سرمربی پرتغالی به دنبال تاریخ‌سازی | آوای استقلال
1

سرمربی پرتغالی به دنبال تاریخ‌سازی

  • کد خبر : 31112
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
سرمربی پرتغالی به دنبال تاریخ‌سازی
سرمربی استقلال در صورت پیروز شدن در مسابقه دربی می‌تواند به دو رکورد ویژه دست پیدا کند.

به گزارش آوای استقلال، استقلال فصل پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و آبی‌ها بعد از جدایی فرهاد مجیدی، تحت هدایت ریکاردو سا پینتو در سودای کسب ۳ جام فصل را آغاز کردند. در لیگ برتر، تلاش آبی‌ها برای رسیدن به صدر جدول بی‌ثمر بود و در شرایطی که همواره شاگردان سا پینتو در کورس قهرمانی حضور داشتند اما نتوانستند صدرنشینی را تجربه کنند و در قامت بهترین تیم سوم در تاریخ لیگ برتر، فصل را به پایان بردند و دست‌شان از جام کوتاه ماند.

آبی‌پوشان پایتخت در مسیر رسیدن به عنوان قهرمانی سوپرجام، راه متفاوتی را در پیش گرفتند و نمایش موفق شاگردان ریکاردو سا پینتو در کرمان باعث شد تا استقلالی‌ها با گلزنی امیرارسلان مطهری بتوانند به عنوان تیم قهرمان در سوپرجام خود را معرفی کنند و سا پینتو توانست اولین جامش را در فوتبال ایران به‌دست آورد. بعد از ناکامی در قهرمانی لیگ برتر و موفقیت در سوپرجام، حالا همه تمرکز آبی‌ها روی قهرمانی در جام حذفی است تا بتوانند با قهرمانی در این رقابت‌ها فصل را به پایان ببرند.

مسیر سخت برای نزدیک شدن به جام
استقلالی‌ها با سخت‌ترین قرعه ممکن کار خود را در فصل جدید جام حذفی آغاز کردند و مقابل تراکتور تبریز قرار گرفتند. آبی‌پوشان پایتخت مقابل تراکتور توانستند به پبروزی برسند و بعد از شکست دادن تراکتور، نوبت به تقابل با ملوان بندرانزلی رسید که آبی‌ها توانستند این حریف خود را هم شکست بدهند و بعد از انجام ۲ بازی در خانه، شاگردان سا پینتو عازم جم شدند تا در مقابل پارس‌جنوبی در مرحله یک‌چهارم نهایی قرار بگیرند.

شاگردان سا پینتو برای گذر از پارس‌جنوبی یک بازی سخت را در جم برگزار کردند و بردی یک‌گله را به‌دست آوردند و در نیمه‌نهایی توانستند مقابل نساجی بردی ۴ گله را به‌دست آورند تا آسان‌ترین برد آبی‌ها، در سخت‌ترین مرحله به‌دست آمده باشد و آن‌ها با گذر از ۳ تیم لیگ برتری و یک تیم لیگ یکی خود را به مرحله فینال رسانده باشند.

دو رکورد به کارنامه «سا پینتو» اضافه می‌شود؟
ولادمیر جکیچ سرمربی سابق استقلال، ابراهیم بیوگرادلیچ سرمربی پیشین برق شیراز، لوکا بوناچیچ و زلاتکو کرانچار سرمربیان قبلی سپاهان، تونی اولیویرا سکان‌دار سابق تراکتور، وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ سرمربیان پیشین سرخابی‌های پایتخت، سرمربیان خارجی هستند که در تاریخ جام حذفی توانسته‌اند در قامت قهرمان کار خود را به پایان ببرند و ریکاردو سا پینتو این فرصت را دارد تا به عنوان سومین سرمربی خارجی استقلال، امشب با شکست دادن پرسپولیس نام خود را به این فهرست اضافه کند.

سا پینتو با وجود حضور در دو دربی پایتخت هنوز نتوانسته در دربی به پیروزی برسد و امید دارد که این طلسم امشب شکسته شود. زدراکو رایکوف سرمربی سابق استقلال با ۵ برد رکورددار بیشترین برد در میان سرمربیان خارجی حاضر در دربی است و برانکو ایوانکوویچ و آلن راجرز هم هر کدام ۴ برد در کارنامه خود دارند. مصطفی دنیزلی با ۲ پیروزی و وینفرد شفر، ولادمیر جکیچ و استانکو پوکله‌پوویچ هم هر کدام با یک برد نام‌شان در میان سرمربیان فاتح دربی پایتخت به‌ثبت رسیده و سا پینتو این فرصت را دارد تا بتواند با کسب پیروزی در مسابقه امشب، نام خود را در کنار این اسامی در فهرست سرمربیان فاتح دربی جای دهد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=31112

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.