دستور موقت به معنای مجرم بودن نیست | آوای استقلال
0
سیر تا پیاز دفاعیات استقلال در کمیته اخلاق؛

دستور موقت به معنای مجرم بودن نیست

  • کد خبر : 34903
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
دستور موقت به معنای مجرم بودن نیست
ماجرا به نامه ادعایی مربوط می‌شود که در خصوص بدهی دستیاران ریکاردو ساپینتو، سرمربی سابق استقلال، از طرف فدراسیون فوتبال و از جانب هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون به فیفا ارسال شده است.

به گزارش آوای استقلال، فیفا درباره بدهی دستیاران ساپینتو و ارسال دفاعیات ۴۸ ساعت به استقلال فرصت داده بود. با توجه به اینکه باشگاه استقلال نمی‌تواند مستقیما در این رابطه با فیفا مکاتبه کند، که از فدراسیون فوتبال می‌خواهد که این نامه را ارسال کند.
در حالی که باشگاه استقلال ۴۸ ساعت برای ارسال این نامه زمان داشت و با توجه به عدم حضور ممبینی در محل کارش حضور نداشت، این باشگاه موضوع را با یکی از مدیران ارشد فدراسیون در جریان می‌گذارد و این شخص نیز به باشگاه استقلال اعلام می‌کند که متن انگلیسی نامه به فیفا را به آدرس الکترونیکی فدراسیون ایمیل کنند. باشگاه استقلال، متن نامه را برای فدراسیون فوتبال ایمیل می‌کند و نامه پیش از سر رسیدن ضرب‌الاجل، با امضای از طرف(به نیابت از ممبینی)، به فیفا ارسال می‌شود.
گفته می‌شود که ممبینی پس از بررسی نامه‌هایش در کارتابل سازمانی، متوجه ارسال این نامه می‌شود و این مسئله را از روابط بین‌الملل پیگیری می‌کند و پس از اظهار بی‌اطلاعی این فرد، نامه‌ای را برای رییس حراست فدراسیون فوتبال ارسال می‌کند.
در ادامه نیز، مدیر ارشد فدراسیون که در بالا به آن اشاره شد، وقتی در جریان پیگیری‌ها برای ارسال این نامه قرار می‌گیرد، اعلام می‌کند که ارسال نامه با اطلاع وی بوده است.
پس از بازی استقلال و نساجی مازندران، علی خطیر، مدیرعامل استقلال مصاحبه تندی علیه ممبینی انجام داد و چند ساعت بعد خبر حضور او در کمیته اخلاق از راهروهای فدراسیون فوتبال به بیرون درز پیدا می‌کند.
خطیر به همراه سروش مهاجری و یکی از وکلای باشگاه استقلال عصر چهارشنبه در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال حاضر شدند. آنها در این جلسه اعلام کردند که بخش بین‌الملل فدراسیون فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل است و مسئولان این واحد نیز متعاقبا در محل کار خود حاضر نمی‌شوند. این تعطیلی در حالی  است که مکاتبات نمایندگان ایران با فیفا باید در روزهای پنجشنبه و جمعه که روزهای پایانی هفته برای این نهاد بین‌المللی محسوب می‌شود صورت بگیرد.
در ادامه دفاعیات، نمایندگان استقلال به اهمیت این نامه اشاره کرده و مدعی شدند که همه ارکان فدراسیون فوتبال درباره این موضوع مهم آگاهی کامل داشتند اما دبیرکل فدراسیون فوتبال در کمال تعجب در محل فدراسیون فوتبال حاضر نشد؛ موضوعی که شائبه ایجاد وقفه‌ای تعمدی را برای ارسال نامه ایجاد می‌کند.
نمایندگان استقلال در ادامه دفاعیات خود مدعی می‌شوند که بارها این موضوع را پیگیری کرده‌اند اما اتفاق خاصی رخ نداده و آنها شرایط را برای یکی از مقامات ارشد فدراسیون فوتبال بازگو کرده و او نیز با اطلاع از حساسیت موضوع، از باشگاه استقلال می‌خواهد تا متن نامه را آماده و برای روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال ارسال کنند.
همچنین مدیران استقلال که در این جلسه حاضر شده بودند، با قاطعیت ادعای جعل نامه را رد کرده و ادامه روند دفاعیات را اینگونه بازگو کردند:
    «باشگاه استقلال پیش نویس، دقت کنید پیش‌نویس نامه را به زبان انگلیسی برای فدراسیون فوتبال ایمیل کرد. خنده‌دار و غیر قابل باور است که ادعای جعل نامه مطرح شود. وقتی کارشناس بین الملل باشگاه استقلال خودش به بین الملل فدراسیون فوتبال پیش نویس را ارائه می کند، یعنی هیچ قصد و نیتی برای جعل وجود نداشته است. کارمندی که پیش نویس نامه را دریافت کرد در پیام‌رسان “واتساپ” از باشگاه استقلال بابت اینکه کار روابط بین‌الملل فدراسیون را راحت و متن نامه را به زبان انگلیسی ترجمه کرده است، تشکر هم کرد! مگر باشگاه استقلال یا باشگاهی دیگر نامه‌ای را به طور مستقل به فیفا ارسال کنند؟ نامه حتی اگر با مهر، امضا یا هر اثر هویتی باشد باید از درگاه ایمیل فدراسیون فوتبال ارسال شود. باشگاه استقلال مگر دسترسی به ایمیل فدراسیون فوتبال داشته است؟ همه اینها نشان می‌دهد که هیچ جعلی از سوی باشگاه استقلال صورت نگرفته و اینها صرفا جریانی برای حاشیه‌سازی است!
    جعل زمانی معنا پیدا می‌کند که باشگاه استقلال بدون اطلاع فدراسیون فوتبال نامه را تهیه و ارسال کند اما باز هم تاکید می‌شود پیس‌نویس و نه نامه با اطلاع فدراسیون فوتبال آماده و برای روابط بین‌الملل ایمیل شد و هیچ گونه جعلی از سوی باشگاه استقلال صورت نگرفته است. باید مشخص شود این نامه از کجا و چگونه و به چه دلیل و به وسیله چه کسانی منتشر شده است.»

پس از صدور دستور موقت کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال مبنی بر محرومیت ۲۰ روزه مهاجری، یکی از مدیران باشگاه استقلال تاکید کرد: دستور موقت به معنای مجرم بودن نیست. دستور موقت، یک روال عادی و طبیعی درباره پرونده‌هایی است که نیاز به رسیدگی، پیگیری و تحقیقات بیشتری دارد.

وی ادامه داد: از این رو در ابتدا دستور موقت صادر می‌شود تا در فرصت مناسب به پرونده رسیدگی شود. بدیهی است که باشگاه استقلال بابت جعل محکوم نخواهد شد زیرا هیچ جعلی صورت نگرفته است.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=34903

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.