مرور کارنامه مطمئن‌ترین پنالتی‌زنان فصل؛ به یاد ستاره فرانسوی استقلال | آوای استقلال
0

مرور کارنامه مطمئن‌ترین پنالتی‌زنان فصل؛ به یاد ستاره فرانسوی استقلال

  • کد خبر : 38727
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
مرور کارنامه مطمئن‌ترین پنالتی‌زنان فصل؛ به یاد ستاره فرانسوی استقلال
مدافع پرسپولیس توانسته رکورد جالب‌توجهی را در زمینه گلزنی از روی نقطه پنالتی از خود به جای بگذارد.

به گزارش آوای استقلال، تیم‌های شرکت‌کننده در بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران توانسته‌اند در فصل جاری حداقل یک‌بار صاحب ضربه پنالتی شوند. بیشترین پنالتی اعلام شده به سود سرخ‌پوشان پایتخت بوده که پرسپولیسی‌ها در طول ۲۵ هفته اخیر توانسته‌اند ۸ ضربه پنالتی به‌دست آورند و کمترین ضربه پنالتی هم به سود نساجی مازندران اعلام شده که این تیم تنها یک‌بار توانسته صاحب ضربه پنالتی شود. مجموعاً تا پایان هفته بیست‌وپنجم، ۵۵ ضربه پنالتی به سود ۱۶ تیم لیگ برتری اعلام شده که از میان این ۵۵ ضربه، ۴۵ تای آن به گل تبدیل شده و ۱۰ ضربه را یا دروازه‌بانان مهار کرده‌اند و یا ضربات پنالتی در چارچوب دروازه نبوده است.

رکورد ویژه کنعانی‌زادگان
پرسپولیسی‌ها در حالی صاحب بیشترین ضربه پنالتی در طول فصل جاری شده‌اند که ۸ ضربه پنالتی سرخ‌پوشان پایتخت توسط ۳ بازیکن مختلف به سوی دروازه رقبا نواخته شده است. محمدحسین کنعانی‌زادگان که با ۵ گل زده، دومین گلزن برتر پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر محسوب می‌شود، ۴ بار پشت ضربات سرخ‌پوشان در فصل جاری لیگ برتر ایستاده و هر ۴ ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرده تا رکورد ویژه‌ای را از آن خود کند. گیورگی گولسیانی هم هر ۳ ضربه پنالتی‌ای که پشت آن در فصل جاری ایستاده، گل کرده و شهاب زاهدی هم تجربه یک‌بار گلزنی از روی نقطه پنالتی را دارد.

یامگا، ستاره‌ای که خاموش شد
کوین یامگا تبحر فوق‌العاده‌ای در گلزنی از روی نقطه پنالتی دارد و در طول ۳ فصل اخیر که او در فوتبال ایران شاغل بود، ستاره فرانسوی بیش از آنکه در جریان بازی بدرخشد، در ضربات پنالتی تبحر خود را نشان می‌دهد. یامگا تا پیش از آنکه مصدومیت دلخراش از ناحیه چشم برای او به وجود آید و از مستطیل سبز کنار برود، ۴ بار پشت ضربات پنالتی برای استقلالی‌ها در فصل جاری ایستاد که هر ۴ ضربه خود را به گل تبدیل کرد که مهم‌ترین آن در داربی دور رفت بود تا یامگا هم در کنار کنعانی‌زادگان رکورد ۴ گل از روی ۴ ضربه پنالتی را داشته باشد. مهرداد محمدی هم زننده دیگر پنالتی استقلال در فصل جاری بوده که او هم موفق به گلزنی شده تا آبی‌ها هم رکورد ۱۰۰ درصدی در زمینه گلزنی از روی نقطه پنالتی در فصل جاری لیگ برتر داشته باشند.

شهریار، رقیب کنعانی‌زادگان و یامگا
طلایی‌پوشان اصفهانی در فصل جاری ۳ پنالتی‌زن دارند؛ رامین رضاییان، رضا اسدی و شهریار مغانلو. از از میان این ۳ بازیکن، مغانلو بیش از سایرین پنالتی زده و آقای گل لیگ بیست‌وسوم با ثبت ۱۴ گل، ۴ گل خود را از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رسانده است؛ آن‌هم در حالی‌که او ۴ بار در فصل جاری پشت ضربات پنالتی سپاهانی‌ها ایستاده تا رکوردی ۱۰۰ درصدی را به نام خود ثبت کند و هم‌تراز با کنعانی‌زادگان و یامگا باشد. رامین رضاییان هم در تیم سپاهان در فصل جاری لیگ برتر تجربه نواختن یک ضربه پنالتی را دارد که به گل تبدیل شده و رضا اسدی هم تنها ضربه پنالتی‌ای که پشت آن ایستاده، از دست داده است.

طالب، همسایه ستاره پرسپولیس
گیورگی گولسیانی تنها بازیکن لیگ بیست‌وسوم نیست که توانسته ۳ بار پشت ضربه پنالتی بایستد و هر ۳ بار ضربه خود را به گل تبدیل کند. طالب ریکانی، ستاره کهنه‌کار صنعت‌نفت آبادان، در فصل جاری توانسته ۳ بار از روی نقطه پنالتی گل بزند و ۱۰۰ درصد ضربات پنالتی او در چارچوب دروازه رقبا قرار گرفته و به گل تبدیل شده است. پوریا سرآبادانی، کاپیتان شمس‌آذر قزوین هم تجربه ایستادن پشت ۳ ضربه پنالتی را در فصل جاری دارد اما او ۲ بار موفق به گلزنی شده و در جدال با پرسپولیس ضربه پنالتی خود را از دست داد تا نتواند هم‌تراز با گولسیانی و ریکانی قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=38727

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.