ده نکته از بازی استقلال-الدحیل؛چرا آبی پوشان باختند؟ | آوای استقلال
0

ده نکته از بازی استقلال-الدحیل؛چرا آبی پوشان باختند؟

  • کد خبر : 1855
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
ده نکته از بازی استقلال-الدحیل؛چرا آبی پوشان باختند؟
شکست استقلال مقابل الدحیل دلایل زیادی داشت که مهمترین آن اشتباهی بود که مجیدی مرتکب آن شد.
دیدار تیم‌های استقلال ایران و الدحیل قطر با اختلاف، زیباترین و باکیفیت‌ترین دیدار این دوره از لیگ قهرمانان آسیا بوده است؛ دیداری که ۷ گل داشت و چند برابر این گل‌ها، موقعیت گل ایجاد شد. مجیدی و شاگردانش در این بازی شکست خوردند؛ اما واقعیت این است که استقلالی‌ها در برخی موارد از بازی‌های قبلی خود که پیروز شده بودند هم عملکرد بهتری داشتند. در ادامه به برخی از موارد و اتفاقات مهم بازی استقلال و الدحیل اشاره شده است.

*استقلال بر خلاف دو بازی قبلی خود از ۳ مهاجم در ترکیب اصلی خود استفاده کرد. شیخ دیاباته، ارسلان مطهری و مهدی قایدی از ابتدا در ترکیب استقلال حضور داشتند؛ اتفاقی که هم به سود استقلال تمام شد و هم به ضررش. این تیم با حضور این ۳ بازیکن در خط حمله خود بسیار موفق ظاهر شد؛ اما باعث شد در کار دفاعی دچار مشکلات جدی شود.

*آرامش مجیدی در کنار زمین سبب شد تیمش هم به دور از هیجانات کاذب رودرروی الدحیل قرار بگیرد. حتی در زمان‌هایی که استقلال از حریفش عقب می‌افتاد باز هم بازیکنان استقلال بدون استرس به ادامه بازی پرداختند.

*آخرین بازی خوبی که از فرشید اسماعیلی به یاد مانده بود به دیدار استقلال و ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا برمی‌گردد؛ همان بازی که شفر سرمربیگری استقلال را بر عهده داشت؛ از آن به بعد اسماعیلی هرگز نتوانسته بود بازی‌های قابل قبولی برای استقلال انجام دهد؛ اما او در ۳ بازی اخیر این تیم در لیگ قهرمانان آسیا فوق‌العاده ظاهر شد و قطعا جزو ۳ بازیکن برتر استقلال تا به اینجای کار بوده است.

*مشکل استقلال در ۳ بازی اخیر تیمش به سطح فنی متوسط مدافعانش برمی‌گردد؛ به خصوص سیاوش یزدانی و عارف غلامی که هرگز برای استقلال بازی‌های کم نقصی انجام نداده‌اند. حتی اگر دانشگر هم بود اتفاق خاصی برای استقلال رخ نمی‌داد؛ چرا که این بازیکن هم در لیگ برتر اشتباهات زیادی داشته و مدافع قابل اطمینانی نیست.

*مهدی قایدی در هر بازی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا توانایی‌های فنی بیشتری از خود به نمایش می‌گذارد. شماره ۱۰ آبی‌پوشان در سمت راست تیمش مقابل الدحیل یک ستاره بود؛ اما مجیدی او را به سمت چپ برد و از آن لحطه به بعد این بازیکن دیگر نتوانست کار خاصی انجام دهد.

*وریا غفوری و هرویه میلیچ بازیکنان توانمندی محسوب می‌شوند؛ ولی هر دوی آنها در ۳ بازی گذشته استقلال بازی موثری از خود نشان ندادند. به خصوص غفوری که با روز‌های اوج خود فاصله زیادی دارد.

*اینکه بازیکنان تیم حریف به راحتی به محوطه جریمه استقلال می‌رسند بزرگترین مشکل مجیدی است و اگر این مربی برای این مشکل راه‌حلی پیدا نکند استقلال در ۳ بازی بعدی خود دچار مشکلات زیادی خواهد شد. هر چند دست مجیدی در خط دفاعی بسته است؛ اما باید هر طور که شده با همین بازیکنانی که در اختیار دارد این مشکل را حل کند.

*ریگی با وجود اشتباه بزرگی که در دیدار با الدحیل انجام داد همچنان یکی از بازیکنان کارآمد و البته مهم استقلال است و در ۳ بازی بعدی تیمش باید روی او حساب کرد؛ به همین خاطر این بازیکن باید اتفاقات بازی با الدحیل را به فراموشی بسپارد.

*رشید مطاهری دروازه‌بان قابل اعتمادی است و به همین خاطر انتظار می‌رفت که اجازه ندهد هر توپی که سمت دروازه استقلال روانه شد تبدیل به گل شود. او می‌تواند مهره تعیین کننده‌ای در ۳ بازی بعدی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

*لیگ قهرمانان آسیا جای آزمون و خطا نیست. اینکه استقلال در هر بازی با ترکیب متفاوت به میدان می‌رود می‌تواند در نهایت به ضرر این تیم تمام شود. این موضوع در بازی با الدحیل کار دست آبی‌پوشان داد.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=1855

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.