یزدانی، فارغ‌التحصیل ممتاز لیگ برتر | آوای استقلال
3
لیدر خط دفاع استقلال در آستانه اولین بازی ملی

یزدانی، فارغ‌التحصیل ممتاز لیگ برتر

  • کد خبر : 20431
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
یزدانی، فارغ‌التحصیل ممتاز لیگ برتر
به نظر می رسد امشب استقلالی ها برای تیم ملی به میدان بروند.

به گزارش آوای استقلال، تمام شایعات و زمزمه‌ها حکایت از این دارد که سیاوش یزدانی امشب مقابل امارات برای اولین بار در ترکیب تیم ملی بازی می‌کند، مگر اینکه اتفاق غیرمنتظره‌ای در آخرین ساعات منتهی به سوت شروع وضعیت را تغییر بدهد. این پاداش نمایش کم‌ نقص او به عنوان لیدر خط دفاع استقلال در لیگ بیست و یکم است که کمک کرده آبی‌ها فقط پنج گل بخورند و بدون شکست در صدر جدول باشند.
پیش از بازی پنجشنبه با عراق هم گروهی منتظر حضور یزدانی در ترکیب اصلی بودند. شنیده می‌شد که اسکوچیچ ممکن است کنعانی را به خاطر حاشیه‌های اخیر و ماجرای فایل صوتی نیمکت‌نشین کند، ولی سرمربی تیم ملی حاضر به ریسک کردن نشد و بازی صعود را با زوج همیشگی قلب دفاع شروع کرد.
یزدانی که به عقیده کارشناسان و پارامترهای آماری بهترین مدافع لیگ بیست و یکم بوده، زودتر از این هم می‌توانست برای تیم ملی بازی کند، ولی با ‌وجود حضور در اردوهای قبلی نتوانست به ترکیب اسکوچیچ برسد. او ماه گذشته با اشاره به نیمکت‌نشینی در تیم ملی گفته بود: «کادر فنی و تصمیم‌گیرنده تیم ملی متفاوت از استقلال است و آنان سلیقه خاص خود را دارند. من از زمانی که به استقلال آمدم بهترین عملکردم را به نمایش گذاشتم. شاید بازی من با سلیقه دراگان اسکوچیچ متفاوت باشد.» نکته‌ای که یزدانی به آن اشاره داشت بیراه نیست و به نظر می‌رسد دلیل انتخاب‌های اسکوچیچ در قلب دفاع، فقط شناخت و هماهنگی بیشتر زوج شجاع و کنعانی باشد.
این بار اما حتی اگر سلسله مراتب اسکوچیچ را هم ملاک قرار بدهیم، باز هم نوبت بازی یزدانی است. شجاع خلیل‌زاده محروم است، مجید حسینی کرونا گرفته، پورعلی‌گنجی دوران نقاهت را سپری می‌کند و یزدانی زودتر از آقاسی و فرجی، دو مدافع میانی دیگر در اردوی تیم ملی حاضر بوده.
بعد از بازی با عراق گفته شد که استقلال نماینده‌ای در تیم ملی ندارد و یزدانی امشب می‌تواند مقابل امارات نماینده آبی‌ها باشد، ولی اهمیت حضور این مدافع در ترکیب اصلی فراتر از کرکری‌های هواداری است. رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی علاوه بر کیفیت فنی نیاز به ثبات دارد. درخشش کوتاه مدت برای رسیدن به این جایگاه کافی نیست و سرمربیان تیم ملی به ندرت با چند بازی خوب به بازیکنی اعتماد می‌کنند. آرشیو فوتبال پر از بازیکنانی است که در چند بازی معدود درخشیده‌اند، ولی این جرقه‌های کوتاه‌مدت چیزی نیست که بتوان پایه‌های تیم ملی را روی آن بنا کرد.
مصدومیت‌های پرشمار در دو فصل گذشته به یزدانی اجازه نداد فرم خوبش را برای درازمدت حفظ کند، ولی در تمام ۱۵ بازی این فصل استقلال حضور ثابتی داشته و فقط در بازی با تراکتور به دلیل ضرب‌دیدگی تعویض شد. وظیفه اصلی یزدانی پوشش دو مدافع جلوزن تیم بود و به عنوان آخرین مدافع به ندرت اشتباه کرد و جا ماند.
علاوه بر بازی‌خوانی خوب، سرعت بالای سیاوش هم کمک کرد که در حالت‌های یک در برابر یک معمولاً برنده باشد. طبق آمار متریکا در بازی استقلال مقابل فولاد سرعت لحظه‌ای یزدانی ۳۳٫۳ کیلومتر بر ساعت ثبت شد که بالاتر از سرعت بازیکنانی مثل حردانی و یامگا بود. پیشرفت یزدانی برای استقلال هم اتفاق خوبی است و نشان می‌دهد که این تیم بعد از دوران پرنوسان چند فصل اخیر توانسته به ثباتی برسد که برای کادر فنی تیم ملی چاره‌ای جز دعوت بازیکنان آماده‌اش باقی نمی‌گذارد. فراموش نکنیم که رقابت در تیم ملی با حضور لژیونرهای آماده بشدت داغ است و در بازی با عراق تنها دو نفر از لیگ برتر توانستند در ترکیب اصلی حاضر باشند، ولی یزدانی امشب می‌تواند نماینده استقلال و البته لیگ برتر در ترکیب اسکوچیچ باشد.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=20431

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.