جنگ داخلی در پرسپولیس/ فرار رو به جلوی یحیی! | آوای استقلال
3

جنگ داخلی در پرسپولیس/ فرار رو به جلوی یحیی!

  • کد خبر : 20613
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
جنگ داخلی در پرسپولیس/ فرار رو به جلوی یحیی!
لیگ بیست و یکم از همان آغاز با تفاوت‌هایی نسبت به فصول اخیر لیگ برتر همراه بود.

به گزارش آوای استقلال، اگر بخواهیم به تفاوت های لیگ برتر اشاره کنیم، باید بگوییم، تفاوت‌هایی از این قبیل که استقلال بالاخره یک مدیرعامل مناسب بالای سرش دید و تیمش زیر نظر فرهاد مجیدی بسته شد و همچنین با حذف برخی مهره‌های سرخ از امر تصمیم‌گیری در ورزش و فوتبال، تاثیر تصمیمات پشت پرده کمرنگ‌تر از همیشه به نظر رسید.

این تغییرات برای تمام تیم‌ها خوشایند بود جز تیم پرمدعای پرسپولیس. چرا که آنها به دلایل آشکار موفقیت‌های اخیرشان را از مسیری کسب کره بودند که حالا آن مسیر را در حال خراب شدن می‌دیدند.

کلیدواژه همیشگی و ترفند نخ‌نما
اعتراض پرسپولیسی‌ها با ترفند همیشگی عوامل منتسب به این باشگاه با کلیدواژه «نمی‌خواهند ما قهرمان شویم» شروع شد اما وقتی دریافتند که خبری از نازکشیدن‌های همیشگی نیست و حتی نیمفصل اول قافیه را به استقلال باختند به حربه نخ نما شده استعفای سرمربی روی آوردند تا موجبات تجمع اعتراضی هوادارانشان را از این طریق فراهم کنند. تجمعی که البته بیش از آنکه بخواهد اهدافی مثل تحت فشار گذاشتن وزارت ورزش و مدیران فوتبال و سازمان لیگ را در پی داشته باشد، خوراک دهی طنز برای کاربران شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

آغاز جنگ داخلی در پرسپولیس
اما برای اینکه بفهمیم درد قرمزها چیست، بهتر است کمی به عقب برگردیم. به روزهایی که رضا درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شد. این انتخاب در آستانه ورود به بازار نقل و انتقالات نیم‌فصل انجام شد تا خواسته یا ناخواسته سرخ‌ها وارد یک جنگ داخلی شوند.

اجرای ماموریت رضا درویش
ماجرا از این قرار است که طبق شنیده‌ها درویش از طرف وزارت ورزش مامور می‌شود اجازه ندهد امور نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس توسط گل محمدی و مدیربرنامه او انجام شود. ناگفته نماند که در فصول اخیر بارها در این خصوص برای سرمربی پرسپولیس گفته و نوشته شده اما برای جلوگیری از آن تا پیش از صدارت حمید سجادی هیچ اقدامی از سوی مسعود سلطانیفر وزیر ورزش سابق (به عنوان متولی باشگاه) انجام نشده بود. این در حالی بود که مهدی رسول پناه مدیرعامل اسبق پرسپولیس برای اولین مرتبه به صورت علنی از این موضوع پرده برداشت اما با انفعال و سکوت رسانه‌هایی مثل صدا و سیما همراه شد.

پرده جدید
ممانعت از ورود مستقیم یحیی به جذب بازیکنان جدید آغازگر اختلاف او با آقای مدیرعامل بود. اختلافی که با استعفای چند روزه (بخوانید؛ صوری) گل محمدی نیز همراه بود. جناب سرمربی بعد از بازگشت به تمرینات تیم و با هدف تحت فشار قرار دادن رضا درویش نمایش را وارد پرده جدیدش کرد.

او تاکید داشت که مدیریت باشگاه هیچ یک از بازیکنان مدنظرش را جذب نکرده و به همین دلیل هواداران نباید انتظار قهرمانی داشته باشند. درویش نیز که ابتدا ترجیح داده بود با سکوت خود جلوی ایجاد حواشی را بگیرد، وقتی با مصاحبه های مکرر گل‌محمدی مواجه شد با اعلام تلویحی این نکته که لیست مدنظر یحیی غیرمنطقی بوده، اختلاف پیش آمده میانشان را علنی کرد.

فرار رو به جلو
به گفته درویش، سرمربی پرسپولیس از وی خواسته بازیکنانی را جذب کند که یا قیمت بالایی دارند و یا بازیکنان بزرگی هستند که با تیم فعلی خود قرارداد دارند. ناگفته پیداست که یحیی عملا هدفی جز قراردادن مدیرعامل در مقابل هواداران را دنبال نمی‌کند و با دقت به بطن آنچه گفته شد تعبیر این رفتار سرمربی پرسپولیس دقیقا «فرار رو به جلو است».

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=20613

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.