چهره‌های ویژه اردوی تیم ملی؛ به دنبال یک جانشین صالح | آوای استقلال
1

چهره‌های ویژه اردوی تیم ملی؛ به دنبال یک جانشین صالح

  • کد خبر : 23692
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
چهره‌های ویژه اردوی تیم ملی؛ به دنبال یک جانشین صالح
بازگشت صالح حردانی به لیست تیم ملی احتمال تغییر در دفاع راست تیم ملی را قوت می‌بخشد.

به گزارش آوای استقلال، لیست تیم ملی این‌بار با سورپرایزهای کمی اعلام شد و اکثر بازیکنان همان‌هایی بودند که انتظار دعوتشان می‌رفت. با این‌حال چند میهمان و چند غایب سوژه‌هایی هستند که در مورد تیم دراگان اسکوچیچ می‌توان از آن‌ها صحبت کرد.

چهره ویژه: صالح حردانی

از میان بازیکنانی که حضورشان در لیست‌های تیم ملی مقطعی است و یا تازه دعوت می‌شوند اکثرا را باید به عنوان آلترناتیو بازیکنان اصلی در نظر گرفت. در این میان اما صالح حردانی را می‌توان یک استثنا دانست. استفاده از صادق محرمی به عنوان دفاع راست تیم ملی مناقشه بزرگی است میان دراگان اسکوچیچ و منتقدان او. خیلی از کارشناسان و اهالی فوتبال اعتقاد دارند که محرمی گزینه مناسبی برای تیم ملی به خصوص در جام‌جهانی نیست. از سوی دیگر گزینه‌های آماده‌ای مانند رامین رضاییان و دانیال اسماعیلی‌فر هم در تفکرات اسکوچیچ جایی ندارند. سرمربی تیم ملی نشان داده که بازیکن موردنظرش برای این پست باید خصوصیات دفاعی بیشتری داشته باشد و به همین دلیل دو گزینه نامبرده که مدافعان رونده‌ای هستند با وجود اصرارهای زیاد توجه او را جلب نکرده‌اند. صالح حردانی اما می‌تواند همان گمشده‌ای باشد که اسکوچیچ به دنبال آن می‌گردد. ستاره استقلال در نیم‌فصل دوم که شاید اسکوچیچ و منتقدان را بر سر یک گزینه واحد به توافق برساند. به همین دلیل باید او را چهره ویژه این اردو دانست. اقتدار حریفان هم‌گروه ایران در جناح چپ اهمیت مدافع راست را برای تیم ملی چندین برابر خواهد کرد و پیدا کردن یک مهره قابل اعتماد بزرگترین چالش کادرفنی در اردوهای پیش رو خواهد بود.

چهره محبوب: احمد نوراللهی

اگر از هر کسی بپرسید که بازیکن محبوب اسکوچیچ چه کسی است بعید است گزینه دیگری به جز احمد نوراللهی را نام ببرد. هافبک تیم ملی در هر شرایطی و در هر تیمی که باشد، جایش در تفکرات سرمربی تیم ملی متزلزل نخواهد شد. بازیکنی که البته جواب اعتماد کادرفنی را هم همیشه به خوبی داده است اما با توجه به نیمکت‌نشینی‌اش در تیم باشگاهی‌اش تصور می‌شد که شاید او هم به سرنوشت مهدی قایدی دچار شود. این اتفاق اما نیفتاد و به احتمال زیاد فرمانده تیم اسکوچیچ مثل همیشه در ترکیب اصلی هم حضور خواهد داشت. البته سرمربی تیم ملی امیدوار است که این نیمکت‌نشینی‌ها بازیکن موردعلاقه‌اش را با افت مواجه نکرده باشد تا مجبور نشود که تغییراتی در ترکیب تیم‌ ملی در آن پست ایجاد کند. به خصوص که حضور بازیکن آماده‌ای مانند مهدی مهدی‌پور و بازگشت امید ابراهیمی رقابت را برای نوراللهی بیشتر کرده است.

چهره نگران‌کننده: علیرضا جهانبخش

در میان درخشش لژیونرهای ایرانی یک بازیکن است که شرایط مطلوبی ندارد. علیرضا جهانبخش که پیش‌بینی می‌شد با بازگشت به هلند با روزهای بد در فوتبال انگلیس خداحافظی کند، نتوانست این اتفاق را رقم بزند. بازیکنی که در فینال لیگ کنفرانس اروپا فقط ۲ دقیقه بازی کرد در لیگ هلند هم شرایط خیلی خوبی ندارد.از آخرین گل او ۱۱ هفته می‌گذرد و در ۱۰ هفته اخیر هم فقط یک بازی را ۹۰ دقیقه در میدان حضور داشته که یک پاس گل هم به نام خودش ثبت کرده است. کاپیتان تیم ملی در بازی‌های مرحله مقدماتی بازیکن تاثیرگذاری برای اسکوچیچ بود و شرایط فعلی او می‌تواند یکی از نگرانی‌های بزرگ کادرفنی باشد. رسانه (fcupdate) هلند در گزارشی به بررسی عملکرد بازیکنان تیم فوتبال فاینورد در فصل اخیر لیگ برتر این کشور پرداخت و به علیرضا جهانبخش کمترین نمره یعنی نمره ۴ را داد. اسکوچیچ امیدوار است که جهانبخش بتواند در تیم ملی مثل همیشه چهره‌ای متفاوت از خود به نمایش بگذارد و عصای دست او در مسیر دشوار پیش‌رو باشد.

چهره‌های غایب: کاوه رضایی و کریم انصاری‌فرد

کاوه رضایی که مدت زمان زیادی از حضورش در اودهورلی را روی نیمکت و سکو سپری می‌کرد، سرانجام پس از پشت‌سر گذاشتن یک‌فصل ناموفق از این تیم جدا شد. او امیدوار است که با انتخاب جدیدش بتواند نام خود را به لیست تیم ملی برگرداند. شاید بتوان یک شوخی نابه‌جا را در حذف یکی از بازیکنان ثابت اردوهای تیم ملی موثر دانست. کریم انصاری‌فرد بعد از این که به خاطر برخورد کیک با صورتش مصدوم شد فرصت حضور در ترکیب اصلی تیم باشگاهی‌اش را از دست داد. این غیبت حالا به اردوی تیم ملی هم کشیده شده است و انصاری‌فرد از معدود دفعاتی است که نامش در میان غایبان دیده می‌شود. شجاع خلیل‌زاده، وحید امیری و سامان قدوس هم بازیکنانی هستند که به دلیل مصدومیت در این اردو غایب هستند.

چهره‌های میهمان: امیرحسین حسین‌زاده و علی علیپور

با توجه به ترافیک تیم ملی در بعضی از پست‌ها مانند خط حمله، شانس اینکه بازیکن جدیدی بتواند به ترکیب تیم ملی راه پیدا کند بسیار کم است. به همین دلیل بازیکنان شایسته زیادی شاید پشت این خط می‌مانند. کادرفنی تیم ملی تلاش می‌کند تا در هر اردو با دعوت کردن یکی دو نفر از این بازیکنان نشان دهد که حواسش به آن‌ها هست و انگیزه‌هایشان را زنده نگه دارد. با این حال حتی خود آن‌ها هم می‌دانند که با حضور بازیکنان آماده‌ای مانند مهدی طارمی و سردار آزمون و جهانبخش و بازیکنان دیگر فرصت شانس حضورشان در ترکیب اصلی بسیار کم خواهد بود. علی علیپور در این اردو همان چهره‌ای است که اضافه شده و حضور او را نمی‌توان دائمی و تاثیرگذار دانست. امیرحسین حسین‌زاده هم که پدیده این فصل لیگ برتر و یکی از عوامل قهرمانی استقلال بود، کار بسیار سختی برای حضور در ترکیب اصلی دارد. حسین‌زاده البته پیش از این هم دعوت شده بود و حتی در بازی با کره‌جنوبی ۲ و در بازی با لبنان ۵ دقیقه به میدان رفت اما برای تبدیل شدن به یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی کار سخت و راه درازی پیش رو دارد. راهی که البته با توجه به سن کم او می‌تواند انتهای شیرین و درخشانی داشته باشد.

 

 

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=23692

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.