پین هم نقش دارد اما معمار قهرمانی نیست | آوای استقلال
1

پین هم نقش دارد اما معمار قهرمانی نیست

  • کد خبر : 23544
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
پین هم نقش دارد اما معمار قهرمانی نیست
فقط 10 گل خورده از 28 هفته از لیگ برتر آمار حیرت انگیزی است که خط دفاع مستحکم استقلال در فصل جاری به جای گذاشته است و حتی این امکان وجود دارد تا رکورد کمترین گل خورده نیز در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران با همین دست فرمان شکسته شود و چه بسا استتقلال بدون شکست نیز به کار خود در لیگ پایان داده تا صاحب معنوی جام طلایی بشود.

به گزارش آوای استقلال، فرهاد مجیدی به دفعات اعلام کرده عنوان کرد: «تیمی که کمتر گل بخورد شانس بیشتری برای قهرمانی خواهد داشت.»
پیش از این نیز پرسپولیس قهرمان ۵ دوره گذشته لیگ برتر نیز به لطف همین قدرت خط دفاعی توانست پشت سرهم جام بگیرد و قهرمان شود.
نکته قابل توجه این که امسال با پیوستن گابریل پین ایتالیایی به جمع استقلالی ها حالا همه جا از نقش پررنگ وی در راه قهرمانی استقلال صحبت کرده و این طور مطرح می کنند که آبی ها به واسطه حضور پین بعد از ۹ سال قهرمان شده اند و باید او را معمار این قهرمانی قلمداد کرد.
در همین رابطه نیز برخی رسانه ها در ابتدای فصل که استقلال تازه خود را به عنوان یک مدی مطرح کرده بود پا را فراتر از این مباحث گذاشته و این طور عنوان کرده بودند که اگر بخواهیم این سیستم را در چند کلمه خلاصه کنیم کاتناچیو در بستن فضاها، قطع پاس ها و دفاع مطلق خلاصه می شود. اما یکی از بزرگترین اشتباهات این است که ما نگاه سطحی و پیش پا افتاده ای به این قضیه داشته باشیم، در صورتی که کاتاناچیو دارای جزییات بسیار دقیقی است که اجرای آن را دشوار می کند و به همین دلیل هر تیمی نمی تواند با آن به نتیجه برسد. حالا استقلال به لطف ” گابریل پین” توانسته است به خوبی فضاها را به روی حریفان بسته و دفاع بُتُنی خود را به تیم های دیگر دیکته کند. آبی ها خیلی خوش شانس هستند که امروز در کنار خود یک مربی ایتالیایی با تجربه و خبره دارند و بخش عمده ای از دفاع غیرقابل نفوذ آنها نیز به گواه شاهدان تمرینات استقلال، مدیون این مرد کاربلد ایتالیایی است.

اما نکته قابل توجه آن جایی هست که از بعد از حضور فرهاد مجیدی در استقلال کم گل خوردن و نباختن در برنامه های ویژه این سرمربی برای موفقیت قرار گرفته و مجیدی ساختار خود را بر این اساس ترتیب داده تا امروز استقلال را به عنوان قهرمان معرفی کند.
نشان به آن نشان که استقلال بعد از بازگشت از آسیا در فصل گذشته رقابت های آسیایی در عربستان در ۹ بازی از سری رقابت های لیگ برتر فقط ۲ گل دریافت کرده تا مشخص شود برنامه های ویژه ای برای استقلالی ها در این خصوص توسط کادرفنی تدوین شده است. جالب اینکه در آن زمان گابریل پینی در کار نبود تا این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.
جالب این که خود پین برای خودش کمترین نقش را در این قهرمانی قائل بوده و در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد: «این یک معجزه بود، برای اینکه جزو مدعیان نبودیم. استقلال ٩ سال جامی را نبرده و تیم در حال جوانگرایی بود و فرهاد مجیدی، سرمربی تیم یکی از بازیکنان سابق محسوب می شد که آخرین جام را بالای سر برده بود و قبل از آن هدایت تیم ملی امید را برعهده داشت. به این شکل بود که باشگاه استقلال مرا انتخاب کرد تا در کادرفنی باشم.» اما حالا عده ای به قصد تخریب چهره مجیدی با قصد بر هم زدن آرامش تیم قهرمان در صدد آن هستند تا نقش دستیارانش را در این قهرمان پررنگ تر کنند.
در این مورد مایلی کهن شاید بهترین حریف را زد جایی که عنوان کرد: برایم جالب است که شنیدم می‌گویند استقلال به خاطر گابریل پین قهرمان شد و کار فرهاد مجیدی نبود. این دیگر چه حرف خنده داری است؟ مگر می‌شود موفقیت استقلال را به فرهاد مجیدی نسبت نداد؟ سال گذشته هم چند ماه استراماچونی سرمربی بود و رفت و بعد مجیدی آمد و می‌گفتند نتایجی که استقلال می‌گیرد حاصل زحمات استراماچونی است و حالا هم آن را به گابریل پین می‌بندند. هیچ منطقی پشت این صحبت‌ها نیست.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=23544

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.