گوستاوو بلانکو در نقش رودی ژستد؛ گل‌نزن اما موثر! | آوای استقلال
0

گوستاوو بلانکو در نقش رودی ژستد؛ گل‌نزن اما موثر!

  • کد خبر : 37019
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
گوستاوو بلانکو در نقش رودی ژستد؛ گل‌نزن اما موثر!
مهاجم آرژانتینی استقلال در ابتدای نیم‌فصل دوم به ترکیب اصلی این تیم برگشته است.

به گزارش آوای استقلال، جواد نکونام وقتی به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد به دنبال جذب یک مهاجم بود و نام چند گزینه خارجی را هم به باشگاه داد. در نهایت هم گوستاوو بلانکو، مهاجم آرژانتینی سابق تیم‌هایی چون ایبار و شاختار دونتسک در روز آخر نقل‌وانتقالات استقلالی شد تا دغدغه‌های نکونام در خط حمله را کم کند.

بلانکو با توجه به اینکه قراردادش دیر امضا شد و سقف بودجه استقلال هم پر شده بود، هفته‌های ابتدایی لیگ را از دست داد و از بازی هفته هشتم مقابل آلومینیوم اراک برای تیمش به میدان رفت. او پس از نیمکت‌نشین در ۲ بازی آخر نیم‌فصل اول، دوباره به ترکیب استقلال برگشته و عملکرد خوبی داشته است.

تاثیر ویژه بلانکو روی بازی استقلال
گوستاوو بلانکو این فصل ۱۱ بازی برای استقلال انجام داده و طی ۶۶۱ دقیقه تنها یک گل برای این تیم به ثمر رسانده که آمار جالبی محسوب نمی‌شود. عملکرد ضعیف بلانکو در گلزنی باعث شده انتقاداتی از او شود و حتی بسیاری از منتقدان این مهاجم را با نبیل باهویی مقایسه کرده‌اند که در پرسپولیس ضعیف کار کرده و شایعاتی در خصوص جدایی‌اش هم وجود دارد.

با وجود این انتقادات اما نکونام در این هفته‌ها از عملکرد بلانکو کاملا رضایت داشته و به نظر می‌رسد مهاجم استقلال توانسته به خوبی خواسته‌های کادر فنی را اجرا کند. بلانکو با قد ۱٫۹۰ متر از قدرت سرزنی بسیار خوبی برخوردار است و با توجه به فیزیک مناسبی که دارد به خوبی با مدافعان حریف وارد نبرد می‌شود. او در هر بازی ۵٫۶ نبرد هوایی موفق داشته و از این حیث سومین بازیکن برتر استقلال محسوب می‌شود. بلانکو در بازی با نفت آبادان با ۱۱ نبرد موفق بهترین بازیکن زمین در این بخش بود و آمار خوبی را ثبت کرد. این موضوع نشان می‌دهد کادر فنی استقلال روی فیزیک مهاجم آرژانتینی حساب ویژه‌ای باز کرده و وظایف گلزنی را به دیگر بازیکنان سپرده است.

شباهت مهاجم آرژانتینی به رودی ژستد
وضعیت گوستاوو بلانکو شباهت زیادی به رودی ژستد دارد که در لیگ بیست‌ویکم با نظر فرهاد مجیدی به استقلال آمد و در کل فصل فقط ۳ گل به ثمر رساند. ژستد هم از نظر فیزیکی شرایط بسیار خوبی داشته و روی توپ‌های هوایی و نبردها کمک زیادی به تیمش کرد. در آن فصل کوین یامگا و امیرحسین حسین‌زاده که کنار ژستد بازی می‌کردند به‌ترتیب ۱۰ و ۸ گل به ثمر رساندند و فرهاد مجیدی هم کاملا از نمایش مهاجم خارجی خود راضی بود.

البته ژستد در آن فصل یک گل حساس مقابل پرسپولیس به ثمر رساند که باعث شد عملکردش بیش از قبل به چشم بیاید. در حال حاضر سبک بازی گوستاوو بلانکو و شرح وظایف او کاملا شبیه به رودی ژستد است و دقیقا نقش او را در استقلال ایفا می‌کند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=37019

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.