ژنرال خوراک سرمربی آبی هاست | آوای استقلال
2
همه تقابل های امیر و فرهاد

ژنرال خوراک سرمربی آبی هاست

  • کد خبر : 16582
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
ژنرال خوراک سرمربی آبی هاست
تیم‌های فوتبال استقلال و گل گهر از هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر در حالی فردا در سیرجان به مصاف هم خواهند رفت که دو تیم تا پیش از این دیدارهایی را با هم برگزار کرده‌اند که نخستین تقابل رسمی مجیدی و قلعه نویی به ۱۱ مرداد سال قبل باز میگردد.

به گزارش آوای استقلال، آبی پوشان در دیداری از رقابت های لیگ برتر در استادیوم آزادی به مصاف سپاهان رفتند. آرش رضاوند در همان دقایق پایانی نیمه نخست دومین کارت زردش را دریافت کرد و از زمین بازی اخراج شد تا کار شاگردان مجیدی سخت شود. با این وجود، استقلال در نیمه دوم دست به کار بزرگی زد و با یک یار کمتر دوبار توسط دیاباته و گل بخودی شایان مصلح دروازه نیازمند را باز کرد تا با وجود گلزنی محبی در دقایق پایانی، شاگردان مجیدی دوئل اول را از سپاهان و قلعه نویی ببرند.
در این دیدارو با دستور پزشک، امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان کاروان تیمش را برای سفر به تهران و بازی با استقلال همراهی نکرد تا سرمربی سابق آبی پوشان غایب بزرگ بازی استقلال – سپاهان باشد. سرمربی وقت سپاهان که چندروز قبل تر از این دیدار به علت حمله عصبی در بیمارستان بستری شده بود و تحت مراقبت قرار گرفت، با مساعد شدن حالش و بهبودی شرایط جسمانی قبل این دیدار از بیمارستان مرخص ‌شد. اما با این حال قلعه‌نویی طبق تاکید پزشکان باید حدود یک هفته از استرس و فشارعصبی دور میماند، بنابراین او در بازی مهم مقابل استقلال روی نیمکت ننشسته و به صورت غیرمستقیم به هدایت تیمش پرداخت.
چند روز بعد و در تاریخ ۲۰ مرداد، دو تیم این بار در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند. استقلال در دیداری برتر و با گل های وریا غفوری و علی کریمی از سد سپاهان گذشت و راهی دیدار نیمه نهایی شد. پس از این شکست بود که امیر قلعه نویی با انتشار نامه ای احساسی به همکاری خود با سپاهان پایان داد و راهی سیرجان شد.
غیبت امیرقلعه نویی مهم ترین نکته دیدار برگشت استقلال و سپاهان در لیگ برتر بود؛ جایی که آبی های تهرانی با نتیجه دو بر یک و در شرایطی که سپاهان بدون سرمربی به آزادی آمده بود را شکست دادند. اما درست ۹ روز بعد دوباره کار استقلال و سپاهان در جام حذفی به هم افتاده تا یک برنده از دل این مسابقه برای حضور در مرحله نیمه نهایی معرفی شود. سپاهانی ها در این بازی اما برخلاف بازی قبلی امیرقلعه نویی را در کنار خود داشته و او توانست دستوراتش را بدون واسطه به کادر فنی و بازیکنان در کسری از ثانیه منتقل کند و مثل بازی قبلی از مقابل تلویزیون برای انتقال نظراتش حرص و جوش نخورد. با این حال در نهایت این استقلال بود که این بازی را هم برنده شده تا حریف پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی شود.
قلعه نویی که با تیمش  در دومین بازی رودررو مقابل استقلال در کمتر از ۱۰ روز این بار در جام حذفی مقابل آبی ها شکست تلخی را پذیرفت در نهایت با سپاهان قطع همکاری کرد تا این پایانی بر حواشی و مسائل ماهها کار او در این باشگاه متمول اصفهانی باشد.
نکته جالب اینکه قلعه نویی در دوران کاری مربیگری باشگاهی هرگز از سرمربیگری تیمی اخراج نشده و این استعفا نیز در جهت همین رکورد استثنایی برای او بود که در همین سپاهان دوبار قهرمان ایران شده اما این بار بخت با او یار نبود. قلعه نویی در نامه خداحافظی خود که با متن سلام و خداحافظ اصفهان زیبا بود در بخش ابتدایی به این نکته اشاره کرد که بازی با استقلال برای من آخرین آزمون در قامت مربیگری سپاهان بود که دوست داشتم سربلند از آن بیرون بیایم اما مقدر نبود.
به هر حال، قطعا ۲۰ مرداد ۹۹ در کارنامه سرمربگیری امیر قلعه نویی شب تلخی محسوب می شود. جایی که او برای اولین بار در طول ۲۰ سال مربیگری، مجبور به استعفا شد.
نکته قابل توجه اینکه دیدار استقلال و سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در شرایطی برگزار شد که امیر قلعه نویی و فرهاد مجیدی برای اولین بار در قامت سرمربی یک بازی را کنار زمین شروع کردند.
اولین تقابل تیم های امیر قلعه نویی و فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی بازی هفته قبل تر دو تیم در لیگ برتر بود که با برتری دو بر یک استقلال به پایان رسید اما در آن مسابقه سرمربی سپاهان به دلیل شرایط نامساعد جسمی نتوانست روی نیمکت بنشیند تا مسابقه جام حذفی اولین تقابل رسمی این دو مربی روی نیمکتها باشد. قلعه نویی و مجیدی که در مقاطعی اختلاف هایی نیز با یکدیگر داشتند، قبل از شروع بازی کدورت ها را کنار گذاشتند و با هم برخورد صمیمانه ای انجام دادند. جالب اینکه هردوی این سرمربیان پیراهن سفیدرنگ برتن کرده بودند و با این لباس در کنار زمین حاضر شدند.
در ادامه و پس از جدایی فکری از استقلال و سومین حضور مجیدی بر روی نیمکت آبی پوشان، او باز هم در استادیوم آزادی به مصاف قلعه نویی رفت که این بار با گل گهر مقابل شاگرد سابقش صف آرایی کرده بود.
دیداری که چهارم تیر امسال برگزار شد و استقلال در همان ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی کار تیم ژنرال را یکسره کرد. مرادمند در دقیقه ۱۲ و مهدی پور در دقیقه ۱۹ زنندگان هر دو گل آبی پوشان بودند تا فرهاد مجیدی در سومین تقابل خود با قلعه نویی برنده از زمین خارج شود.
در اخرین دیدار بین تقابل اندیشه های امیر و فرهاد،
که اتفاقا نخستین دیدار از مرحله نیمه نهایی رقابت های جام حذفی سال گذشته بود، استقلال در استادیوم آزادی پذیرای گل گهر بود. در این بازی حساس که نیمه اول آن سرد و کسل کننده رو به پایان بود، سیرجانی ها از اشتباه حسینی استفاده کرده و به گل نخست رسیدند.
ارسال صادقی به روی دروازه با دفع بد حسینی همراه شد و امین پورعلی با ضربه ای بغل پا توپ را به طاق دروازه استقلال چسباند تا گل گهر با برتری یک گله به رختکن برود. اما در نیمه دوم فشار استقلال برای زدن گل تساوی افزایش یافت و در نهایت نیز به نتیجه رسید.
شوت آرش رضاوند در دقیقه ۷۴ به دست یونس شاکری مهاجم عقب کشیده گل گهری ها برخورد کرد و وحید کاظمی یک خطای پنالتی را برای استقلال اعلام کرد که وریا غفوری پشت این توپ ایستاد و آن را برخلاف جهت حرکت بشاگردی وارد دروازه کرد.
در ادامه دو تعویض طلایی فرهاد مجیدی به بار نشست و زمینه ساز گل دوم بودند. پاس خوب اسماعیلی به سبحان خاقانی رسید که او درون محوطه جریمه با خطای زکی پور متوقف شد که باز هم کاظمی برای استقلال یک پنالتی دیگر اعلام کرد که غفوری با ضربه ای شجاعانه به وسط دروازه، گل دوم تیمش را به ثمر رساند. در ادامه نیز تلاش گل گهر برای رسیدن به گل تساوی بی نتیجه بود و استقلال با پیروزی در این بازی راهی دیدار فینال شد.
بنابراین بازی های گذشته تیم های فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی نشان می دهد قلعه نویی به نوعی خوراک فرهادمجیدی محسوب می‌شود چون او تحت هر شرایطی و با وجود هر تیمی موفق شده است تا تیم های تحت قلعه نویی را شکست دهد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=16582

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.