۱۱ نکته که باید پیش بازی پیکان – استقلال بدانید | آوای استقلال
2

۱۱ نکته که باید پیش بازی پیکان – استقلال بدانید

  • کد خبر : 29626
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۴۰
۱۱ نکته که باید پیش بازی پیکان – استقلال بدانید
استقلال در اولین بازی هفته بیستم به مصاف پیکان می‌رود.

به گزارش آوای استقلال، دیدارهای هفته بیستم لیگ روز یکشنبه ۲۳ بهمن با برگزاری یک دیدار آغاز خواهد شد و در این مسابقه از ساعت ۱۵ در ورزشگاه پاس‌قوامین تهران، استقلال با پیکان روبه‌رو می‌شود. این بازی مثل بسیاری از دیدارهای این فصل بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.

1- استقلال با ۳۶ امتیاز در رده سوم جدول است. این تیم با پیروزی پرگل در این دیدارشانس صدرنشینی را هم خواهد داشت. جایگاه این تیم در رده سوم تضمین شده است و در پایان این هفته پایین‌تر از این رتبه قرار نخواهد گرفت.

2- پیکان ۲۱ امتیازیست و تیم دوازدهم جدول است. این تیم فاصله مناسبی با منطقه سقوط دارد ولی پیروزی برای این تیم می‌تواند بسیار گره‌گشا باشد و این تیم را تا رتبه هشتم بالا ببرد و با شکست در این بازی امکان دارد یک رده سقوط کند.

3- استقلال در فرم بسیار خوبی قرار دارد. این تیم در ۶ هفته گذشته به ۳ پیروزی ۲ شکست و یک تساوی دست یافته است ولی این تیم در ۳ بازی آخر خود برنده شده و ۱۰ گل به ثمر رسانده است. پیکان هم در ۶ بازی قبلی خود به ۲ پیروزی، ۲ تساوی و ۲ شکست دست یافته است. این تیم در ۳ هفته اخیر تنها یک گل از روی نقطه پنالتی دریافت کرده است.

4- بر اساس آمار «متریکا»، استقلال بیشترین متوسط شوت در هر بازی را دارد. در سمت مقابل پیکان صاحب بدترین خط حمله لیگ است. این تیم، بدترین تیم لیگ از نظر دقت شوت و نرخ تبدیل شوت به گل است. استقلال در این فصل بیش از هر تیمی مرتکب خطا شده و پیکان بیشتر از هر تیمی متحمل خطا. پیکان با میانگین سنی ۲۵ سال و ۸ ماه جوانترین تیم لیگ است.

5- پیکان در ۵ مصاف قبلی با استقلال در لیگ موفق به گلزنی نشده است. از آخرین پیروزی پیکان مقابل استقلال ۱۳ فصل می‌گذرد. مجتبی حسینی در ۶ تقابلی که با استقلال در لیگ برتر داشته به ۱ پیروزی، ۳ تساوی و ۲ شکست دست یافته است.

6- پیکان در این دوره ۲ چهره متفاوت داشته است. این تیم برابر تیم‌های غیرمدعی حریف قدرتمندی نشان نداده ولی مقابل ۳ تیم بالای جدول مانعی غیرقابل عبور بوده است. پیکان در دور رفت سپاهان را شکست داد و برابر پرسپولیس و استقلال به تساوی بدون گل رسید. این تیم در دیدارهای خانگی ساختار دفاعی بسیار خوبی داشته و تنها ۳ گل دریافت کرده است.

7- آرش برهانی با ۴ گل بهترین گلزن تقابل دو تیم است. بین بازیکنان فعلی دو تیم، سجاد شهباززاده با ۲ گل بهترین آمار را دارد. ارسلان مطهری و مهدی قایدی دیگر بازیکنانی هستند که در این مسابقه تجربه گلزنی دارند.

8- محمد محبی با نمره ۷.۲۲ بهترین بازیکن استقلال در این فصل از لیگ است. این بازیکن با ۵ گل بیشترین گل زده را در این تیم دارد. محمد ناصری با نمره ۶٫۹۸ بهترین بازیکن پیکان در این دوره است. دانیال جهانبخش و منصور باقری با ۲ گل بهترین گلزنان شاگردان حسینی هستند.

9- مجتبی حق‌دوست، رشید مظاهری و علیرضا رضایی، بازیکنان مشترک دو تیم هستند. ارسلان مطهری و مهدی مهدی‌پور هم قبلاً سابقه همکاری با مجتبی حسینی را دارند.

۱۰- بزرگترین دغدغه مجتبی حسینی در بازی با استقلال، فهرست بلند غایبان این تیم است. سامان فلاح مدافع مطرح این تیم محروم است. امیر شبانی، دانیال جهانبخش، امیرحسین عزیزی، ابراهیم صالحی، تیتو اوکلو، محمد حسین فلاح، مجتبی حقدوست هم بازیکنان مصدوم پیکان هستند. برای استقلال خبر خوب بازگشت کاپیتان این تیم حسین حسینی پس از چند هفته آسیب‌دیدگی است.

۱۱- بیژن حیدری داور بازی پیکان و استقلال خواهد بود. این داور تقابل دو تیم در جام حذفی فصل قبل را سوت زد که استقلال در آن دیدار در وقت اضافه به پیروزی دست یافت.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=29626

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.