کمالوند، متخصص پروژه‌های ناتمام! | آوای استقلال
0
اسم این رفتار مربیگری نیست؛ آقای کمالوند

کمالوند، متخصص پروژه‌های ناتمام!

  • کد خبر : 3247
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کمالوند، متخصص پروژه‌های ناتمام!
این اولین فصلی نیست که کمالوند در یک فصل بین چند تیم جابه‌جا می‌شود و از شهری به شهر دیگر یا لیگی به لیگ دیگر می‌رود
در اوج مسابقات آسیایی استقلال خبر رسید که فراز کمالوند با سایپا به توافق رسیده و به محض بازگشت از جده با این باشگاه قرارداد می‌بندد. دیروز این خبر تأیید شد و مدیر فنی استقلال پای برگه قرارداد یک و نیم ساله با سایپا را امضا کرد.
سایپا سومین تیمی است که کمالوند در فصل جاری روی نیمکتش می‌نشیند. او فصل را با شاهین بوشهر شروع کرد، ولی با بازگشت مجیدی به استقلال از این تیم لیگ یکی جدا شد تا راهی تهران شود.
همان زمان گفته می‌شد که کمالوند با حضور در استقلال می‌خواهد مقابل لنز دوربین‌ها باشد و از این طریق دوباره به چرخه مربیان لیگ برتری برگردد ولی کسی احتمال نمی‌داد که او به این زودی از استقلال جدا شود. او ده بازی روی نیمکت استقلال بود و ده بازی هم روی نیمکت سایپا فرصت دارد تا این تیم را از سقوط نجات دهد.
این اولین فصلی نیست که کمالوند در یک فصل بین چند تیم جابه‌جا می‌شود و از شهری به شهر دیگر یا لیگی به لیگ دیگر می‌رود. او به هر دلیلی تصمیم گرفته یک جا نماند و منفعتش را در این رفت و آمدهای پرشمار می‌داند. این انتخاب اوست و نمی‌توان به او خرده گرفت، ولی آنچه او در پیش گرفته را نمی‌توان مربیگری نامید.
مربی برای اثربخشی روی تیمش نیاز به زمان دارد. در درازمدت است که او می‌تواند ایرادهای تکنیکی شاگردانش را برطرف کند، برنامه‌اش را پیاده کند و احتمالاً روی روحیه و اخلاق بازیکنان اثر بگذارد. با تمرینات مداوم است که مربی می‌تواند نقشه‌هایش را به بازیکنان تفهیم کند، در خلال مسابقات ایرادها را بشناسد و آنها را به مرور برطرف کند.
هیچ مربی‌ای نمی‌تواند ادعا کند که در ده بازی، کمی بیشتر یا کمتر توانسته اثرگذار شود. فوتبال شبیه تست‌های کنکور نیست که یک مربی بخواهد در چند جلسه رفع اشکال کند و سراغ تیم جدید برود.
شاید همین رفتار مهم‌ترین دلیلی است که برای پروژه‌های بزرگ به کمالوند اعتماد نمی‌شود و بدون قانون منع ورود مربیان خارجی، شرایط اضطراری سایپا و البته پاس طلایی استقلال بعید بود این پیشنهاد جدید از راه برسد. او در استقلال کمک فکری خوبی برای مجیدی بود، ولی نه آنقدر اغراق شده که برخی او را عامل اصلی تحول استقلال بدانند.
کمالوند در نهایت تصمیم گرفت که رقابت قهرمانی لیگ را رها کند و جدال بقا در منطقه سقوط را انتخاب کرد، ولی بعد از بزرگنمایی که از نقش او در استقلال شده، انتظارات از او در سایپا بالاست و باید این تیم را در کوتاه مدت متحول
کند.  قرارداد یک و نیم ساله با این تصور بسته شده که سایپا در لیگ برتر می‌ماند و لیگ بیست و یکم را با این مربی شروع خواهد کرد. ولی اگر مأموریت نجات سایپا ناموفق باشد این معادلات به هم می‌خورد و در آن زمان باید دید سایپا و کمالوند چه تصمیمی درباره ادامه این همکاری می‌گیرند.
لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=3247

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.