برای دختران محجور سرزمینم! | آوای استقلال
3

برای دختران محجور سرزمینم!

  • کد خبر : 19208
  • ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
برای دختران محجور سرزمینم!
بازی استقلال_مس یک تفاوت فاحش با سایر دیدارها داشت مثل معدود بازیهایی که با حضور بانوان برگزار شده بود!

به گزارش آوای استقلال،

مثل انگشت شمار دربی ها از سال ۸۱ و معدود بازی های ملی از سال ۸۴ که هر از گاهی خانم های خبرنگار اجازه حضور میافتند و می‌توانستند در جایگاهی که حقشان است بنشینند و گزارش بازی را بنویسند!
هر چند وقت یکبار و در آغاز کار هر رئیس تربیت بدنی و وزیر ورزشی حضور زنان در استادیوم ممنوع و سپس آزاد اعلام می‌شود تا افتخار این روشنفکری نصیب رئیس و وزیر وقت شود و بیچاره زنان که به جای مطالبه شان تنها رسیدن به ابتدایی ترین حقوقشان است.
زنان برای چندمین بار اجازه ورود گرفتند اما معلوم نیست برای چندمین بار باز هم ممنوع الورود میشوند ای کاش اینگونه نباشد!
ای کاش برای حضور بانوان آنقدر سختگیری نباشد آنقدر هفت خان رستم و تذکر به رعایت نباشد.
خانم های خبرنگار هم مثل همکاران آقا برای رسانه شان باید گزارش تهیه کنند، فیلم و عکس و مصاحبه می‌خواهند اما اینکه باید فقط در جایگاه خبرنگاران بیننده باشند و پس از سوت پایان مسابقه مثل تماشاگران راهی منزل شود غرورشان جریحه دار میشود به کارشان لطمه می خورد، سرخورده می‌شوند و شاید دلسرد!
آقایان مسئول آقای وزیر ورزش این که تلاش کردید بانوان خبرنگار باز هم بتوانند راهی استادیوم شوند قابل تقدیر است اما ممنوعیتها ، محدودیت ها، تذکرات پوششی و… روحشان را آزار می‌دهد و غرورشان را جریحه دار می‌کند.
جناب آقای دکتر سجادی باور کنید این کار با زنده به گور کردن دختران عرب در پیش از اسلام هیچ فرقی ندارد. حس بد تبعیض و نادیده گرفته شدن از زنده به گور کردن هیچ کم ندارد!
خانم های خبرنگار از رسانه های معتبر و رسمی قرار نیست اتفاق زشتی را رقم بزنند لااقل این را در نظر داشته باشید که انها نماینده رسانه رسمی کشور هستند روح شان را نیازارید!
بانوان خبرنگار برای رسیدن به رویاهایشان جنگیدند و در برابر تبعیض ها سخت جان بودند درست مثل شما آقای دکتر سجادی بین فوتبال و کشتی با رشته ای که شما در آن فعالیت داشتید جقدر تبعیض بود اما شما جنگیدید و به حقتان رسیدید و با قهرمانی و خوشنامی پاسخ شایسته ای به مسئولین وقت ورزش دادید.
خانم های خبرنگار اما با قوانین دست و پاگیر هرچقدر هم تلاش کنند به جایی نمی رسند مگر انکه یک همدرد ، کسی که خودش درد تبعیض را چشیده اما حالا قدرت در دستانش است، به یاری شان بیایید.
خانم های خبرنگار تماشاچی نیستند آنها برای تهیه گزارش می آیند باید مصاحبه بگیرند باید بتوانند تصاویر مناسب را به رسانه شان ارسال کنند چرا نباید اجازه ورود به میکسدزون به آنها داده شود چرا نباید عکاس های خانم اجازه ورود داشته باشند؟
آقای وزیر از مطالبه حقوق خبرنگاران خانم که بگذریم میرسیم به یک درد دیگر!
چگونه می‌شود تماشای فوتبال برای خانم های خبرنگار مجاز باشد و برای بقیه بانوان کشور ممنوع؟
غم این تبعیض هم جانکاه است و خبرنگاران خانم را هم آزار می‌دهد. آنها معتقدند حضورشان در استادیوم هیجان و لذتی ندارد وقتی سایر دختران مشتاق پشت خط ممنوع ایستاده اند!
آقای وزیر برای حق زنان و دختران سرزمینت شما بجنگ شما تنهایشان نگذار شما کنارشان باش!

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=19208

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.