انتشار پیش نویس قرارداد میلیچ؛ خطر از بیخ گوش استقلال گذشت! | آوای استقلال
0
دلار تبدیل به یورو شد، مالیات گردن باشگاه افتاد، مطالبات قدیمی به قرارداد جدید آمد

انتشار پیش نویس قرارداد میلیچ؛ خطر از بیخ گوش استقلال گذشت!

  • کد خبر : 8557
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
انتشار پیش نویس قرارداد میلیچ؛ خطر از بیخ گوش استقلال گذشت!
عصر دیروز کانال اطلاع رسانی باشگاه استقلال با انتشار پیامی از سو نیت میلیچ برای تمدید قرارداد گفت و به نوعی داستان این بازیکن کروات با استقلال به پایان رسید... اما آنچه باشگاه استقلال سونیت می نامد، چیست؟

به گزارش آوای استقلال، از اواسط فصل بود که هروویه میلیچ به مسئولان باشگاه استقلال خبر داد قصد دارد قراردادش با باشگاه را تمدید کند و همین قضیه هم باعث بروز اتفاقاتی عجیب و غریب بین این بازیکن و باشگاه استقلال شد. زمستان سال گذشته میلیچ پس از این که سیگنال های مثبتی از مدیریت باشگاه دریافت نکرد، ایران را به مدت دو ماه ترک کرد و سپس با تغییر سرمربی تیم و یکسری وعده و وعید ها به ایران بازگشت اما این بار هم همان اتفاقات قبلی تکرار شد و میلیچ یک بار دیگر ایران را ترک کرد و پس از بازگشت دوباره حتی سایه ای از آن بازیکن سابق هم نبود و هیچ وقت به ترکیب اصلی تیم نرسید تا این که میلیچ پس از بازی با تراکتور ایران را ترک کرد و با توجه به اتفاقاتی که رخ داده، بعید است به ایران برگردد. در این بین باشگاه استقلال هم با انتشار بیانیه ای بحث سو نیت میلیچ برای تمدید قرارداد و مطالبه سود پولش  را پیش کشید. در همین راستا به بررسی ضمیمه قراردادی جدیدی که قرار بود بین باشگاه استقلال و این بازیکن کروات بسته شود می پردازیم…

افزایش دو برابری مبلغ قرارداد و تبدیل آن از دلار به یورو

هروویه میلیچ که با استقلال قرارداد دو ساله داشت و ارزش قراردادش در هر سال ۲۰۰ هزار دلار بود، این بار برای تمدید قرارداد خواهان قراردادی ۵۰۹ هزار یورویی شد که از این مبلغ استقلال باید ۳۹۲ هزار یورو را به بازیکن و ۱۱۷ هزار یورو هم مالیات بدهد. تغییر مبلغ قرارداد از دلار به یورو و افزایش دو برابری مبلغ قرارداد که در این پیش نویس آمده ابتدا با مخالفت شدید باشگاه استقلال مواجه شد و آنها معترض بودند که چرا باید بازیکنی که پا به سن گذاشته مبلغ قرارداد خود را افزایش بدهد؟ گویا مدیر برنامه میلیچ در جواب این اعتراض باشگاه، اعلام می کند اگر استقلال این قرارداد جدید را بپذیرد، میلیچ تمام مطالبات خود از قرارداد قبلی را می بخشد و تمام تعهد باشگاه به او همین قرارداد فعلی می شود.

یک بند عجیب، مشابه قرارداد ترکمنچای

با این توضیح، حمیدرضا آصفی سرپرست وقت هیات مدیره استقلال شروع به بررسی پیش قرارداد می کند و متوجه می شود مدیر برنامه میلیچ که به صورت شفاهی ادعا کرده با امضای این قرارداد، تمام مطالبات قبلی بازیکن منتفی می شود، بندی در قرارداد گنجانده که مطابق آن باشگاه استقلال باید تمام مطالبات قبلی بازیکن شامل مالیات، عوارض خروج، حقوق و پاداش را تا قبل از امضای قرارداد جدید بپردازد!

آصفی در تماس تلفنی با احمد مددی این قرارداد را مشابه ترکمنچای تلقی می کند و از مدیرعامل باشگاه می خواهد تحت هیچ شرایطی زیربار امضای آن نرود. استقلال اگر این قرارداد را امضا می کرد باید برای فصل آینده ۳۹۲ هزار یورو به بازیکنی می داد که در دو فصل گذشته بابت هر فصل فقط ۲۰۰ هزار دلار قرارداد داشت، همچنین باید ۱۱۷ هزار یورو مالیات او را پرداخت می کرد و علاوه بر پرداخت پاداش هایی که در قراداد جدید آمده، تمام مطالبات قبلی میلیچ را هم قبل از امضای این قرارداد جدید پرداخت می کرد! یعنی در واقع برای استقلال تعهدی نزدیک به یک میلیون دلار با امضای همین پیش نویس ایجاد می شد.

این تصویر مربوط به همان ضمیمه ای است که برای قرارداد اصلی از سوی مدیربرنامه های میلیچ به مسئولان باشگاه استقلال داده شده و تمامی توقعات مالی بازیکن کرروات به همراه مدت زمان قرارداد و یکسری جزییات دیگر در آن آورده شده است / صفحه اول

ترجمه پیش قرارداد

این قرارداد در تاریخ ۲۴ ژوئن ۲۰۲۱ بین طرفین بسته می شود:

طرف اول: باشگاه استقلال به آدرس ایران، تهران، منطقه سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی، پلاک ۷ و به نمایندگی احمد مددی به ایمیل e-mail: info@fcesteghlal.ir ; fcesteghlaliran20@gmail.com 

طرف دوم: هروویه میلیچ متولد ۱۰/۵/۱۹۸۸، شهروند کرواسی، شهر  کاپوچینسکا به ایمیل hrvojemilic33@gmail.com…

در متن قرارداد برای اشاره به هر دو طرف از کلمه parties و برای اشاره به یکی از طرفین از کلمه the party استفاده شده است.

این قرارداد در حالی بسته می شود که:

  • باشگاه وابسته به فدراسیون فوتبال ایران است.
  • بازیکن به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای کروات شناخته می شود.
  • باشگاه و بازیکن قراردادی در تاریخ ۲۰۱۹/۸/۱۹ امضا کرده اند که از فصل ۲۰۱۹ آغاز شده و در پایان فصل فوتبالی ۲۰/۲۱ به پایان رسیده است.
  • طرفین در رابطه با تحقق قرارداد کار، برای جلوگیری از هرگونه اختلاف در این مورد، وارد مذاکره شده اند و توافق کرده اند که موضوع فوق را طبق شرایط و ضوابط در اینجا حل و فصل کنند و همچنین شرایط روابط کاری را تحت شرایط و ضوابط زیر تمدید کنند.

با توجه به تمام دلایل ذکر شده طرفین قرارداد،شروط زیر را در نظر دارند: (بندهای اصلی قرارداد)

  1. طرفین بدینوسیله موافقت می کنند که تمامی اخطارهای قبلی بازیکن را کنار بگذارند و این اخطار ها هیچگونه تاثیر حقوقی نخواهد داشت، به این معنی که طرفین کلیه اختلافات قبلی را حل و فصل کرده اند و بنابراین با صلاحدید خود با توجه به قرارداد جدید عمل می کنند. (منظور از اخطار و اختلافات همان هشدار هایی است که میلیچ برای فسخ قراردادش داده است و همانطور که می دانید بازیکنی که پس از دو ماه مطالباتش را دریافت نکند می تواند به باشگاه هشدار ۱۵ روزه بدهد و سپس قراردادش را پس از درییافت نکردن پول فسخ کند. باشگاه استقلال مدعی بود میلیچ برای قرارداد قبلی اش سود و دیرکرد می خواسته که این ادعا با این بند از قرارداد در تناقض است)
  2. با آگاهی نسبت به این قضیه که که طرفین قراردادی را در سال ۲۰۱۹ امضا کرده بودند، قرارداد جدیدی را تنظیم می کنند. قرارداد جدید در تاریخ ۲۰۲۲/۶/۳۰ به پایان می رسد. (قرارداد جدید در صورتی که امضا می شد ۹ تیر ۱۴۰۱ به پایان می رسید. با توجه به این نکته قرارداد اصلا یک ساله بوده و خبری از قرارداد بلند مدت نبوده است. مدیران استقلال معتقد بودند میلیچ قرارداد بلند مدت می خواهد و حتی رادوشوویچ و قرارداد سه اله اش را مثال زده بودند)
  3. باشگاه متعهد می شود از زمان عقد قرارداد مبلغ ناخالص ۵۰۹٫۶۰۰ یورو را به بازیکن پرداخت کند و از این مبلغ ۳۹۲٫۰۰۰ یورو به صورت خالص به خود بازیکن می رسد و ۳۰ درصد از مبلغ کل معادل با ۱۱۷٫۶۰۰ یورو به عنوان مالیات از طرف باشگاه پرداخت می شود و نحوه پرداختی ها به شکل زیر است:

مبلغ ۵۴٫۶۰۰ یورو (۴۲٫۰۰۰ یوررو به صورت خالص برای خود بازیکن و ۳۰ درصد از این مبلغ معادل ۱۲٫۶۰۰ یورو به عنوان مالیات) حداکثر تا تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ باید پرداخت شود. (این مبلغ به عنوان پیش پرداخت تا تاریخ ۹ تیر باید پرداخت می شد)

برای مابقی مبلغ ۷ قسط ۶۵٫۰۰۰ یورویی درنظر گرفه شده است. (۵۰ هزار یورو برای بازیکن و ۳۰ درصد از مبلغ کل یعنی ۱۵٫۰۰۰ یورو به عنوان مالیات). در مجموع طی ۷ قسط مبلغ ۴۵۵٫۰۰۰ یورو ( معادل ۳۵۰٫۰۰۰ یورو برای بازیکن و ۳۰ درصد از مبلغ کل برابر با ۱۰۵٫۰۰۰ به عنوان مالیات) از سوی باشگاه پرداخت می شود و نحوه پرداخت این ۷ قسط به شرح زیر است:

۵۴٫۶۰۰ یورو (۴۲٫۰۰۰ یورو برای بازیکن و ۳۰ درصد از مبلغ معادل ۱۲٫۶۰۰ یورو به عنوان مالیات) از سوی باشگاه پرداخت می شود.

این قسط باید حداکثر تا ۳۱ جولای ۲۰۲۱ پرداخت شود.

۵۴٫۶۰۰ یورو (۴۲٫۰۰۰ یورو برای بازیکن و ۳۰ درصد از مبلغ معادل ۱۲٫۶۰۰ یورو به عنوان مالیات) از سوی باشگاه پرداخت می شود.

این قسط باید حداکثر تا ۳۱ آگوست۲۰۲۱ پرداخت شود.

۵۴٫۶۰۰ یورو (۴۲٫۰۰۰ یورو برای بازیکن و ۳۰ درصد از مبلغ معادل ۱۲٫۶۰۰ یورو به عنوان مالیات) از سوی باشگاه پرداخت می شود.

این قسط باید حداکثر تا ۳۱ سپتامبر۲۰۲۱ پرداخت شود.

صفحه دوم پیش قرارداد شامل شرایط اقساط و بونوس ها است.

۵۴٫۶۰۰ یورو (۴۲٫۰۰۰ یورو برای بازیکن و ۳۰ درصد از مبلغ معادل ۱۲٫۶۰۰ یورو به عنوان مالیات) از سوی باشگاه پرداخت می شود.

این قسط باید حداکثر تا ۳۱ نوامبر۲۰۲۱ پرداخت شود.

۵۴٫۶۰۰ یورو (۴۲٫۰۰۰ یورو برای بازیکن و ۳۰ درصد از مبلغ معادل ۱۲٫۶۰۰ یورو به عنوان مالیات) از سوی باشگاه پرداخت می شود.

این قسط باید حداکثر تا ۳۱ ژانویه۲۰۲۲ پرداخت شود.

۵۴٫۶۰۰ یورو (۴۲٫۰۰۰ یورو برای بازیکن و ۳۰ درصد از مبلغ معادل ۱۲٫۶۰۰ یورو به عنوان مالیات) از سوی باشگاه پرداخت می شود.

این قسط باید حداکثر تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ پرداخت شود.

۵۴٫۶۰۰ یورو (۴۲٫۰۰۰ یورو برای بازیکن و ۳۰ درصد از مبلغ معادل ۱۲٫۶۰۰ یورو به عنوان مالیات) از سوی باشگاه پرداخت می شود.

این قسط باید حداکثر تا ۳۱ می ۲۰۲۲ پرداخت شود.

۴٫ علاوه بر مبالغ و اقساطی که برای باشگاه در بند ۳ در نظر گرفته شد، باشگاه باید از تاریخ ۲۰۲۲/۶/۳۰ که قرارداد منقعد می شود در بازه زمانی ۳۰ روزه بونوس های زیر را به بازیکن پرداخت کند:

برای زمانی که باشگاه قهرمان لیگ خلیج فارس شود مبلغ ۶۵٫۰۰۰ یورو (۵۰٫۰۰۰ یورو به بازیکن می رسید و ۳۰ درصد از مبلغ معادل با ۱۵٫۰۰۰ یورو تحت عنوان مالیات) از سوی باشگاه باید پرداخت شود.
برای زمانی که باشگاه قهرمان جام حذفی می شود مبلغ ۲۶٫۰۰۰ یورو (۲۰٫۰۰۰ یورو به بازیکن می رسید و ۳۰ درصد از مبلغ معادل با ۶٫۰۰۰ یورو تحت عنوان مالیات) از سوی باشگاه باید پرداخت شود.
برای زمانی که باشگاه به مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برسد مبلغ ۱۳٫۰۰۰ یورو (۱۰٫۰۰۰ یورو به بازیکن می رسید و ۳۰ درصد از مبلغ معادل با ۳٫۰۰۰ یورو تحت عنوان مالیات) از سوی باشگاه باید پرداخت شود.
برای زمانی که باشگاه به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا برسد مبلغ ۱۳٫۰۰۰ یورو (۱۰٫۰۰۰ یورو به بازیکن می رسید و ۳۰ درصد از مبلغ معادل با ۳٫۰۰۰ یورو تحت عنوان مالیات) از سوی باشگاه باید پرداخت شود.
برای زمانی که باشگاه به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسد مبلغ ۱۳٫۰۰۰ یورو (۱۰٫۰۰۰ یورو به بازیکن می رسید و ۳۰ درصد از مبلغ معادل با ۳٫۰۰۰ یورو تحت عنوان مالیات) از سوی باشگاه باید پرداخت شود.
برای زمانی که باشگاه به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد مبلغ ۳۹٫۰۰۰ یورو (۳۰٫۰۰۰ یورو به بازیکن می رسید و ۳۰ درصد از مبلغ معادل با ۹٫۰۰۰ یورو تحت عنوان مالیات) از سوی باشگاه باید پرداخت شود.
برای زمانی که باشگاه به قهرمانی آسیا برسد مبلغ ۷۸٫۰۰۰ یورو (۶۰٫۰۰۰ یورو به بازیکن می رسید و ۳۰ درصد از مبلغ معادل با ۱۸٫۰۰۰ یورو تحت عنوان مالیات) از سوی باشگاه باید پرداخت شود.

۵٫ باشگاه پس از امضای قرارداد در جولای ۲۰۲۱ تا تاریخ ۲۰۲۲/۶/۳۰ که قرارداد به پایان می رسد متعهد است ماهانه با پرداخت ۱٫۰۰۰ یورو هزینه اجاره و اسکان خانواده بازیکن را بدهد.

۶٫ باشگاه پس از امضای قرارداد در جولای ۲۰۲۱ تا تاریخ ۲۰۲۲/۶/۳۰ که قرارداد به پایان می رسد متعهد است  ۸ بلیط پرواز اکانومی تهران – کرواسی برای بازیکن و خانواده اش تهیه کند. (بلیت ها برای میلیچ به همراه همسر و دو فرزندش)

۷٫ در ضمن باشگاه باید متعهد شود که تمامی مالیات ها، عوارض خروج و … که در قرارداد قبلی که در تاریخ آگوست ۲۰۱۹ منعقد شده را تا قبل از روز عقد قرارداد به همراه حقوق و بونوس های موجود به بازیکن پرداخت کند. (این همان بندی است که هیات مدیره استقلال می گفت مدیر برنامه میلیچ با زیرکی در قرارداد گنجانده و استقلال را متعهد می کند با وجود این که در بند اول آمده بود اخطارهای قبلی از درجه اعتبار ساقط است، در این بند میلیچ تمام حقوق ها و پاداش های قرارداد قبلی خود را طلب کرده است)

۸٫ باشگاه متعهد می شود تمام مدارک و تاییدیه های پرداخت ماللیات و بیمه و عوارض را در اختیار بازیکن قرار بدهد.

صفحه سوم پیش قرارداد

۹٫ برای جلوگیری از تردید و شفاف سازی تمامی بونوس ها و پاداش های آورده شده در بند شماره ۴ از روزی که قرارداد اصلی امضا شده تا روز ۲۰۲۲/۶/۳۰ قابل اجراست و بازیکن می تواند نسبت به آن احقاق حق کند، این بونوس ها نیز تنها شامل لیگ خلیج فارس و لیگ قهرمانان نمی شود.

۱۰٫ طرفین توافق می کنند که ماده ۳٫۱۰٫ قرارداد کار دیگر قابل اجرا نخواهد بود و از روز امضای این ضمیمه قابل اجرا است. (منظور از قرارداد کاری همان قرارداد اصلی است)

۱۱٫ تمامی پرداختی ها بر اساس موارد توافق شده در این ضمیمه که به صورت خاص مشخص شده از روزی که قرارداد اصلی امضا می شود تا تاریخ ۲۰۲۲/۶/۳۰ به بازیکن پرداخت می شود و توافقات قبلی بین طرفین در نظر گرفته نمی شود.

۱۲٫ تمامی بندهای این ضمیمه عینا در قرارداد کاری اصلی گنجانده می شود و تمامی موارد این ضمیمه قابل اجرا است.

۱۳٫هرگونه اختلاف بین طرفین در ارتباط با این ضمیمه ، منحصرا از سوی ارگانهای حقوقی / کمیته ها / اتاقهای فیفا حل و فصل می شود و در این شرایط مقررات فیفا اعمال می شود

۱۴٫ افضای کامل و یا جزیی از این ضمیم و قرارداد اصلی غیرمجاز است مگر این که طبق دستورات قضایی و ارگان های مورد تایید قرارداد در اختیار باقی قرار بگیرد.

۱۵٫ این ضمیمه به همراه بند هایش بخشی جدایی ناپذیر از قرارداد کاری اصلی است و به دو زبان فارسی و انگلیسی ترجمه می شود. درصورت تخلف بین نسخه فارسی و انگلیسی،‌به نسخه انگلیسی قرارداد استناد می شود.

۱۶٫ طرفین قرارداد باید این بندها را بخوانند و با تمامی بخش های آن موافقت کنند و سپس قرارداد اصلی را امضا می کنند.

توضیح ضروری: آنچه در ترجمه متن قرارداد داخل پرانتز آمده و بولد شده، در متن نیست و توضیح رسانه طرفداری است.

سواستفاده از فضای مجازی و فشار به باشگاه

به نظر می رسد این قرارداد در ظاهر می خواسته جای قرارداد قبلی را بگیرد اما مطابق بند هفت، امضای این قرارداد استقلال را به پرداخت حقوق و پاداش باقی مانده از قرارداد قبلی متعهد می کرد. استقلال اگر تن به امضای این قرارداد می داد حدود هفتصد هزار یورو بدون پاداش و … به میلیچ متعهد می شد و بعید بود بتواند این بدهی سنگین را بپردازد. در واقع خطر از بیخ گوش استقلال گذشت…

متاسفانه طی ماه های اخیر مد شده برخی ایجنت ها با سواستفاده از فضای مجازی باشگاه ها را تحت فشار قرار می دهند و باشگاه ها برای آن که از فشار فضای مجازی خارج شوند، دانسته و ندانسته قراردادهای ترکمنچای گونه را امضا می کنند اما این بار استقلال از این فاجعه جان سالم به در برد!

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=8557

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.