ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل ترکمنستان؛ اندیشه‌های قلعه‌نویی برای صعود | آوای استقلال
0

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل ترکمنستان؛ اندیشه‌های قلعه‌نویی برای صعود

  • کد خبر : 37881
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل ترکمنستان؛ اندیشه‌های قلعه‌نویی برای صعود
تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، در عشق آباد میهمان تیم ملی فوتبال ترکمنستان است.

به گزارش آوای استقلال، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، امروز از ساعت ۱۸:۳۰ در عشق آباد میهمان تیم ملی ترکمنستان است.

بازی رفت دو تیم با برتری پنج بر صفر شاگردان امیر قلعه نویی در ورزشگاه آزادی به پایان رسید.

تیم ملی ایران با ازبکستان، هنگ‌کنگ و ترکمنستان در گروه E مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ همگروه است که در نخستین بازی مقابل هنگ‌کنگ به برتری چهار بر صفر رسید و سپس در تاشکند مقابل ازبکستان به تساوی ۲ بر ۲ رسید.

ترکمنستان هم این رقابت‌ها را با شکست ۳ بر یک مقابل ازبکستان آغاز کرد و در دومین دیدار خود موفق به کسب تساوی ۲ بر ۲ در خانه هنگ‌کنگ شد. در حال حاضر ترکمنستان با یک امتیاز در رتبه چهارم گروه قرار دارد و تیم ملی فوتبال ایران با هفت امتیاز صدرنشین است. یوزها با برتری در این دیدار صعودشان به مرحله بعدی را قطعی می‌کنند.

لیست تیم ملی فوتبال ایران برای تقابل با ترکمنستان با تغییرات زیادی نسبت به جام ملت‌های آسیا روبرو است. جایی که وعده امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای جوان‌گرایی محقق شد و بازیکنان بااستعداد و جوان لیگ برتر برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت شدند و جای بازیکنان پا به سن گذاشته را گرفتند.

اما با توجه به اینکه مشخص بود ترکمنستان حریف سرسختی نیست، کادرفنی در دیدار رفت ریسک نکرد و باز هم به بازیکنان جوان به غیر صالح حردانی و امین حزباوی که به دلیل محرومیت شجاع خلیل زاده به ناچار در ترکیب اصلی بازی نداد. محمدرضا آزادی، الهیار صیادمنش و سامان فلاح نیز به عنوان بازیکن جانشین وارد میدان شدند.

به نظر می‌رسد قلعه نویی برای این دیدار نیز قصد ندارد از ابتدا به بازیکنان جوان میدان بدهد.

تیم ملی برای این دیدار ۵ بازیکن را در اختیار ندارد. سردار آزمون و علیرضا جهانبخش به دلیل مصدومیت، مهدی ترابی به دلیل سرماخوردگی و آرشا شکوری و مهدی لیموچی نیز نتوانستند مجوز خروج از کشور را کسب کنند.

نسبت به بازی رفت تیم ملی چند تغییر دارد که بیشتر این تغییرات در خط دفاعی صورت می‌گیرد، رامین رضاییان در جناح راست خط دفاعی جایگزین صالح حردانی می‌شود، ابوالفضل جلالی در سمت چپ خط دفاعی جایگزین میلاد محمدی می‌شود، شجاع خلیل زاده نیز در قلب خط دفاعی جایگزین امین حزباوی می‌شود.

در خط حمله نیز مهدی قایدی به جلی سردار آزمون در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد و مهدی طاری یک خط جلوتر در نوک خط حمله به میدان می‌رود.

با این تفاسیر ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال مقابل ترکمنستان به شرح زیر است:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان، رامین رضاییان، ابوالفضل جلالی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، علی قلی زاده، مهدی قایدی، محمد محبی و مهدی طارمی.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=37881

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.