کمیته اخلاق یا فرشته نگهبان رئیس فدراسیون فوتبال/ قلع و قمع مخالفان خوبان عالم به بهانه اجرای قانون | آوای استقلال
4

کمیته اخلاق یا فرشته نگهبان رئیس فدراسیون فوتبال/ قلع و قمع مخالفان خوبان عالم به بهانه اجرای قانون

  • کد خبر : 20748
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کمیته اخلاق یا فرشته نگهبان رئیس فدراسیون فوتبال/ قلع و قمع مخالفان خوبان عالم به بهانه اجرای قانون
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال که بر اساس وظیفه ذاتی مسوول برخورد با بد اخلاقی‌ها، کج روی‌ها و فساد در حوزه فوتبال است در مقطع کنونی به فرشته نگهبان رئیس فدراسیون تبدیل شده است.

به گزارش آوای استقلال، علی‌رغم تاکید فراوان فیفا بر عملکرد مستقل ارکان قضایی فدراسیون‌های عضو، در اوج ناباوری شاهد رفتار‌های شائبه‌برانگیز کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران در تصمیم گیری‌های چند وقت اخیر آن‌ها هستیم که آخرین نمونه این رفتار‌های شبهه‌ناک، بیانیه این کمیته در واکنش به درخواست هیئت رئیسه برای تشکیل جلسه در خصوص عملکرد رئیس فدراسیون فوتبال بود.

استفاده ابزاری کمیته اخلاق از قدرت قضایی خود نه تنها در برهه کنونی به شفاف‌سازی در این رشته ورزشی کمک نمی‌کند بلکه باعث می‌شود متولیان فوتبال زیر سایه حمایت‌های پر حرف و حدیث این کمیته به فعالیت‌های شائبه برانگیز خود ادامه دهند بدون اینکه نگرانی و ترسی بابت برخورد قانونی داشته باشند؟

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال که بر اساس وظیفه ذاتی مسئول برخورد با بد اخلاقی‌ها، کج روی‌ها و فساد در حوزه فوتبال است در مقطع کنونی به فرشته نگهبان رئیس فدراسیون و حلقه نزدیک به او تبدیل شده تا جایی که هر کسی بر خلاف میل و رغبت آن‌ها رفتار کند بدون تامل، رأی به محرومیت آن‌ها از فعالیت‌های فوتبالی می‌دهند تا مشخص شود سپر قضایی رئیس فدراسیون فوتبال در کنار سپر رسانه‌ای ایجاد شده، همچنان فعال است!

حال یک سوال بزرگ در این بین در ذهن افکارعمومی به وجود آمده که باید رئیس کمیته اخلاق بدون قید و شرط برای آگاهی افکارعمومی به آن پاسخ دهد تا مشخص شود قصد و نیت این کمیته در این رفتار شائبه برانگیز چیست؟

اسدی مقدم و همکارانش در طول مدت فعالیت غیرقانونی خود به استناد اساسنامه فدراسیون فوتبال چرا به موضوعات مهمی چون: خوبان عالم، پاداش‌های نجومی مشاوران رئیس فدراسیون، سفر‌های بحث برانگیز برخی دوستان آقای رئیس به همراه تیم‌های ملی و صدا و تصاویر منتشر شده از محمدحسین کنعانی‌زادگان در اردوی تیم ملی و ده‌ها مورد دیگر به این سرعت واکنش نشان ندادند؟

چه اتفاقی باعث شد که آن‌ها بلافاصله پس از درخواست تشکیل جلسه از سوی اعضای هیئت رئیسه برای عزل موقت رئیس فدراسیون فوتبال، در کسری از ثانیه به فکر برخورد سنگین با مهرداد سراجی افتادند تا او را به مدت شش ماه از فعالیت‌های فوتبالی محروم کنند؟

آیا رئیس و اعضای کمیته اخلاق مجری تصمیمات رئیس فدراسیون فوتبال هستند و بر اساس تصمیم گیری عزیزی خادم رأی به قلع و قمع مخالفان رئیس فدراسیون می‌دهند؟ دقیقا همان کاری که پیش از این با علی خطیر صورت گرفت!

آیا ادبیات به کار رفته در بیانیه اخیر کمیته اخلاق خطاب به منتقدان مدیریت فدراسیون فوتبال شایسته مجموعه‌ای است که قرار است با فساد و تباهی در حوزه فوتبال برخورد کند؟ مگر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که خواستار عزل رئیس فدراسیون شده‌اند مرتکب چه تخلف غیرقانونی شده‌اند که به این شکل اسدی مقدم و همکارانش برآشفته شدند تا منتقدان را تهدید به برخورد قانونی و عبرت آموزی کنند؟ آیا جز این است که آن‌ها به عنوان منتخبان مجمع فدراسیون فوتبال با تکیه به اساسنامه تائید شده از سوی فیفا می‌خواهند از اختیارات قانونی خود استفاده کنند؟

به نظر می‌آید اعضای کمیته اخلاق برای ادامه حیات مدیریتی خود در این مجموعه بدون اعتنا به قوانین مندرج در اساسنامه صرفاً بر اساس خوشایند آقای رئیس تصمیم‌گیری می‌کنند و بر این باورند با قلع و قمع منتقدان، محرومیت مخالفان و تهدید و ارعاب اهالی فوتبال می‌توانند به حضور غیرقانونی خود در فوتبال ادامه دهند تا همچنان زیر سایه خوبان عالم هدایت این رکن قضایی را در دست گیرند در حالی که این بازی برای افکارعمومی فاش شده و دیگر کسی فریب این صحنه سازی‌های فراقانونی را نخواهد خورد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=20748

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.