پیشنهاد رشوه به پسر یک استقلالی برای حضور در لیگ پرتغال! | آوای استقلال
3
یزدانی آماده‌ترین مدافع لیگ برتر است

پیشنهاد رشوه به پسر یک استقلالی برای حضور در لیگ پرتغال!

  • کد خبر : 20571
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
پیشنهاد رشوه به پسر یک استقلالی برای حضور در لیگ پرتغال!
حمید بابازاده مربی اسبق استقلال از پیشنهاد رشوه به پسرش پرده برداشت.

به گزارش آوای استقلال، حمید بابازاده چند سالی است از مربیگری در فوتبال ایران فاصله گرفته و در آمریکا زندگی می‌کند ولی پیگیر اتفاقات رخ‌داده در عرصه فوتبال کشورمان هست.

بازی‌های استقلال را دنبال می‌کنید؟

بله؛ همه بازی‌های استقلال را می‌بینم. حتی گاهی اوقات که مسابقات به وقت آمریکا ساعت شش صبح آغاز می‌شود، بیدار می‌شوم و دیدارهای استقلال را تماشا می‌کنم.

شرایط استقلال در این فصل چگونه است؟

استقلال خیلی خوب نتیجه گرفته و به نظرم منظم فوتبال بازی می‌کند. شاید یکسری مشکلات کوچک فنی وجود داشته باشد که البته همان‌طور که گفتم، کوچک هستند. استقلال فوتبال منظمی را به‌ویژه در کار دفاعی ارائه می‌کند و همین مسئله موجب شده نتایج خوبی بگیرد. با توجه به نحوه امتیاز گیری در نیم فصل اول و شکل بازی‌های این تیم، استقلال شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ برتر دارد.

حسین حسینی شاگرد اسبق شما در استقلال، این روزها سنگربان شماره یک استقلال است. عملکرد او از نظر شما رضایت بخش است؟

مهم‌ترین مسئله برای یک دروازه‌بان، تمرکز بالا و آرامش فکری است. وقتی آرامش داشته باشید، کیفیت فنی هم بهتر می‌شود. حسین حسینی در این فصل چنین شرایطی را دارد و ضریب اشتباهاتش پایین است. حسینی گلر کلاسیک است و تکنیک خوبی هم دارد که می‌تواند در مسابقات به کمک او بیاید.

استقلال محمد رشید مظاهری را هم داشت ولی این سنگربان ترجیح داد راهی سپاهان شود.

به نظر من در اختیار داشتن دو دروازه‌بان مدعی که هر دو نفر هم انتظار بازی کردن دارند، در مجموع به نفع یک تیم نیست و این دقیقاً همان مسئله‌ای است که آرامش فکری دروازه‌بانان را برهم می‌زند. در رابطه با اینکه کدام سنگربان بازی کند نیز فرهاد مجیدی سرمربی است و خودش تصمیم می‌گیرد.

هواداران استقلال و حتی بهزاد غلامپور، مربی دروازه‌بانان این تیم از دعوت نشدن حسین حسینی به تیم ملی خیلی ناراحت شدند. به نظرتان کارنامه حسینی در استقلال به گونه‌ای نبود که به اردو فرا خوانده بشود؟

اولاً که باید صعود تیم ملی را تبریک بگویم و آرزو می‌کنم در قطر هم بتوانیم نتایج ارزشمندی بگیریم. خیلی خوشحالم که مقتدرانه راهی جام جهانی شدیم و جای هیچ حرف و حدیثی باقی نماند ولی در رابطه با سؤال شما، به نظر من دعوت نشدن حسین حسینی به تیم ملی یک علامت سوال خیلی بزرگ برای فوتبالدوستان بود. علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده و پیام نیازمند هر سه نفر در خارج از ایران بازی می‌کنند و سرمربی تیم ملی به هر دلیلی تشخیص داد آنها را به اردو فرا بخواند. نظرش هم کاملاً محترم است چون سلیقه اوست ولی پس از اینکه تست علیرضا بیرانوند مثبت اعلام شد، انتظار می‌رفت حسین حسینی با توجه به عملکرد نیم فصل اول به اردو فرا خوانده شود. به نظرم احتمالاً مسائل دیگری در عدم دعوت از موسیقی دخیل بوده است.

امیر عابدزاده، فرزند احمد رضا عابدزاده همبازی و رفیق قدیمی شما، این روزها فیکس تیم ملی است. امیر می‌تواند مثل پدرش شود؟

ما نمی‌توانیم برای پیشرفت یک بازیکن سقف خاصی را مدنظر قرار بدهیم. میزان پیشرفت امیر عابدزاده بستگی به خودش و شرایطی که پیش روی او قرار می‌گیرد، خواهد داشت.

یعنی ممکن است امیر حتی از احمدرضا عابدزاده هم بهتر می‌شود؟

قطعاً احمدرضا یکی از پنج دروازه‌بان برتر تاریخ فوتبال ایران است ولی در مورد این که پسرش می‌تواند از او بهتر بشود، به نظر من هیچ غیرممکنی وجود ندارد.

پسر خود شما هم در مقطعی بازیکن استقلال بود ولی در نهایت ترجیح داد از این تیم جدا شود و خارج از ایران فوتبال خود را دنبال کند. چرا این کار کرد؟

ارشیا در اولین مقطع حضورش، کاپیتان تیم جوانان و امید استقلال بود و با بازیکنانی مانند امید نورافکن و محسن کریمی در یک تیم ولی آمد آمریکا و پس از مقطعی دوباره برگشت به ایران. شاید در آن مقطع بهتر بود تیم دیگری انتخاب کند. شاید هم حضور در استقلال کمکش کرد ولی به‌هرحال از فوتبال ایران بیرون آمد و پس از حضور در لیگ تایلند، دوباره یک پیشنهاد آمریکایی دریافت کرد و الان در تیم ASTIN BOLD حضور دارد که یک سطح پایین‌تر از لیگ MLS است ولی تیم خوبی محسوب می‌شود.

به نظر شما پسر حمید بابازاده هم می‌تواند به تیم ملی ایران برسد؟

این مسئله بستگی به خودش دارد ولی به نظر من در زندگی چیزهای مهم‌تر از فوتبال هم وجود دارد. مثلا یک بار شش سال قبل در تایلند به او پیشنهاد دادند پول بدهد تا زمینه برای حضورش در لیگ پرتغال را فراهم کنند اما پسرم چنین پیشنهادی را رد کرد و گفت حاضر نیستم برای رسیدن به یک تیم و فوتبال بازی کردن، پول بدهم. اینها مهمتر از فوتبال است.

در این چند سالی که خارج از ایران هستید، برای برگشتن به لیگ برتر پیشنهاد نداشتید؟

چند پیشنهاد بود ولی تصمیم نداشتم به فوتبال ایران برگردم. این نکته را هم توضیح بدهم که در دوران سرمربیگری شفر و فرهاد مجیدی برای حضور من در استقلال صحبتی مطرح نشد. زمانی که مربی دروازه‌بانان استقلال بودم، خودم پیشنهاد دادم اشکان نامداری هم کنار ما قرار بگیرد و حالا خیلی خوشحالم که نامداری به یک مربی خوب بدل شده است. مربیگری فقط تمرین دادن نیست بلکه مسائل زیاد دیگری همچون: آسیب‌شناسی، روان‌شناسی و… را هم شامل می‌شود.

فرهاد مجیدی بابت بازی نکردن سیاوش یزدانی به شدت از سرمربی تیم ملی انتقاد کرد. این اتفاق را چطور می‌بینید؟

در مورد حرف‌های فرهاد نمی‌توانم اظهارنظر کنم چون نگاه شخصی خود اوست ولی سیاوش یزدانی در حال حاضر آماده‌ترین مدافع لیگ برتر است. البته اینکه یک بازیکن به خاطر بازی نکردن در تیم ملی عصبی شود، چندان معمول نیست.

حتماً خبر دارید که استقلال و پرسپولیس را از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشتند …

بله. قضیه خیلی تلخ است و بالاتر از تلخ بودن اینکه مسئله به خاطر مدیریت ضعیف در ورزش ماست. متأسفانه انتظار بیشتری هم نمی‌شود داشت چون در کل ضعف مدیریت داریم.

….و کلام آخر حمید بابازاده؟

برای مردم کشورم آرزوی سلامتی دارم و دلم می‌خواهد شرایط از بابت این بیماری و وضعیت اقتصادی بهتر شود. برای استقلال هم آرزوی موفقیت در ادامه رقابت‌ها می‌کنم. استقلال خوب بازی می‌کند و امیدوارم بتواند همین روند را ادامه بدهد.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=20571

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.