چرا سهام سرخابی‌ها واگذار نمی شود؟ | آوای استقلال
0

چرا سهام سرخابی‌ها واگذار نمی شود؟

  • کد خبر : 35718
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
چرا سهام سرخابی‌ها واگذار نمی شود؟
معاون اسبق سازمان خصوصی سازی گفت: تا زمانی که قوانین و مقررات فعلی در فوتبال ما وجود داشته باشد هیچکس نمی‌آید سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را خریداری کند. مخصوصا که هر کدام از این دو باشگاه حدود هزار میلیارد تومان بدهکار هستند.

به گزارش آوای استقلال، با توجه به پیگیری‌های جدی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای رفع مشکل مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، قرار بود ۵۱ درصد از سهام این دو باشگاه ۱۲ دی عرضه شود و براساس اخبار منتشر شده، هلدینگ خلیج فارس خریدار استقلال و شستا خریدار پرسپولیس بود، اما به‌نظر می‌رسد این دو شرکت در برابر این تصمیم دستوری مقاومت کرده‌اند و عرضه سهام سرخابی‌ها به ۲۶ دی ماه سال جاری موکول شد.

اسماعیل غلامی، معاون اسبق سازمان خصوصی سازی در گفت‌وگو با آنا اظهار کرد: باتوجه به اینکه قوانین و مقررات ورزش ما مستحکم نیست، تا زمانی که زیرساخت‌های ورزش ما درست نشود بخش خصوصی دیوانه نیست که خریدار سهام این دو باشگاه باشد.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که هنوز در لیگ ما تعیین و تکلیف نشده VAR است، مگر چقدر قرار است برای آن هزینه کنند که هنوز وارد نشده است؟

مواردی از واگذاری سرخابی‌ها که همچنان در ابهام است
غلامی توضیح داد: برای واگذاری این دو باشگاه ۱۲ سال پیش طرحی را پیشنهاد دادم مبنی بر اینکه حدود ۵۰ درصد به بخش خصوصی داده شود و ۱۰ درصد عرضه عمومی، ۲۰ درصد به پیشکسوتان و کانون هواداران و ۲۰ درصد هم در اختیار دولت قرار بگیرد.

معاون اسبق سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: اولین بحث مهمی که در این خصوص مطرح است، حق پخش تلویزیونی است که همچنان این موضوع در هاله‌ای از ابهام است، آیا حق پخش تلویزیونی را با صدا و سیما مشخص کرده‌اند؟ آیا قراردادی بین سازمان لیگ و صدا و سیما منعقد شده است؟

غلامی تأکید کرد: درمجموع تا زمانی که قوانین و مقررات فعلی در فوتبال ما وجود داشته باشد هیچکس نمی‌آید سهام این دو باشگاه را خریداری کند. مخصوصا که هر کدام از این دو باشگاه حدود هزار میلیارد تومان بدهکار هستند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=35718

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.