آنچه بر استقلال در سال ۱۴۰۲ گذشت؛ از خط حمله غیرقابل مهار با سا پینتو تا دفاع مستحکم با نکونام | آوای استقلال
0

آنچه بر استقلال در سال ۱۴۰۲ گذشت؛ از خط حمله غیرقابل مهار با سا پینتو تا دفاع مستحکم با نکونام

  • کد خبر : 37832
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
آنچه بر استقلال در سال ۱۴۰۲ گذشت؛ از خط حمله غیرقابل مهار با سا پینتو تا دفاع مستحکم با نکونام
استقلال سال ۱۴۰۲ را در صدر جدول به پایان رساند.

به گزارش آوای استقلال، سال ۱۴۰۲ سال پر فراز و نشیبی برای استقلال بود و این تیم چه در کادر مدیریتی و چه کادرفنی در طول سال دچار تغییر شد. استقلال در این سال هر چند موفق به کسب جام نشد ولی نمایشی مقتدرانه‌ای داشت و در حال حاضر شانس اول قهرمانی در لیگ به شمار می‌آید.

بهار شوک‌آور توام با نمایش جذاب
استقلال سال را با خبر تلخ کنار گذاشته شدن دوباره از لیگ قهرمانان آسیا آغاز کرد و علی‌رغم انکار و تکذیب‌های اولیه مدیران استقلال این اتفاق افتاد. این رخداد ناخوشایند اما تاثیری در نمایش این تیم نداشت و استقلال با ریکاردو سا پینتو بازی جذاب و هجومی ارائه داد که اوج آن در بهار ۱۴۰۲ بود. این تیم در گلزنی سیری ناپذیر نشان می‌داد و در ۱۰ بازی آخر به طور متوسط ۲.۵ گل در هر بازی زد ولی ۲ شکست در داربی در لیگ و جام حذفی این تیم را در رسیدن به جام ناکام گذاشت و ریکاردو سا پینتو پس از حاشیه‌های بسیار با این تیم قطع همکاری کرد.

بازگشت نکونام به خانه
پس از پایان دوران حضور سا پینتو در استقلال، جواد نکونام گزینه اول هدایت این تیم بود و پس از طرح یک‌سری حواشی غیر فوتبالی، او سرمربی این تیم شد. استقلال بازیکنانی نظیر مهرداد محمدی، گوستاوو بلانکو و آرمین سهرابیان را به خدمت گرفت. آبی‌پوشان تا آستانه یک انتقال جنجالی پیش رفتند ولی این جابه‌جایی صورت نگرفت و علیرضا بیرانوند سنگربان ملی‌پوش پرسپولیس، استقلالی نشد. این تیم ۲ مهره هجومی خود را که به صورت قرضی به این تیم پیوسته بودند را از دست داد و مهدی قایدی و محمد محبی فوتبال خود را خارج از ایران دنبال کردند. در تابستان ۱۴۰۲ علی خطیر به مدیرعاملی استقلال رسید و از همان ابتدا اختلاف بین مدیرعامل و سرمربی استقلال نمایان شد.

نیم‌فصل رویایی برای استقلال
استقلال نیم‌فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. تیمی که در فصل گذشته بسیار راحت گل می‌زد، تبدیل به تیمی شد که بسیار سخت گل می‌خورد. استقلال صاحب بهترین خط دفاعی لیگ است و با یک باخت، شکست‌ناپذیرترین تیم این فصل است. این تیم پس از کش‌وقوس‌های فراوان در پایان نیم‌فصل اول به صدر جدول رسید و تا پایان سال توانست این موقعیت را حفظ کند.

از دست رفتن جام حذفی
زمستان ۱۴۰۲، فصلی مهم برای استقلال بود؛ این تیم پس از جام ملت‌های آسیا ۲ بازی با ۲ رقیب جدی خود در مسیر قهرمانی داشت. این تیم سپاهان را شکست داد و برابر پرسپولیس به نتیجه تساوی دست یافت تا همچنان غیرقابل دسترس در صدر جدول باشد. اتفاق تلخ برای این تیم از دست دادن جام حذفی بود. آبی‌پوشان در این رقابت در گام نخست با مس رفسنجان روبه‌رو شدند و با شکست ۲ بر صفر برابر این تیم خیلی زود یکی از جام‌های این فصل را از دست رفته دیدند تا این تیم تمام تمرکز خود را بر روی ادامه لیگ بگذارد.

مردان شاخص آبی‌پوش
استقلال در سال گذشته در ۳۲ بازی به میدان رفت که حاصل آن ۲۰ پیروزی، ۸ تساوی و ۴ شکست بود. در این تیم ۳۲ بازیکن در مجموع به میدان رفتند که حسین حسینی کاپیتان این تیم با ۳۱ بازی بیشترین تعداد بازی را انجام داد و صالح حردانی و آرش رضاوند با ۳۰ بازی در جایگاه بعدی قرار دارند.

بهترین گلزن استقلال در سال ۱۴۰۲ بازیکنی است که تنها ۳ ماه در این تیم بازی کرد. مهدی قایدی در بهار گذشته ۶ گل برای این تیم زد و پس از او هیچ بازیکنی در کل سال موفق به دستیابی به این رکورد نشد. قایدی و محمد محبی ۲ مهره تاثیرگذار استقلال در سال گذشته بودند و پس از قایدی، محبی و کوین یامگا با ۵ گل بیشترین گل زده را برای این تیم داشتند.

مهدی مهدی‌پور و ابوالفضل جلالی با ۵ پاس گل، برای استقلال بیشترین پاس گل را دادند و پس از آن مهدی قایدی، آرمان رمضانی و امیرارسلان مطهری با ۳ پاس در جایگاه بعدی قرار دارند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=37832

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.