بازخوانی مسیر تیم ملی تا رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۶؛ راه کاملاً هموار | آوای استقلال
0

بازخوانی مسیر تیم ملی تا رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۶؛ راه کاملاً هموار

  • کد خبر : 37837
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵
بازخوانی مسیر تیم ملی تا رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۶؛ راه کاملاً هموار
کسب یک امتیاز از جدال با ترکمنستان، صعود ایران به مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 را قطعی می‌کند.

به گزارش آوای استقلال، مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا به روزهای پایانی فعالیت خود در دور دوم نزدیک می‌شود؛ هر چند که هنوز دور رفت بازی‌ها در مرحله گروهی برگزار شده و مسابقات دور برگشت مرحله گروهی باقی‌مانده اما تیم‌های مطرح آسیا، فاصله چندانی تا صعود به دور سوم رقابت‌ها ندارند و یکی از تیم‌هایی که در نزدیک‌ترین فاصله با صعود به مرحله سوم قرار دارد، تیم ملی ایران است که برای رسیدن به جمع ۱۸ تیم برتر قاره آسیا، تنها به یک امتیاز ندارد.

یک امتیاز برای صعود به دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶
شاگردان امیر قلعه‌نویی که با تیم‌های ملی هنگ‌کنگ، ازبکستان و ترکمنستان همگروه هستند، در دور رفت مرحله گروهی توانستند بردی ۴گله را برابر هنگ‌کنگ و بردی ۵گله را برابر ترکمنستان جشن بگیرند و در جدال با تیم ملی ازبکستان هم به تساوی ۲-۲ رضایت دادند. کسب ۷ امتیاز از ۳ مسابقه باعث شد تا هم‌امتیاز با ازبکستان و به‌واسطه تفاضل گل بهتر، شاگردان امیر قلعه‌نویی صدرنشین گروه پنجم شوند و حالا کسب یک امتیاز از جدال پیش‌رو مقابل ترکمنستان می‌تواند صعود ملی‌پوشان فوتبال ایران به دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را مسجل کند.

بلیت جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ هم رزرو می‌شود!
مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در حالی دنبال می‌شود که به صورت همزمان، تیم‌ها شانس کسب سهمیه حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ را دارند. براساس دستورالعمل برگزاری رقابت‌ها، ۱۸ تیم برتر در دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ می‌توانند مستقیماً سهمیه حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ را به‌دست آورند و همین مسئله باعث شده تا شاگردان قلعه‌نویی در یک‌قدمی کسب سهمیه جام ملت‌ها هم باشند؛ به‌طوری‌که تساوی در جدال پیش‌رو مقابل که روز سه‌شنبه هفتم فروردین‌ماه برگزار خواهد شد، می‌تواند ملی‌پوشان فوتبال ایران را به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ هم برساند.

شانس بالای ایران برای صعود زودهنگام به جام جهانی!
ملی‌پوشان فوتبال ایران بعد از صعود به دور سوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، باید خود را برای قرعه‌کشی این دور از رقابت‌ها آماده کنند. براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فیفا، ۱۸ تیم برتر قاره کهن در ۳ گروه ۶ تیم حاضر خواهند شد که از هر گروه ۲ تیم مستقیماً به جام جهانی ۲۰۲۶ خواهد رفت و تیم‌های سوم و چهارم هر گروه به دور چهارم انتخابی جام جهانی خواهند رفت و در آنجا، در ۲ گروه ۳ تیمی قرار خواهند گرفت که تیم‌های سرگروه مستقیماً به جام جهانی خواهند رفت و تیم‌های دوم باید در دور پنجم مرحله انتخابی در دیدار پلی‌آف برابر هم قرار گیرند! تیم ملی ایران با توجه به ۸ سهمیه مستقیم قاره آسیا برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۶، این فرصت را دارد تا در همان دور سوم انتخابی خود را به جام جهانی برساند؛ مسابقاتی که از شهریورماه سال جاری آغاز خواهد شد و با توجه به مسیر طراحی شده، به نظر می‌رسد که صعودی زودهنگام در انتظار فوتبال ایران به جام جهانی است.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=37837

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.