فدراسیون تعطیل هم شود ایران به جام جهانی می‌رود | آوای استقلال
3
استقلال و پرسپولیس قربانی بقای فدراسیون شدند؟

فدراسیون تعطیل هم شود ایران به جام جهانی می‌رود

  • کد خبر : 19132
  • ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
فدراسیون تعطیل هم شود ایران به جام جهانی می‌رود
در پی حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا با نامه کمیته بدوی مجوز حرفه ای، فدراسیون نشینان در یکی از عجیب ترین بهره برداری های تاریخ فوتبال ایران، این اتفاق را چماق کرده اند و فوتبال ایران را از فیفا و حذف از جام جهانی می ترسانند. اتفاقی که در تاریخ جام جهانی رخ نداده است!

فدراسیون نشینان در حال بهره برداری از حذف استقلال و پرسپولیس هستند. آنها فیفا را چماق کرده و فوتبال ایران را از حذف از جام جهانی می ترسانند! همین ابتدا بپرسیم، حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا با نامه کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای ایران، چه ارتباطی با حذف تیم ملی از جام جهانی دارد؟ بله در فدراسیون شهاب عزیزی خادم، هر روز ابواب بیشتری برای ارتباط مسائل بی ربط، باز می شود!

به گزارش طرفداری، شهاب عزیزی خادم شب گذشته (جمعه ۱۷ دی) در برنامه شب های شهابی مقابل دوربین نشست و به جای پاسخگو بودن مقابل دوربین، کاملا حق به جانب حذف استقلال و پرسپولیس را گردن دیگران انداخت و از این حذف برای چماق کردن فیفا بر سر فوتبال ایران استفاده کرد. همانطور که در گزارش ساعتی پیش طرفداری خواندید، نامه حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا را کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای برای AFC ارسال کرده است. همین موضوع مشخص می کند که عبارت “AFC استقلال و پرسپولیس را حذف کرد” شوخی دیگر از فدراسیون نشینان برای تشویش اذهان عمومی است.

نکته جالب تر اینکه با استفاده از همین شوخی، یک دروغ بزرگ تر را می شنویم!

حالا فدراسیون نشینان فیفا را چماق کرده و می گویند حذف از AFC می تواند هشداری برای تیم ملی ما باشد و ممکن است از جام جهانی هم ما را کنار بگذارند!

جان؟!

نکند می خواهید به فیفا نامه بزنید که ما نمی توانیم در جام جهانی شرکت کنیم بعد بگویید دیدید! به حرف ما گوش ندادید، فیفا تیم ملی را هم حذف کرد؟

قبل از سرهم کردن این عبارات، تاریخ بخوانید. تا حالا فیفا کدام تیم که به جام جهانی راه یافته را با چنین دلایلی حذف کرده است؟ چه کسی را می ترسانید؟

این حنا دیگر رنگی ندارد، اساسنامه تایید بشود، نشود، کمیته عادی سازی روی کار بیاید، نیاید، اصلا فدراسیون تعلیق شود، تعلیق هم نه، حتی فدراسیون تعطیل شود، فیفا تیم ملی را از جام جهانی کنار نمی گذارد!

وقتی تیمی به جام جهانی می رسد، دیگر می تواند در جام جهانی حاضر شود. اگر تیمی مشکل دار باشد اصلا اجازه حضور در رقابت های مقدماتی را پیدا نمی کند. نه اینکه در مقدماتی جام جهانی شرکت کند، سهمیه هم بگیرد، بعد فیفا بگوید:

عه، اساسنامه فدراسیون شهاب تایید نشده؟ پس تیم ملی ایران از جام جهانی حذف می شود!
منتقدان می گویند با توجه به صحبت های طلبکارانه مسئولان فدراسیون و دمیدن در شیپور فیفا لولو است و ما را حذف می کند، هیچ بعید نیست حذف استقلال و پرسپولیس با رد شدن مجوز حرفه ای شان در کمیته بدوی، بخشی از پروژه راز بقا باشد. در محافل فوتبالی شنیده می شود فدراسیون نشینان از ترس رد اساسنامه و در پی آن روی کار آمدن کمیته عادی سازی (کمیته انتقالی فدراسیون) و کنار رفتن خودشان، به هر چیزی چنگ می اندازند تا تاییدیه اساسنامه فدراسیون را از مجلس بگیرند.

در هرحال چه این شنیده ها درست باشد و چه غلط، چماق فیفا و حذف از جام جهانی وسیله خوبی برای رسیدن به هدف نیست. در این راستا تنها یک بار یوگوسلاوی از یورو کنار گذاشته شده آن هم به این دلیل که این کشور درگیر جنگ داخلی بوده است، یعنی ۱۹ روز قبل از این که یورو شروع شود، ایالت های مختلف یوگسلاوی با هم می جنگیدند و حاضر نبودند در یک تیم واحد کنار هم به میدان بروند. به همین دلیل، یوفا آنها را از یورو ۱۹۹۲ کنار گذاشت و دانمارک را جایگزین کرد. حتی وقتی ورزش روسیه محروم شد، ورزشکاران این کشور با پرچم کمیته المپیک روسیه به المپیک ۲۰۲۰ توکیو رفتند و در این مسابقات شرکت کردند. حالا شما تصور کنید به دلیل تایید نشدن اساسنامه، یک تیم ملی را از جام جهانی کنار بگذارد!

با این اوصاف یک شوخی بزرگ دیگر را با فوتبال ایران خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=19132

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.