به فوتسال به چشم بچه سرراهی فدراسیون نگاه می‌کنند/از شورای شهر شهرستان ها عضو کمیته فوتسال هستند | آوای استقلال
1
حسین مهدوی نیا با آوای استقلال مطرح کرد:

به فوتسال به چشم بچه سرراهی فدراسیون نگاه می‌کنند/از شورای شهر شهرستان ها عضو کمیته فوتسال هستند

  • کد خبر : 24333
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۳:۰۲
به فوتسال به چشم بچه سرراهی فدراسیون نگاه می‌کنند/از شورای شهر شهرستان ها عضو کمیته فوتسال هستند
شرایط این روزهای فوتسال هم مثل فوتبال سردرگم و عجیب جلو می رود. به نظر می رسد که فوتسال هم روزهای خوبی ندارد و عدم مدیریت درست این رشته را بیش از بیش تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش آوای استقلال، در همین رابطه به سراغ حسین مهدوی نیا رفتیم تا در رابطه با وضعیت این روزهای فوتسال گفت‌وگویی انجام دهیم.
این گفت‌وگو را در زیر می خوانید:
اوضاع این روزهای تیم ملی فوتبال و پس از حضور شمسایی به چه شکلی پیش می رود؟
تیم ملی از زمانی که شمسایی تیم را گرفته است و بخاطر شخصیت و کاریزمای ایشان، شرایط خوبی را پشت سر می گذارد. البته کمیته فوتسال همچنان مشکلاتی دارد و شرایط فقط به صورت تمرین است. اردو و بازی های مشخصی برای تیم ملی نیست و همه فقط دلی و رفاقتی کار را پیش می برند.
سال گذشته از شرایط تیم ملی ناراضی بودید. در حال حاضر هم تیم ملی اردوی خاصی ندارد. دلیل این اتفاقات را از کجا می بینید؟
بله پارسال هم گفتم که تیم ملی شرایط خوبی ندارد. امسال هم حرف خودم را تکرار می کنم. اگر بازیکنان و کادر فنی خوبی داشته باشیم اما شرایط دیگری محیا نباشد، وضعیت درست جلو نمی رود.
الان تیم ملی کادر فنی خوبی دارد، بازیکنان خوبی دارد اما این برای موفقیت کافی نیست. یک تیم باید اردو و دیدارهای تدارکاتی خوبی داشته باشد. ما اصلا چیزی به نام کمیته فوتسال نداریم که بخواهد کاری انجام دهد!
می‌خواهم بگویم افرادی که در این کمیته هستند اصلا نمی دانند فوتسال چیست؟ برخی از آنها فرق هندبال و فوتسال را نمی دانستند!
برای این مشکل چه پیشنهادی دارید؟
چه بهتر است که از خانواده فوتسال اعضا را انتخاب کنند. از نظرات افرادی که خاک فوتسال را خورده اند استفاده کنند. شاید باور نکنید اما در اعضای کمیته فوتسال ایران افرادی هستند که از شورای شهر شهرستان ها آمده اند و دارند برنامه ریزی می کنند. این موضوع منطقی نیست!
به فوتسال به چشم بچه سرراهی فدراسیون نگاه می‌کنند. البته شرایط مشابهی برای تیم ملی فوتبال هم داریم. آنجا هم تیم‌ آماده سازی خوبی برای جام جهانی ندارد اما باید بگویم متاسفانه فوتسال چه در سطح ملی و چه در سطح لیگ روزهای خوبی ندارد.
صحبت لیگ برتر شد. وضعیت تیم های لیگ برتر به چه صورت است؟
جدول سال گذشته که از کم فاصله بودن امتیازات خبر می داد. این بخاطر سطح متوسط تیم ها بود یا لیگ دشواری بود؟
در فصلی که گذشت و گیتی پسند قهرمان شد، تنها دو یا سه تیم بودند که از نظر مالی در سطح بهتری قرار داشتند و توانستند بازیکنان خوبی جذب کنند. همین موضوع باعث می شود که کیفیت فنی پایین بیاید.
باید بگویم که ۷۰ درصد از سرمربیان لیگ برتری، نه سابقه فوتسالی دارند نه علم آن را.
چه دلیلی دارد که این افراد در لیگ برتر مشغول به کار هستند؟
چون کسی که سابقه دارد راضی نمی شود با مبالغ کم مثلا ۷۰، ۶۰ میلیون تومان کار کند. در لیگ برتر فوتسال چون مدیران حاضر نیستند پول زیادی خرج کنند و فقط می خواهند تیم داری کنند، به سراغ مربیانی می روند که سابقه زیادی ندارند و آنها هم با قیمت های پایین مشغول به کار می شوند. در لیگ گذشته برخی مربیان سفید امضا کردند یا مبالغی که گرفته اند مال ۸ سال پیش بوده است. سرمربیان خوب با این شرایط کار نمی کنند زیرا رقم بیشتری می خواهند.
تمرین تیم ها شروع شده است؟
قرعه کشی لیگ جدید انجام شده است و حدودا ۴۰ الی ۴۵ روز دیگر لیگ آغاز می شود اما فقط ۳ یا ۴ تیم شروع به تمرین کرده اند. ۲ تیم از این تیم ها، تیم های پولداری هستند و از نظر مشکلی ندارند. برای مثال تیمی به اسم کراپ امسال حضور پیدا کرده است که مربیان و بازیکنان خوبی در اختیار دارد و شرایط مالی خوبی هم دارد. تکلیف باقی تیم ها هنوز مشخص نیست. حتی شنیدم که چند تیم قرار است از لیگ کناره گیری کنند. تیم های شهرهای قم، اصفهان و شمال.
این موضوع به تیم ملی هم ضربه می زند!
بله. وقتی ما لیگ پویا نداشته باشیم تیم ملی نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. حتی برخی بازیکنان در قبال دریافت مبالغ ناچیز به لیگ کشورهای دیگر می روند. فقط چون به دلار پول می گیرند.
چرا باشگاه هایی مثل استقلال، پرسپولیس و تیم های دیگر در لیگ فوتسال تیم داری نمی کنند؟
متاسفانه چون فوتسال پخش زنده و تلویزیونی ندارد پس اسپانسر قوی هم نمی‌تواند بگیرد. مدیران تیم های بزرگ به دلیل درگیری ذهنی زیر بار این موضوع نمی‌روند. من حدودا ۵ سال هم در استقلال بازی کردم هم پرسپولیس. متاسفانه باید بگویم چیزی حدود ۷۰ درصد قرارداد من را پرداخت نکردند.
زمانی AFC مقرر کرده بودی تمام تیم‌هایی که در لیگ برتر فوتبال تیم دارند نیز باید در لیگ فوتسال تیم داشته باشند اما متاسفانه این اتفاق پس از مدتی جمع شد.
انصاری فرد که زمانی در پرسپولیس بود خودش یک مدیر فوتسالی به حساب می آمد اما در کمال ناباوری تیم فوتسال پرسپولیس را منحل کرد و اعلام کرد که دیگر تیمداری نمی‌کند از طرفی تیم سپاهان که فصل خوبی رو شروع کرده بود، با تصمیم محمدرضا ساکت و به یکباره منحل شد.
مشکل اینجاست که مدیران فوتسالی نیز که غم فوتسال را می‌خوردند حاضر به تیمداری در این رشته نیستند.
کسی به دنبال جذب اسپانسر و پخش زنده نیست؟
قبل از همه چیز جا دارد که از صادق درودگر برای زحماتی که برای فوتسال کشید تشکر کنم.
زمانی که ایشان در فوتسال حضور داشتند با رفت و آمد زیاد در صدا و سیما و موفق شدند که برای فوتبال پخش زنده بگیرد به این صورت که هر شده و ساعت یک بعد از نیمه شب نیز فوتسال های ما پخش می شد.
اما وقتی مدیر بعدی آمد اعلام کرد که من نباید به دنبال صدا و سیما باشم و صدا و سیما باید به دنبال من باشد و همین موضوع باعث شد که کمکم فوتسال از برنامه‌های صدا و سیما کنار برود.
در حال حاضر نیز به نظر نمی رسد که هیچ تلاشی برای حل این موضوع وجود داشته باشد و همه کارها را آقای جابری به تنهایی انجام می‌دهد.

لیگ امسال رو چطور می بینید؟
با توجه به اینکه وحید شمسایی اهل جوانگرایی در تیم ملی است، به نظر می‌رسد که امسال تیم ملی شرایط بهتری از نظر و فنی از پارسال داشته باشد.
سرمربی سابق تیم ملی علاقه به جوانگرایی نداشت اما با علاقه ای که من در این مورد در وحید شمسایی می‌بینم می‌توانم بگویم که بازیکنان تلاش بیشتری برای حضور در تیم ملی خواهند کرد و همین می تواند لیگ را جذاب کند.
از طرفی به نظر می رسد که مسابقات و تلاش برای قهرمانی بین چند تیمی که در سال گذشته نیز مدعی بودند داغ تر باشد.
این نکته را نیز باید بگویم که تیم مقاومت نیز با اینکه تیم سرباز بود اما خوش درخشید و به نظرم این تیم نیز می تواند جزو مدعیان باشد.

صحبت پایانی؟
امیدوارم که فوتسال به روزهای اوج خود برگردد‌. روزهایی که حالش خوب بود و در وضعیت خوبی به سر می برد.
انشاالله مدیریت فوتسال به دست فوتسالی ها و مدیریت فوتبال به دست فوتبالی ها بیفتد تا شاهد بازگشت آنها به روزهای اوج خود باشیم.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=24333

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.