کتاب باز سفرهای نافرجام سعادتمند! | آوای استقلال
4

کتاب باز سفرهای نافرجام سعادتمند!

  • کد خبر : 4444
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
کتاب باز سفرهای نافرجام سعادتمند!
اخیراً سعادتمند حتی قول انتشار کتابی در مورد واقعیت‌های ناگفته باشگاه استقلال را به طرفدارانش داده اما ماجرای خود وی به‌تنهایی یک کتاب باز است از مدیرانی که خیالشان بابت اشتباه در هر منصبی آسوده است.
در تب‌وتاب شهرآورد نود و پنجم، خبر کاندیداتوری مدیرعامل سابق آبی‌های پایتخت برای ریاست فدراسیون ژیمناستیک لابه‌لای تیترهای درشت مربوط به سرخآبی‌ها محو شده. نامزدی احمد سعادتمند برای تصاحب صندلی اصلی چنین نهاد ورزشی معتبری اگر به‌خوبی در فضای رسانه‌ای کشور برجسته می‌شد، پیام‌آور یک حقیقت غمناک از مدیریت ورزشی کشور بود؛ این‌که شما بابت عملکرد ناشایست خود در سمت‌های قبلی، هیچ‌گاه مورد بازخواست قرار نمی‌گیرید.
احمد سعادتمند در حالی در آستانه قبول یک مسئولیت بزرگ است که کمتر از یک ماه پیش، سندی در رسانه‌های ورزشی کشور منتشر شد که ثابت می‌کرد چک ضمانت‌داری که به امضای وی رسیده بود، باشگاه استقلال را ۳۰۸ هزار درهم جریمه کرده بود. این بدهی اولین پس‌لرزه دوران شش‌ماهه حضور سعادتمند در ساختمان سعادت‌آباد نبوده و قطعاً‌ آخرین آنان نیز نخواهد بود. اصلاحاتی که وی در قرارداد بازیکنانی نظیر عارف غلامی، فرشید اسماعیلی و مهدی قایدی ایجاد کرده، آثار سوء خود را در تابستان سال جاری نشان خواهد داد.
اکثریت هواداران استقلال، سعادتمند را مقصر جدایی فرهاد مجیدی در آستانه فینال جام حذفی می‌دانند؛ داستانی که در آن مدیرعامل وقت استقلال، یک جام قهرمانی را با وعده بی‌سرانجام بازگشت آندره‌آ استراماچونی به نیمکت سرمربیگری آبی‌ها معامله‌کرد. بعدها نیز، خود سرمربی محبوب ایتالیایی هرگونه مذاکره با سعادتمند و کادر مدیریتی وی را از طریق اینستاگرام تکذیب کرد؛ آن هم به زبان فارسی. اکنون، نه ابهامات مربوط به ماجرای استراماچونی و نه اتهامات تأیید ‌نشده و بزرگ سعادتمند به بازیکنان استقلال نظیر خرید و حمل قلیان، هیچ‌کدام شفاف‌سازی نشده‌اند و شاید استقلالی‌ها هیچ‌گاه در نهایت به پاسخ سؤالات متعددی که درباره چنین اتفاقاتی در سرشان دارند، نرسند.
قصد بازگو کردن ابهامات و فجایع استقلال سعادتمند نیست؛ بلکه این است که بدون پرداختن به چنین مسائلی و فارغ از نام سعادتمند، به مدیری که تنها شش ماه در باشگاهی به بزرگی استقلال دوام آورده و دستاورد قابل توجهی نیز در این مدت بر جای نگذاشته، همچنان تریبون داده می‌شود، از او برای مناظره با مدیران فعلی باشگاه نیز دعوت به عمل آورده می‌شود و حتی در جمع‌هایی، نامش «سعادتمند» خوانده می‌شود.
ما با عینک خوش‌بینی به سعادتمند نگاه می‌کنیم و فرض می‌کنیم وی در دوران مدیریت عامل خود در استقلال دست به هیچ‌گونه منفعت‌طلبی شخصی نزده اما حتی در این صورت، نمی‌توانیم چشم بپوشیم که این سمت، سعادتمند را از یک مدیر گمنام در تیم والیبال بانک سرمایه با سابقه عدم اتخاذ رأی برای ریاست فدراسیون‌های پینگ‌پنگ، اسکی، وزنه‌برداری، هندبال و نجات غریق، تبدیل به فردی محبوب با ۸۷ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام کرد. در همین شبکه اجتماعی، وی هر از گاهی با انتشار پیام‌های بلندبالا و وعده افشای حقایق، توجه هواداران استقلال را به خود جلب می‌کند.
اخیراً سعادتمند حتی قول انتشار کتابی در مورد واقعیت‌های ناگفته باشگاه استقلال را به طرفدارانش داده اما ماجرای خود وی به‌تنهایی یک کتاب باز است از مدیرانی که خیالشان بابت اشتباه در هر منصبی آسوده است. کتاب داستانی که با هر بار خوانده‌ شدن آن، شاید نام‌هایش تغییر یابند اما اصل ماجرا همواره ثابت است و بر علیه سلامت فضای مدیریت ورزشی کشور.
لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=4444

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.