گلر یااعتمادقلعه نوعی ؟ | آوای استقلال
3
پاشنه آشيل گل گهر؛

گلر یااعتمادقلعه نوعی ؟

  • کد خبر : 7839
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
گلر یااعتمادقلعه نوعی ؟
انهاييكه با مباحث آكادميك در حوزه فوتبال آشنايي دارند، رجاء واثق دارند !مربيگري در برخي تيم هاشكل پروژه اي دارد .

به گزارش آوای استقلال، تیم هایی که به قهرمانی و کسب سهمیه به نسبت سازندگی نگاه ویژه ای دارندرویکردی کاملا پروژه ای دارند.
یعنی تلاش موقتی بمنظور ایجاد خدمت یا محصول که دارای یک شروع و پایان مشخص میباشد که در مدت زمان تعیین شده باید با استفاده از منابع به هدف دستیابد.
در چنین تیم هایی مرییانی موفق هستند که قادر به انجام مدیریت پروژه باشند.
سوابق مربیگری امیر قلعه نوعی در لیگ برتر که او رابعنوان موفق ترین مربی کشور در طول برگزاری لیگ با سایرین متمایز کرده ،مدیریت خوب او درانجام پروژه است که همواره وی وتیم تحت اداره اش را در صدر اخبار و کورس قهرمانی قرار داده است.
او با گل گهر و از شهرستان محرومی که جمعیت آن به سختی به ٣٠٠ هزار نفر می رسد(!)تا قبل از بازی با استقلال و سپس پرسپولیس از شانس های کسب سهمیه بشمار می رفت.
اودر این دو بازی علیرغم انکه تیمش به شهادت آمار،کیفیت خیلی بالایی داشت ! باخت.
هرچند بخشی از دلایل باخت گل گهر ریشه در ناداوری داشت ، اما بخش دیگر آن به نحوه دروازه بان این تیم مربوط بود.
قلعه نوعی باید بپذیرد! او به همان اندازه که در استقلال، تراکتور، مس کرمان ،سپاهان( که بالندگی امروز زرد پوشان اصفهان در فصل جاری به عملکرد او مربوط است) با انجام مدیریت پروژه کارنامه خوب و مثبتی داشت امابا گل گهر تا حدودی این موفقیت نسبی و بعضا سینوسی بوده است .علت آن از جهاتی به کم توجهی او بهWBS یا شکست کار در ماتریس برنامه و عدم ارزیابی PMBOK(ارزیابی پروژه مطابق استاندارد)برای تقویت اجرای پروژه بوده است.
به زبان ساده تر،اگردر نیم فصل و در زمان یارگیری ضمن شناسایی نقاط ضعف تیمش (که دروازه بان این تیم چه امتیازاتی را برباد داده)اهتمام بیشتری در برطرف کردن تقاط ضعف تیمش نشان می داد ! شایدنه در بازی با استقلال از زاویه بسته گل می خورد و نه آن گل سوم ازپرسپولیس اتفاق می افتاد.
امیر قلعه نوعی که قرارداد خود را برای سه فصل تمدید کرده و در این سه سال بطور حتم عنواینی را برای گل گهر به ارمغان خواهد آورد! باید بداند ( که می داند) گلر به تنهایی یک تیم است و او همانطور که امثال وحید طالب لو،رشید مظاهری و پیام نیازمند و غیرو را به فوتبال ما معرفی کرد ،باید از این جنس دروازه بان بهره بگیرد که “هم” پروژه اش با موفقیت به سر انجام برسد و هم اعتمادِ بیش از حد اوبه تمام شده ها(!) تبدیل به پاشنه آشیل گل گهرنشوند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=7839

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.