۱۱ نکته که پیش از دیدار فولاد خوزستان – استقلال تهران باید بدانید؛ ملاقات با دوستان قدیمی | آوای استقلال
0

۱۱ نکته که پیش از دیدار فولاد خوزستان – استقلال تهران باید بدانید؛ ملاقات با دوستان قدیمی

  • کد خبر : 34485
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۴۸
۱۱ نکته که پیش از دیدار فولاد خوزستان – استقلال تهران باید بدانید؛ ملاقات با دوستان قدیمی
رویارویی جواد نکونام با تیم سابق خود، جذاب‌ترین اتفاق بازی فولاد و استقلال است.

به گزارش آوای استقلال، استقلال صدرنشین لیگ، در شرایطی آماده دیدار حساس دربی می‌شود که باید قبل از آن در اهواز با فولاد خوزستان روبرو شود. از ۹ تقابل قبلی ۲ تیم در لیگ برتر و جام حذفی در ۸ بازی، جواد نکونام روی نیمکت فولاد حضور داشت و حالا باید برابر این تیم قرار گیرد. این بازی فردا (شنبه) ۱۸ آذر در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز و از ساعت ۱۷:۴۵ آغاز خواهد شد.

۱٫استقلال در پایان هفته یازدهم با یک بازی معوقه ۲۳ امتیاز داشت و جایگاه این تیم با هر نتیجه‌ای در این هفته تغییر نخواهد کرد و این تیم با حضور در رده نخست پا به دربی خواهد گذاشت. کسب ۲۳ امتیاز پس از ۱۰ بازی بهترین عملکردی است که استقلال تا این مقطع از فصل در تاریخ لیگ برتر داشته است.

۲٫ بر خلاف استقلال، شرایط در فولاد کاملاً بحرانی است. این تیم با ۹ امتیاز در رده چهاردهم است. پیروزی فولاد می‌تواند منجر به جهش بزرگ این تیم در جدول شود و تا رتبه یازدهم صعود کند ولی با شکست امکان دارد فولاد یک رده در جدول سقوط کند.

۳٫ استقلال در ۶ هفته اخیر به ۴ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته است. این تیم در ۷ هفته نباخته است. آمار استقلال در دیدارهای خارج از خانه به خوبی بازی‌های خانگی نیست و این تیم در ۴ بازی قبلی به عنوان مهمان تنها یک برد داشته است. فولاد یکی از تیم‌های بدون تساوی لیگ است. این تیم در ۶ بازی قبلی ۳ بار پیروز شده و ۳ بازی هم شکست خورده است. فولاد با ۷ شکست در ۱۰ بازی رکورددار بیشترین تعداد باخت در این فصل است.

۴٫ بر اساس آمار «متریکا»، استقلال در شوت در چارچوب، دقت شوت و نرخ تبدیل شوت به گل یکی از ۳ تیم برتر لیگ است. فولاد هم بدترین آمار را در نرخ تبدیل شوت به گل دارد. این بازی مصاف استقلال که رکورددار کلین‌شیت در این فصل است با فولاد که با ۴ گل زده کمترین گل زده را دارد محسوب می‌شود. فولاد تنها تیم لیگ است که در نیمه اول گل نزده است.

۵٫ استقلال از اهواز خاطرات بسیار خوبی دارد و ۲ قهرمانی آخر این تیم در این شهر مسجل شد. فولاد خوزستان با ۲۰ شکست برابر استقلال به هیچ تیمی بیشتر از این نباخته است. فولاد در ۶ تقابل آخر با استقلال در لیگ برتر و حذفی موفق به پیروزی نشده است.

6- استقلال و فولاد بهترین و بدترین تیم لیگ در استقاده از ضربات ایستگاهی و کرنر هستند. استقلال با ۶ گل روی شروع مجدد رکورددار لیگ است. استقلال ۱٫۵۱ گل بیشتر از امیدگل شروع مجددش به گل زده و از این نظر بهترین تیم لیگ است. فولاد خوزستان یکی از تی‌مهایی است که روی ضربات ایستگاهی و کرنر گل نزده است. این تیم بر اساس امیدگل باید حداقل ۳ گل روی شروع مجدد می‌زد و از نظر بهره‌بردای از ضربات ایستگاهی بدترین تیم لیگ به شمار می‌آید.

۷٫ رضا عنایتی بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر، با ۶ گل بهترین گلزن تقابل این دو تیم است و پس از آن رضا نوروزی با ۵ و آرش برهانی با ۴ گل قرار دارند. در بین بازیکنان حال حاضر دو تیم، روزبه چشمی با ۲ گل بهترین آمار را دارد. پژمان منتظری و امیرحسین صادقی با ۱۶ بار بازی در این مصاف رکورددار هستند و ساسان انصاری با ۱۴ بازی بین بازیکنان فعلی دو تیم بیشترین آمار را دارد.

۸٫ مهرداد محمدی با نمره ۷٫۲۶ بهترین بازیکن استقلال و با زدن ۳ گل بهترین گلزن این تیم است. در فولاد ساسان انصاری این وضعیت را دارد. انصاری با نمره ۷٫۰۰ و ۲ گل زده بهترین بازیکن و گلزن فولاد است.

۹٫ استقلال و فولاد در حال حاضر ۵ بازیکن مشترک دارند. زبیرنیک‌نفس، عارف آقاسی، آرش رضاوند، صالح حردانی و گادوین منشا این بازیکنان هستند. تعداد زیادی از بازیکنان فولاد، قبلاً شاگرد جواد نکونام بوده‌اند. ایوب والی، ساسان انصاری، سعید واسعی، سینا شاه عباسی، سینا مریدی، شهاب گردان، علی شجاعی، علیرضا باویه، مجتبی نجاریان، محمد آبشک، محمدرضا غبیشاوی، موسی کولیبالی، وحید حیدریه و کریستوفر کنت این بازیکنان هستند.

۱۰- محمدحسین مرادمند از استقلال و علیرضا باویه از فولاد دو بازیکنی هستند که به دلیل مصدومیت در این مسابقه غایب خواهند بود.

۱۱- داور این مسابقه علی‌اصغر مومنی است که اولین قضاوت خود را در این فصل انجام خواهد داد. پیروزی یک بر صفر استقلال پرتکرارترین پیش‌بینی است که کاربران سایت فوتبال ۳۶۰ از این بازی داشته‌اند. ۶۹ درصد کاربران به پیروزی استقلال رای دادند. ۲۳ درصد بازی را مساوی پیش‌بینی کرده‌اند و ۸ درصد رای به برتری فولاد داده‌اند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=34485

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.