال هواداران نیز این توقع را داشتند که حداقل یک مقدار شرایط بهتر شود، اما این اتفاق محقق نشده و جالب اینکه هنوز یک نفر از این اعضا در تمرینات باشگاه نیز آفتابی نشده است تا حداقل دل کادرفنی و بازیکنان به وعده‌های آنها خوش باشد تا به این ترتیب بتوان با اطمینان بیشتری از این موضوع صحبت کرد که میزان تغییرات در باشگاه استقلال با حضور اعضای جدید هیات‌مدیره مساوی با صفر بوده و حتی یک درصد هم اوضاع رو به جلو حرکت نکرده است، البته شاید برخی این موضوع را کمی غیرمنطقی بدانند که حضور یک هفته‌ای مدیران جدید باعث حل و فصل مشکلات شده و این اتفاق را شبیه به معجزه قلمداد کنند، اما وضعیت در باشگاه استقلال به‌گونه‌ای است که فعلا معجزه هم نمی‌تواند آبی‌پوشان را از مهلکه نجات بدهد. مطالبات بازیکنان عقب افتاده، سررسید تسویه حساب با استراماچونی قریب‌الوقوع است و از سوی دیگر پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه به‌خاطر شکایت مربی و بازیکن خارجی بسته شده و هیچ پولی برای مذاکره با بازیکنان فصل بعد وجود ندارد و همه اینها درحالی است که کارگزار استقلال تمامی تعهدات این فصل خود را پرداخت کرده، اما با این حساب میانگین دریافتی بازیکنان همچنان زیر ۵۰ درصد است. منابع مالی جدیدی نیز در کار نیست تا همگان متوجه شوند اوضاع در استقلال تا چه اندازه بیخ پیدا کرده است. در این خصوص نیز اگرچه در این هفته مددی بارها مصاحبه و اعلام کرده بود دیگر مشکلی وجود ندارد و مشکلات مالی نیز به‌زودی برطرف خواهد شد، اما برطرف شدن این اشکالات به حرف نبوده و باید اقدام عملی در این خصوص انجام شود.

مجیدی تنها ماند

اگرچه فرهاد مجیدی در چندبار حضورش در استقلال همواره با مدیران وقت دچار چالش شده است، اما در این مرتبه‌ اخیر با تنی چند از اعضای هیات‌مدیره مثل مهدی عبدیان و یا علی نامداری به‌عنوان مشاور هیات‌مدیره به‌خوبی تعامل کرده تا جایی که برنامه‌های بسته شدن تیمی قدرتمند برای فصل جدید استقلال توسط این افراد تا حد زیادی پیشروی کرده و اقداماتی هم در این خصوص با ادعای برخی از آنها صورت گرفته بود. با این حال بعد از تغییر و تحول در هیات‌مدیره استقلال، مجیدی یک بار دیگر تنها شده و علی‌رغم این ادعای احمد مددی که سوءتفاهمات را با سرمربی باشگاه کنار گذاشته و مشکلات را برطرف کرده‌اند، اما بهزاد غلامپور در گفت‌وگویی نسبت به این موضوع پرده‌ برداشت و اعلام کرد که چنین چیزی مطرح نیست و نشنیده که مجیدی با مددی آشتی کرده باشد! بنابراین همین اتفاق خود موید این امر است که سرمربی استقلال که طی دو هفته اخیر شخصا دست به جیب شده و به بازیکنان پاداش داده و حتی این شایعه نیز منتشر شد که خانه‌اش را برای پرداخت قرارداد به بازیکنان فروخته و حالا دوباره در استقلال تنها شده است و باید به‌تنهایی هم مسائل فنی را سروسامان بدهد و هم از لحاظ انگیزشی و روحیه و آمادگی بدنی بازیکنان را در این هفته‌های پایانی و حساس لیگ در اوج نگه دارد و هم اینکه دست در جیبش کرده و از لحاظ مالی نیز شخصا هوای بازیکنان را داشته باشد؛ بنابراین از این جهت نیز باز هم به‌نظر می‌رسد که با حضور مدیران جدید اتفاقی در باشگاه رخ نداده و همان‌طور که گفتیم با این تغییرات اوضاع همانی بود که بود و چیزی عوض نشده است.

در همین زمینه یک عضو نزدیک به کادرفنی استقلال با تاکید بر این اتفاق افزود: «هیچ چیزی عوض نشده پس باید به چه چیزی امید داشته باشیم؟ چه اتفاقی باید بیفتد که بگوییم امیدوار شده‌ایم؟ هیچ چیزی تغییر نکرده و همه چیز به همان شکل گذشته باقی‌مانده تا جایی که به‌طور مثال حتی کمترین اقدام برای پیوستن گابریل پین ایتالیایی به اردوی استقلال نیز انجام نشده است.»

نقل و انتقالات روی هوا

نکته قابل توجه اینکه اگرچه باشگاه استقلال با سرمربیگری مجیدی تا پیش از این اقداماتی را درخصوص حضور این باشگاه در بازار نقل‌وانتقالات با همراهی اعضای قبلی هیات‌مدیره آغاز کرده بود، اما الان این قضیه و پیگیری‌های لازم در این خصوص درحال حاضر مسکوت مانده و حتی یک خبر جدید هم در این مورد وجود ندارد. این درحالی است که با قول قبلی‌ها قرار بود حداقل چند درصدی از قرارداد بازیکنان جدید به‌عنوان پیش‌پرداخت به آنها پرداخت شود. نکته دیگر اینکه با توجه به اینکه فرد مذاکره‌کننده‌ای در این خصوص در باشگاه وجود ندارد، مشخص نیست بازیکنان جدید و مدیر برنامه‌های آنها در این مورد باید با چه کسی مذاکره کرده و به صحبت بپردازند. همه اینها در حالی است که درباره لیست تمدیدی‌ها و لیست خروجی استقلال نیز هنوز اتفاق جدیدی رخ نداده و با توجه به اینکه شاید پنجره استقلال برای فصل آینده بسته مانده و آبی‌ها نتوانند تغییر و تحولی ایجاد کنند، همین موضوع باعث شده تا فعلا دست مجیدی نیز برای برخی تغییرات در ترکیب تیمش در پوست‌گردو باقی بماند. بنابراین با همه این تفاسیر به‌نظر می‌رسد بسته شدن تیمی قدرتمند برای آبی‌پوشان در فصل جدید نیز شبیه به یک رویا بوده و با این وضعیت فعلا همه چیز روی هواست. طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» در این خصوص مجیدی از خردادماه که رقابت‌های لیگ به‌خاطر برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی تعطیل بود برخی اقدامات را انجام داد، اما جمله مشکلاتی که برشمردیم باعث شد تا این اتفاقات رخ ندهد.

وعده‌ای که محقق نشد

استقلالی‌ها بعد از مسابقه با آلومینیوم اراک به ترتیب باید به‌مصاف تراکتور و سایپا بروند و بعد از این دو دیدار در یک دیدار بسیار حساس و سرنوشت‌ساز از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی باید با پرسپولیس دیدار کنند. این درحالی است که از لحاظ روحی و روانی و انگیزشی آبی‌ها درحال حاضر کمترین تمرکز را داشته و فعلا مجیدی و یکی دو نفر از بزرگ‌ترهای تیم به هر شکل ممکن به‌عنوان حلقه واسط انسجام را حفظ کرده‌اند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که طی روزهای آینده نیز این انسجام و اتحاد همچنان محفوظ بماند. این درحالی است که استقلال اگر دربی جام حذفی در فصل گذشته را برد، این اتفاق به این دلیل افتاد که با توجه به شواهد، آبی‌ها نسبت به حریف سنتی خود از لحاظ مسائل حاشیه‌ای در روزهای قبل از بازی بهتر کار کرده و آرامش بیشتری داشتند، اما حالا خبری از این آرامش نیست و نکته قابل توجه اینکه وعده و وعید‌های عمل نشده به مشکلات روحی بازیکنان استقلال لطمه بیشتری زده است و این موضوع برخی تبعات را به‌طور قطع به‌همراه خواهد داشت. به‌طور مثال با حضور تیم مدیریتی جدید مقرر شده بود تا بخشی از قرارداد بازیکنان تا قبل از دیدار با آلومینیوم اراک از هفته بیست‌وپنجم لیگ به آنها پرداخت شود که درنهایت این اتفاق نیفتاد و حالا خبر رسیده فرهاد مجیدی دربه‌در به‌دنبال پول است تا بعد از این دیدار به اردوی تیمش تزریق کند.

آصفی می‌رود؛ عضو اقتصادی در دستور

پرویز مظلومی، عضو جدید هیات‌مدیره استقلال چندی پیش در مصاحبه خود با «فرهیختگان» عنوان کرده بود: «معتقدم اگر فضا و اوضاع و احوال به این شکل بماند خود من هم نمی‌توانم بمانم چون آبرو و حیثیت خود را از سر راه نیاورده‌ام که همینطوری بیایم. من آمده‌ام کمک کنم هرچند همیشه در بدترین شرایط قبل از این هم آمدیم و کمک کردیم هم من و هم ناصرخان و هم منصورخان خدابیامرز همیشه هر زمان که کمک لازم بوده آمده‌ایم و کمک کرده‌ایم. ما هم الان آمده‌ایم که کمک کنیم، اگر بدانم که نمی‌شود و سنگ‌اندازی می‌شود من هم نمی‌مانم، به‌ دنبال زندگی‌ام می‌روم.» این درحالی است که اتفاق جدیدی در این چند روز رخ نداده و بعید است طی روزهای آینده و حداقل در آینده نزدیک اتفاق خیلی خاصی به وقوع بپیوندد، با این حال سابقه نشان داده که رفتن مظلومی امری دور از ذهن است، اما به‌جای او دو عضو دیگر یعنی حمیدرضا آصفی و داریوش دلفانی از جمع مدیران استقلال استعفا کردند که البته استعفای آنها مورد موافقت وزیر قرار نگرفت. با این حال از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که آصفی قصدی برای بازگشت ندارد و می‌خواهد با غیبت ۴ جلسه‌ای در جلسات هیات‌مدیره طبق قانونی که می‌گوید ۴ جلسه غیبت پیاپی باعث حذف فرد غایب به‌صورت اتوماتیک از جمع اعضای هیات‌مدیره خواهد شد، از ادامه همکاری با استقلال صرف‌نظر کند. این درحالی است که طبق شنیده‌ها یک عضو اقتصادی برای تکمیل پازل مدیریتی استقلالی‌ها درنظر گرفته شده که به‌زودی نام وی از سوی وزارت ورزش اعلام خواهد شد، البته اگر تصمیم آصفی جدی باشد نیز باید یک نفر دیگر هم به‌جای وی انتخاب و معرفی شود.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=7853

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.