بی‌سپر در میدان جنگ | آوای استقلال
4
مصائب فرهاد در جده

بی‌سپر در میدان جنگ

  • کد خبر : 2191
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
بی‌سپر در میدان جنگ
آبی‌ها برای صعودی مقتدرانه به ۹ امتیاز از ۳ بازی دور برگشت نیاز مبرم دارند و این مهم به‌دست نمی‌آید مگر با درخشش خط دفاعی در جده.
سرالکس فرگوسن، سرمربی افسانه‌ای تیم فوتبال منچستریونایتد و قهرمان بلامنازع رقابت‌های پریمیرلیگ انگلستان در گوشه‌ای از کتاب خاطراتش می‌گوید: «با بهترین خط حمله شاید بتوان چند بازی را پشتِ سرِ هم پیروز شد اما فقط با بهترین خط دفاع است که می‌شود بر سکوی قهرمانی ایستاد.»
حال و روز تیم استقلال در جده هم بی‌شباهت به موضوعی که فرگوسن به آن اشاره داشت، نیست. آبی‌ها مرگبارترین پیکان آتش را برای تاخت‌وتاز به‌ سمت دروازه رقبا در لیگ قهرمانان آسیا تدارک دیده‌اند اما حتی به‌ثمر رساندن ۱۱ گل تنها در ۳ بازی و برجای گذاشتن میانگین گل ۶/۳ مقابل الاهلی عربستان، الشرطه عراق و الدحیل قطر نمی‌تواند نقطه اتکایی برای صعود آبی‌ها به دور حذفی و تحقق رؤیای ستاره سوم باشد.
آبی‌پوشان پایتخت که با بازگشت فرهاد مجیدی احیا شده‌اند رویه دیگری از خود را نشان داده‌اند، در حساس‌ترین گام‌های خود بایستی در ابتدا به جنگ ضعف مفرط در خط دفاعی خودی رفته و سپس به تقابل با سرخ‌های متمول قطری بیندیشند.
ممکن است با یک خط حمله آتشین به موفقیت نرسید اما حتماً با کمربند دفاعی محکم و سنگری دیوارکشی شده، راه‌ها برای صعود سهل‌تر خواهد بود. استقلالی که خط دفاعی رقبا را بیمار می‌کند، خود با بیماری صعب‌العلاجی در خط دفاعی روبه‌روست و این عارضه ممکن است به قیمت جان استقلالی‌ها تمام شود.
در حالی که با پیروزی تیم الاهلی جده مقابل الشرطه بغداد معادلات صعود در گروه C رقابت‌های ACL۲۰۲۱ کمی پیچیده شده، تنها خط تدافعی تیم استقلال است که می‌تواند بلیت صعود به دور یک‌هشتم نهایی را به رنگ آبی رزرو کند.
خیال فرهاد مجیدی از خط حمله تیمش که عنوان بهترین خط حمله مسابقات را نیز به‌دوش می‌کشد، تا حدود زیادی راحت شده اما تنها نگرانی سرمربی جوان و خوش‌تیپ اردوگاه آبی به تزلزل در یک‌سومی دفاعی خودی بازمی‌گردد.
آبی‌ها برای صعودی مقتدرانه به ۹ امتیاز از ۳ بازی دور برگشت نیاز مبرم دارند و این مهم به‌دست نمی‌آید مگر با درخشش خط دفاعی در جده.
لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=2191

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.