استقلال دنبال یک رکورد تاریخی؛ تکرار قهرمانی پس از دو سال! | آوای استقلال
0

استقلال دنبال یک رکورد تاریخی؛ تکرار قهرمانی پس از دو سال!

  • کد خبر : 38591
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
استقلال دنبال یک رکورد تاریخی؛ تکرار قهرمانی پس از دو سال!
استقلال در لیگ بیست‌وسوم با ۵۳ امتیاز صدرنشین است و مدعی اصلی قهرمانی محسوب می‌شود.

به گزارش آوای استقلال، استقلال در لیگ بیست‌ویکم با فرهاد مجیدی به قهرمانی لیگ برتر رسید. آبی‌ها با مجیدی فصل فوق العاده‌ای را پشت سر گذاشتند و بدون باخت، جام قهرمانی را بالای سر بردند. فرهاد مجیدی در پایان فصل تصمیم گرفت از استقلال جدا شود تا این پایان داستان هیجان‌انگیز آبی‌پوشان پایتخت با مجیدی باشد.

ریکاردو سا پینتویِ پرتغالی، فردی بود که پس از فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال نشست اما مشکلات مختلفی دست‌‌به‌دست هم داد تا آبی‌ها نه در لیگ برتر و نه در جام‌حذفی به قهرمانی برسند. استقلال حالا با جواد نکونام در لیگ بیست‌‌وسوم صدرنشین است و می‌خواهد یک رکورد تاریخی را برای خود ثبت کند.

فاصله زیاد تا تکرار
استقلال ۴ بار قهرمان لیگ برتر ایران در قالب جام خلیج فارس شده است. آبی‌پوشان در فصل ۸۵-۱۳۸۴ موفق شدند با ۵۹ امتیاز قهرمان لیگ برتر ایران شوند و این اولین قهرمانی ‌آبی‌ها در فرم جدید مسابقات بود. پس از این قهرمانی، ۳ سال طول کشید تا دست استقلال دوباره به جام قهرمانی برسد.

استقلالی‌ها در فصل ۸۸-۱۳۸۷ موفق شدند قهرمانی در جام خلیج فارس را تکرار کند و البته شانس‌ هم با آن‌ها یار بود. ذوب‌آهن مانند استقلال ۶۶ امتیاز کسب کرد اما به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به آبی‌پوشان پایتخت در رده دوم ایستاد تا این استقلال باشد که به عنوان قهرمانی دست پیدا می‌کند. استقلال فصل ۹۲-۱۳۹۱ را با امیر قلعه‌نویی شروع کرد تا ژنرال پس از ۳ سال به قلعه آبی برگردد. فرهاد مجیدی در میانه فصل به استقلال بازگشت تا این اتفاق، کمک بزرگی به قهرمانی استقلال کند. استقلال در این فصل با ۶۷ امتیاز قهرمان شد اما دقیقا پس از این قهرمانی بود که تا مدت‌ها دست آبی‌ها به جام لیگ برتر نرسید.

ممنون “فرهاد” و شاید ممنون “جواد”
فرهاد مجیدی در لیگ بیست‌ویکم هدایت استقلال را برعهده گرفت و موفق شد با آبی‌ها، بدون باخت قهرمان لیگ برتر شود. آماری که قطعا در تاریخ لیگ برتر ثبت می‌شود. فرهاد مجیدی موفق شد پس از ۹ سال استقلال را به عنوان قهرمانی برساند تا پس از امیر قلعه‌نویی او به عنوان سرمربی قهرمان به هواداران استقلال معرفی شود.

استقلال با ریکاردو سا پینتو در لیگ بیست‌ویکم به عنوان قهرمانی نرسید و در فصل جاری لیگ‌برتر با جواد نکونام در صدر جدول قرار دارد. آبی‌ها در لیگ بیست‌وسوم با ۵۳ امتیاز صدرنشین هستند و این شانس را دارند تا فصل را با جام به اتمام برسانند. در صورتی‌که استقلال در این فصل به قهرمانی برسد، یک رکورد ویژه را در تاریخ خود ثبت می‌کند و آن‌هم تکرار قهرمانی در در لیگ برتر کوتاه‌ترین زمان ممکن است. حالا باید منتظر ماند و دید در هفته‌های باقی‌مانده لیگ برتر چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=38591

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.