در انتظار امضای قرارداد نهایی | آوای استقلال
0

در انتظار امضای قرارداد نهایی

  • کد خبر : 38521
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵
در انتظار امضای قرارداد نهایی
از مهم‌ترین سرفصل‌های مالکان جدید استقلال، باشگاهداری و توسعه فعالیت‌های ورزشی آبی‌ها در سایر رشته‌ها است.

به گزارش آوای استقلال، هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس و شرکت‌های زیرمجموعه آن روز گذشته موفق شدند در مزایده خرید عمده سهام باشگاه استقلال پیروز شوند و صبح امروز (سه‌شنبه)، ۱۰ درصد مبلغ اعلام شده از سوی سازمان خصوصی‌سازی برای فروش ۸۵ درصد سهام استقلال از سوی این هلدینگ به حساب خزانه دولت واریز شد تا ضمن گام برداشتن در مسیر دریافت مالکیت استقلال، مقدمات برای امضای قرارداد نهایی انجام شود؛ قراردادی که فردا (چهارشنبه) قرار است با حضور وزرای اقتصادودارایی، ورزش‌وجوانان و البته مسئولان سازمان خصوصی‌سازی و مالکان جدید استقلال و پرسپولیس به امضا برسد.

مسئولان هلدینگ که امروز نزدیک به ۲۸۰ میلیارد تومان به حساب خزانه دولت واریز کرده‌اند، متعهد شده‌اند طی ۶ ماه آینده نزدیک به ۲۵۰۰ میلیارد تومان دیگر هم به حساب خزانه دولت واریز کنند تا رسماً هزینه موردنظر برای خرید ۸۵ درصد سهام استقلال را پرداخت کرده باشند. در حالی فرآیند خصوصی‌سازی استقلال طی شده که یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های موردنظر مالکان جدید، توسعه فعالیت‌های آبی‌پوشان بوده و آن‌ها قصد دارند به جز تیمداری در فوتبال مردان، در سایر رشته‌ها هم فعالیت‌های خود را گسترش بدهند.

اولویت اول، فوتبال زنان است!
علی خطیر، مدیرعامل استقلال در ماه‌های گذشته با توجه به الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر داشت تا فعالیت آبی‌پوشان پایتخت در حوزه فوتبال زنان را آغاز کند. طبق پروتکل (AFC)، تیمداری در حوزه زنان از درجه اهمیت (B) برخوردار است و این مسئله بدان معناست که برخلاف سالیان گذشته، دیگر موضوع تیمداری در فوتبال زنان در قالب توصیه نیست و اگر باشگاهی بخواهد مجوز حرفه‌ای دریافت کند، در صورت عدم تیمداری در فوتبال زنان باید جریمه آن را پرداخت کند!

کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد از سال آینده موضوع تیمداری در فوتبال زنان را به یک بند الزامی تبدیل کند. در این راستا گفته می‌شود که مسئولیت هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس که حالا مالک تیم استقلال محسوب می‌شوند، در راستای باشگاهداری به دنبال آن بوده تا به پشتوانه تصمیم خطیر، از حضور تیم زنان استقلال حمایت کنند؛ آن‌هم در حالی‌که در ماه‌های اخیر، اقدامات اولیه در این زمینه انجام شده و با توجه به تامین منابع مالی لازم از سوی مالکان جدید استقلال، باید موضوع تیمداری در فوتبال زنان را رسمی دانست تا رسماً استقلال از قالب یک تیم به یک باشگاه تغییر وضعیت بدهد!

کشتی و والیبال هم در اولویت هستند
مسئولان هلدینگ خلیج‌فارس با توجه به رایزنی‌های انجام شده از سوی خطیر و البته اقدامات در حال انجام در حوزه زنان در زیرشاخه‌های مدیریت تیم استقلال، فعلاً موضوع تیمداری در فوتبال زنان را در اولویت قرار داده‌اند تا استقلال به مانند باشگاه‌های سپاهان اصفهان، ملوان بندرانزلی و پیکان تهران، همزمان در لیگ برتر فوتبال مردان، در لیگ برتر فوتبال زنان هم شاغل شود. بعد از تیمداری در فوتبال زنان، گفته می‌شود که اولویت بعدی آبی‌ها ورود به رشته‌های پرطرفداری مانند کشتی و والیبال است و این احتمال وجود دارد که تا موعد آغاز فصل آینده رقابت‌های باشگاهی در رشته‌های کشتی و والیبال، آبی‌پوشان پایتخت با خرید امتیاز در لیگ برتر این ۲ رشته پرطرفدار شرکت کنند تا استقلال دیگر نه‌تنها در قالب یک تیم فوتبال مردان بلکه در قالب یک باشگاه با رشته‌های مختلف از جمله فوتبال مردان، فوتبال زنان و احتمالاً کشتی و والیبال کارش را دنبال کند؛ اقدامات توسعه‌محوری که انجام آن از سوی وزارت ورزش‌وجوانان هم توصیه شده است.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=38521

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.