بزرگترین تهدید برای استقلال بی توجهی به ضعف های فنی است | آوای استقلال
5
علی لطیفی با آوای استقلال مطرح کرد؛

بزرگترین تهدید برای استقلال بی توجهی به ضعف های فنی است

  • کد خبر : 20728
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
بزرگترین تهدید برای استقلال بی توجهی به ضعف های فنی است
علی لطیفی معتقد است استقلال همچنان در بخش فنی، ضعف هایی دارد که باید برطرف شود.

علی لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای استقلال درباره اینکه استقلالی ها باز هم بدون ارائه نمایش خوب و مطلوب در مقابل پیکان هم به پیروزی رسید، اظهار داشت: من قبلا هم گفته بودم که مقابل پیکان بازی سختی داریم این در حالی است که نیم فصل اول هم اگر خاطرتان باشد استقلال فوتبالی بازی می‌کرد که به واقع نتیجه گرا بود و نه فوتبال زیبا و تهاجمی. در ادامه نیز همیشه باور من این بوده و هست از آنجایی که نیم فصل از رقابت‌ها گذشته شکل بازی تیم ها برای همه مشخص شده و هم تیم ها دست استقلال را خوانده اند و هم برای استقلال دست تیم‌های مقابل رو شده بنابراین با آنالیز انجام شده تیم ها از جمله همین پیکان با شناخت بیشتر و بهتر مقابل استقلال قرار می گیرند.
وی ادامه داد: این در حالی است که استقلال در نیم فصل اول حقیقتاً در یک زمینه خیلی پیشرفت داشت و آن هم ترمیم ساختار ضعف خط دفاعی این تیم بود در حالی که استقلال در ۵ فصل اخیر از این ناحیه بیشترین آسیب را دیده بود و این موضوع ناشی از هوشیاری فرهاد مجیدی بود که برای ترمیم خط دفاعی از کشوری مربی آورد که مهد فوتبال تدافعی محسوب می‌شود و پین تا حدود زیادی این مشکل را حل کرد.
لطیفی افزود: اما این موضوع توازن تیمی را در استقلال به هم زد چون با وجود آن که خط دفاعی این تیم تقویت شد ساختار هجومی شاگردان مجیدی به شدت آسیب دید و در نیم فصل اول به جز یکی دو بازی، استقلال بازی زیبا و تماشاگر پسند ای ارائه نداده بنابراین تصور من این است که این تیم در این زمینه یعنی در فاز هجومی دچار مشکل است. بنابراین پیکانی ها از نقطه ضعف استقلال در دیدار جام حذفی به خوبی استفاده کردند و حقیقتاً بازی و مالکیت را از استقلال گرفتند و این تیم را برای صعود به دردسر انداختند.
پیشکسوت استقلال درباره اینکه یکشنبه دیدارهای نیم فصل دوم از دیدار مقابل ذوب‌آهن آغاز شده و آیا در ادامه، همین روند نمی‌تواند استقلال را در ادامه رقابت‌ها دچار مشکل کند گفت: استقلال یکشنبه برابر تیمی بازی می‌کند که سرمربی آن تیم قالباً وقتی مقابل استقلال قرار گرفته تیمش یک فوتبال بسته، تدافعی و مبتنی بر ضد حملات را در پیش گرفته و اعتقاد من این است که آنها در برابر استقلال باز هم این‌گونه به میدان می‌آیند یعنی نوع فوتبالی که تیم اصفهانی ارائه می‌دهد اوج آن را از سایر تیم‌های تحت هدایت تارتار در سال‌های گذشته مثل پیکان فارغ از هر نتیجه‌ای در برابر استقلال دیدیم. آنها در داخل زمین خود در دفاع چند لایه جمع می‌شوند و به خوبی از ضد حملات استفاده می کنند این در حالی است که با همین روش در دربی اصفهان نیز موفق عمل کردند.
لطیفی افزود: همین الان مشخص است که باز هم ذوب‌آهن مقابل استقلال دست به چنین فوتبالی خواهد زد و این استقلال است که باید فوتبال تهاجمی مبتنی بر خلق موقعیت را ارائه کرده اما متاسفانه هنوز تیم از لحاظ فوتبال مالکانه پیشرفتی را نداشته و در این زمینه هنوز ضعف دارد.
پیشکسوت استقلال در پایان گفت: استقلال اگر می‌خواهد در نیم‌فصل دوم باز هم در صدر جدول قرار بگیرد باید فارغ از بحث ساختار دفاعی و فوتبال نتیجه‌گرایی که ارائه می‌دهد به کار خود، فوتبال تهاجمی و مالکانه را هم اضافه کند این در حالی است که ابزار آن را هم در اختیار دارد ضمن اینکه در بازی با ذوب آهن استقلالی ها باید هوشیارانه عمل کرده و مراقب ضد حملات حریف باشند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=20728

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.