«قیصریه» نه «بد اخلاقی» را آتش بزن | آوای استقلال
4

«قیصریه» نه «بد اخلاقی» را آتش بزن

  • کد خبر : 20029
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
«قیصریه» نه «بد اخلاقی» را آتش بزن
ماجرای اتوبوس تیم ملی که با حرف و حدیث های فراوانی همراه شد و احتمال حذف مدافع تیم ملی را در ذهن تبادر کرده بود، با دعوت مجدد از حسین کنعانی زادگان به اردوی تیم ملی ذهنیت دیگری را به فوتبال دوستان القا کرده است.

به گزارش آوای استقلال، فوتبالی که قرار است فراتر از یک ورزش به ابعاد اجتماعی و فرهنگی نیز بپردازد و در یک نگاه ویژه، الگویی برای بهتر زیستن باشد، به راحتی از ماجرایی (بدون حتی یک تذکر ساده) می گذرد که در هر کجای دنیا آن را فاجعه ای اخلاقی می دانند.

با این توضیح که زندگی خصوصی افراد و آنچه در چهارچوب و چهار دیواری امن خانواده و حتی تفکرات و اعتقادات آنان می گذرد، کاملا شخصی بوده و روا نیست به آن ورود شود، اما شاخصه های تمدن و فرهنگ هر سرزمین «پایبندی و تعهدهایی» ایجاد می کند که عدول از آن نیز تبعات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

همانطوری که وزارت سابق ورزش فرزند مشروع خود را به دلیل بی تجربگی تاریخی و به اصطلاح تفکر آماتوری به مرز نابودی کشاند و به همان دلایلی که با حذف مربیانی چون کی روش، فوتبال ایران شبیه کاریکاتور شد که سری بزرگ و جثه ای نحیف دارد، به همان دلایل اتفاقات اخیر پیرامون تیم ملی از قرارداد ویلموتس تا اتوبوس خلوت تیم ملی با رویکردی نامناسب روبرو شده و دغدغه مردم به نگرانی ماندن ها و نماندن ها تبدیل شده است.

اینکه چرا سرمربی تیم ملی از تهاجم فنی می‌گریزد و به تهاجم فرهنگی پناه می آورد و تیم ملی انتقاد سازنده را برنمی تابد اما نشر بی فرهنگی را ولو به صدایی و نگاهی قبول می کند در جای خود قابل بررسی است.

هرچند نباید به خاطر یک دستمال قیصریه آتش زد اما این سئوال هست چرا تمایلات شخصی جای منافع ملی را گرفته است و در همین حوالی برخورد های دوگانه در مورد رفتار بازیکنان تیم ملی می شود.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=20029

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.