کدام تیم‌های ایرانی شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارند؟ | آوای استقلال
1
تنها ۷ باشگاه متقاضی مجوز حرفه‌ای بودند

کدام تیم‌های ایرانی شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارند؟

  • کد خبر : 15417
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
کدام تیم‌های ایرانی شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارند؟
گفته می‌شود تنها ۷ باشگاه لیگ برتری متقاضی دریافت مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا بودند که از بین این تعداد فقط مدارک ۳ باشگاه تائید شده است.

به گزارش آوای استقلال، درخصوص صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های ایرانی به منظور حضور در لیگ قهرمانان آسیا، باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان برای دریافت مجوز حرفه‌ای مدارک خود را در سامان همورد نظر بارگذاری کردند و یک باشگاه لیگ برتری در میانه راه مراحل فرایند دریافت مجوز را رها کرده است که به صورت اتوماتیک از چرخه خارج شده است.

بارگذاری مدارک در سامانه کنفدراسیون فوتبال آسیا به معنای دریافت مجوز حرفه‌ای نیست بلکه صرفاً اقدام برای دریافت است. از سوی دیگر کنفدراسیون فوتبال آسیا نزدیک به دو ماه است که با این شش باشگاه در حال مکاتبه رسمی است و سوالاتی را درباره اصالت مدارک از آن‌ها داشته است.

پس از این مکاتبات مشخص شد تنها ۳ باشگاه حائز شرایط دریافت مجوز هستند و مدارک آن‌ها به صورت بدوی تائید شده است، اما ۳ باشگاه دیگر به واسطه اشکالات وارده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا قادر به تائید اولیه نبودند و به آن‌ها اعلام می‌شود که باید در مدت مشخص رفع اشکال کنند تا شانس دریافت مجوز برای آن‌ها باقی بماند.

اما در این مدت این ۳ باشگاه نمی‌توانند موانع موجود برای متقاعد کردن کنفدراسیون فوتبال آسیا را برطرف کنند به همین دلیل کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها ۳ باشگاه را حائز شرایط می‌داند و از نظر قانونی در حال حاضر سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان می‌توانند مجوز حرفه‌ای را دریافت کنند.

بر این اساس با در نظر گرفتن الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های بین‌المللی فقط باشگاه‌هایی می‌توانند مجوز حضور در مسابقات را به دست آورند که این مدرک را در اختیار داشته باشند، از این رو به نظر می‌رسد سپاهان، فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان سه نماینده ایران در مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا هستند، مگر اینکه در این میان اتفاق غیرمنتظره دیگری رخ دهد که با در نظر گرفتن شرایط موجود این اتفاق بسیار بعید و غیرممکن به حساب می‌آید.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=15417

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.