ال‌کلاسیکوی وحشت قانون کر، عدالت کور! | آوای استقلال
3

ال‌کلاسیکوی وحشت قانون کر، عدالت کور!

  • کد خبر : 4036
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
ال‌کلاسیکوی وحشت قانون کر، عدالت کور!
چرا باید 2 تیمی که ورزشگاه را با چاله میدان اشتباه گرفته بودند اصلا مجالی برای حضور دوباره در ورزشگاه و دیداری دیگر پیدا کنند و بروند و بچرخند و بهانه جور کنند برای ماست‌مالی کردن گناه‌شان؟ چرا سازمان لیگ از وظیفه اجرایی‌اش فقط برنامه دادن و صدباره عوض کردن آن را بلد است و نه چیز دیگر؟

ال‌کلاسیکوی ایران شاید لقب بی‌جایی باشد برای دیدار پرسپولیس-سپاهان وقتی از ال‌کلاسیکوی معروف نه مسائل فنی‌اش رعایت می‌شود و نه قاعده هواداری‌اش. با همین القاب و اسم‌های درشت و دهان‌پرکن، فوتبال ایران سال‌هاست به قهقرا رفته و می‌رود، وقتی که مدیر میانی وزارت ورزش پس از رفتن کارلوس کی‌روش می‌نویسد: «باشکوه‌تر طلوع می‌کنیم.» و طلوع باشکوه می‌شود. انتخاب مربی کوچک و گمنامی چون دراگان اسکوچیچ برای تیم ملی ایران! سال‌هاست با حساسیت‌های بی‌خود و کاذب، فوتبال باشگاهی را به کام فوتبال‌دوستان زهرمار کرده‌اند و نتیجه‌اش شده چشمانی که نابینا شد، خودروهایی که خرد شد، دوربین‌ها و بینی‌ها و سرها و حتی دل‌هایی که شکست؛ نقش‌جهان و آزادی هم ندارد. هر وقت پرسپولیس و سپاهان مقابل هم قرار گرفته‌اند چه مدعی قهرمانی باشند چه میانه‌جدولی فرقی نمی‌کند، بازی‌شان رسما میدان جنگ است.

حتی اگر در بازی همه چیز ختم بخیر شود مثل بازی یک‌شنبه شب، بالاخره یک بهانه‌ای برای درگیری، تنش، فحاشی و یقه‌گیری پیدا می‌شود. درست مثل بهانه‌ای که در پایان دیدار ۲ شب پیش با حمله و برخورد پرسپولیسی‌ها به فیلمبردار اصفهانی کنار زمین جور شد و کار به یقه‌گیری و مشت‌اندازی و عربده‌کشی و فحاشی کشید. صحنه‌ای زشت و عریان از بی‌اخلاقی و خشونت محضی که از کوچه و خیابان، مترو، تاکسی، بازار و… به ورزشگاه‌ها هم رخنه کرده و بر صورت زیبا و پاک ورزش و فوتبال پنجه می‌کشد و می‌خراشد و زخم می‌کند.

سال‌هاست از نارنجکی که چشمان سربازی را گرفت و سنگ‌هایی که سر کودکی را شکست و کودکی دیگر را با دیدن چهره خونین پدر ترسان و لرزان کرد می‌گذرد و هیچ کس نیست فکر چاره‌ای باشد و علاج واقعه کند. همیشه همه چیز به کمیته انضباطی و اخلاق منتهی می‌شود و درنهایت با احکامی کدخدامنشانه یا اصلا پاک کردن صورت‌مسئله پرونده مختومه می‌شود برای چند ماه و دوباره بازی‌های بعدی روز از نو و روزی از نو! هتاکی، درگیری، سنگ‌اندازی و یقه‌گیری چاشنی بدمزه و غالب ال‌کلاسیکوی ایران شده و در این میان همیشه هم طرفین خود را مظلوم و ذی‌حق و حریف را هتاک و ظالم معرفی می‌کنند!

حالا هم پرده دیگری از این نمایش مضحک و خشن اجرا شده و همه در مقام مدعی هستند و دنبال مقصر و متهم و آنچه که بلند است دیوار حاشاست. به راستی شعار فوتبال پاک را بگذارید در کوزه، این شعارهای فریبنده و قشنگ به فوتبال ما نمی‌آید وقتی نهادها و ارگان‌های ذی‌ربط کوچکترین وظیفه‌شان را فراموش می‌کنند و نه ناظری هست که حقیقت را ببیند و گزارش کند و نه مجری‌ای که قانون را اجرا کند. دوباره پرونده‌ای باز شده که به زودی و پس از دربی مختومه خواهد شد، با چند حکم قابل پیش‌بینی و ملاحظه‌کارانه. حتی همین که پس از دربی به این پرونده رسیدگی می‌شود خود نشان‌دهنده لنگ زدن عدالت و قانون در فوتبال است.

چرا باید ۲ تیمی که ورزشگاه را با چاله میدان اشتباه گرفته بودند اصلا مجالی برای حضور دوباره در ورزشگاه و دیداری دیگر پیدا کنند و بروند و بچرخند و بهانه جور کنند برای ماست‌مالی کردن گناه‌شان؟ چرا سازمان لیگ از وظیفه اجرایی‌اش فقط برنامه دادن و صدباره عوض کردن آن را بلد است و نه چیز دیگر؟

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=4036

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.