کلاف سردرگم واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس؛ دولت از سرخابی‌ها دل نمی‌کَند | آوای استقلال
0

کلاف سردرگم واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس؛ دولت از سرخابی‌ها دل نمی‌کَند

  • کد خبر : 37621
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
کلاف سردرگم واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس؛ دولت از سرخابی‌ها دل نمی‌کَند
در فاصله 15 روز تا پایان ضرب‌الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا، همچنان خبری از تفکیک مالکیت 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس نیست.

به گزارش آوای استقلال، مدیران باشگاه استقلال و پرسپولیس روزهای سخت و سرنوشت‌سازی را پشت سر می‌گذارند؛ چرا که آن‌ها در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای تنها ۱۵ روز فرصت دارند تا مدارک لازم را در این زمینه در سامانه کنفدراسیون فوتبال آسیا بارگذاری کنند. در کنار حل‌وفصل بدهی‌های داخلی و خارجی، یکی از مهم‌ترین پارامترها در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای، موضوع تفکیک مالکیت ۲ باشگاه پرطرفدار پایتخت است که همچنان با وجود وعده‌های مطرح شده، این تفکیک انجام نشده است.

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در هفته اخیر بود که رسماً اعلام کرد ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده اما بعد از تشکیل جلسه اخیر هیات دولت، مشخص شد که این واگذاری منتفی شده و همچنان عمده سهام ۲ باشگاه پرطرفدار پایتخت در اختیار دولت و وزارت ورزش‌وجوانان است؛ آن‌هم در حالی‌که براساس قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای، باید دارای مالکیت مستقل باشند و به باشگاه‌های دارای مالکیت مشترک، مجوز داده نخواهد شد!

فروش به ۲ مشتری سرمایه‌دار منتفی شد!
سازمان تامین اجتماعی و هولدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، جدی‌ترین مشتریان ۲ باشگاه پرطرفدار پایتخت در طول یک‌سال اخیر بودند که گفته می‌شود با توجه به ضرب‌الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا، قرار است فرآیند واگذاری استقلال به هولدینگ پتروشیمی در سال آینده انجام شود و در وهله نخست، مسئولان دولتی به دنبال تفکیک مالکیت ۲ باشگاه هستند. با وجود رایزنی‌های انجام شده، فعلاً پروژه تفکیک مالکیت ۲ باشگاه به بن‌بست رسیده و با توجه به مخالفت‌های انجام شده در مسیر واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی، همچنان سهام ۲ باشگاه در اختیار وزارت ورزش‌وجوانان است.

نام ۴ بانک غیردولتی به میان آمد!
کیومرث هاشمی، وزیر ورزش‌وجوانان به تازگی وعده داده که قرار است سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به ۲ بانک غیردولتی واگذار شود. در این زمینه گفته می‌شود که بانک‌های آینده و پاسارگاد، مشتریان باشگاه استقلال هستند و در طرف مقابل هم بانک‌های شهر و گردشگری تلاش‌شان بر این است که بتوانند عمده سهام باشگاه پرسپولیس را در اختیار گیرند؛ آن‌هم در حالی‌که این بانک‌ها سابقه فعالیت در قامت اسپانسر و حامی مالی را برای ۲ باشگاه پرطرفدار پایتخت در سالیان گذشته داشته‌اند.

واگذاری به بانک‌ها هم غیرقانونی است!
مسئولان وزارت ورزش‌وجوانان در شرایطی به دنبال واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها هستند که براساس قانون، بانک‌ها از بنگاه‌داری منع شده‌اند و این مسئله بدان معناست که امکان واگذاری سهام ۲ باشگاه پرطرفدار پایتخت به بانک‌های غیردولتی هم وجود دارد. با توجه به این شرایط، مشخص نیست در فاصله ۱۵ روز تا پایان ضرب‌الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسیر صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها، تصمیم نهایی درباره واگذاری عمده سهام ۲ باشگاه پرطرفدار پایتخت چیست اما آنچه مشخص است اینکه به مانند سالیان گذشته، خطر عدم صدور مجوز حرفه‌ای برای سرخابی‌ها به‌واسطه عدم تفکیک مالکیت ۲ باشگاه، بیش از سایر پارامترهای مطرح شده از سوی (AFC) سرخابی‌ها را تهدید می‌کند!

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=37621

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.