پین: باشگاه در حال آماده سازی یک جشن بزرگ در آخرین بازی فصل است | آوای استقلال
1

پین: باشگاه در حال آماده سازی یک جشن بزرگ در آخرین بازی فصل است

  • کد خبر : 23471
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
پین: باشگاه در حال آماده سازی یک جشن بزرگ در آخرین بازی فصل است
پایگاه خبری فوتبالی- گابریل پین از اعضای کادر فنی تیم استقلال گفتگوی مفصلی با روزنامه گاتزتا دی پارما انجام داده بود.

به گزارش آوای استقلال، روزنامه گاتزتا دی پارما بعد از اینکه قهرمانی استقلال در لیگ برتر ایران قطعی شد، مصاحبه ای را با گابریله پین، مربی ایتالیایی استقلال انجام داد. پین اهل شهر پارماست و به همین دلیل اولین مصاحبه اش را با روزنامه این شهر انجام داد.

این روزنامه در ابتدا نوشته است:

ماورای تعارفات لازم برای شجاعت و حرفه ای بودن گابریله پین که برایش شادی قهرمانی در فوتبال ایران را آورد، مصاحبه با او پرده ای از حسرت را برایمان دارد. او نقش تعیین کننده ای در قهرمانی استقلال داشت و در حقیقت معلم سرمربی جوان استقلال، فرهاد مجیدی بود. پس باید پین را نگاه و تحسین کرد.

گابریله پین در گفتگوی تلفنی با این رسانه ایتالیایی گفت:

 این یک معجزه بود، برای اینکه جزو مدعیان نبودیم. استقلال ٩ سال جامی را نبرده و تیم در حال جوانگرایی بود و فرهاد مجیدی، سرمربی تیم یکی از بازیکنان سابق محسوب می شد که آخرین جام را بالای سر برده بود و قبل از آن هدایت تیم ملی امید را برعهده داشت. به این شکل بود که باشگاه استقلال مرا انتخاب کرد تا در کادرفنی باشم

 قهرمانی همانقدر که زیباست، در هر شرایط سخت هم هست!

 مسلما. عده کمی واقعیت های فوتبال ایران را می شناسند. جمعبت ایران  ٩٠ میلیون نفر است و  نیمی از آنها زیر سی سال سن دارند. تهران به  تنهایی بیست میلیون جمعیت دارد. تصور کنید ما وقتی فهمیدیم قهرمان شده ایم در آسمان و به سمت تهران در پرواز بودیم و رقیب سنتی ما پرسپولیس یک ساعت بعد از ما بازی داشت و شکست خورد. شادی ما در هواپیما به نقطه انفجار خود رسید که یک ساعت در پرواز  بودیم. طرفداران بسیاری برای استقبال از ما به فرودگاه آمدند تا همراه ما جشن بگیرند. باشگاه در حال آماده سازی یک جشن بزرگ در آخرین بازی فصل است. ما آخرین بازی را در ورزشگاه صد هزار نفری انجام خواهیم داد.

این بخش خیلی زیباست ولی مشکلاتی هم وجود داشته است…

 نمی توانم مخفی کنم وقتی این پیشنهاد کاری را به من دادند مدت زیادی به آن فکر کردم. خیلی ها فکر می کردند دیوانه شده ام که برای کار به اینجا بیایم، جایی که استراماچونی سال ٢٠١٩ رفته بود و خاطره خوبی از خودش به جا گذاشته بود. باید از خانواده ام و خصوصا از همسرم دوناتلا تشکر کنم که به خوبی حمایتم کرد. به تنهایی به تهران آمدم، در هتل زندگی می کنم و همسرم چند ماه در تهران کنارم بود. تهران یک ابرشهر است، شهر پر ترافیک و البته در حال جنب و جوش فعالیت های اقتصادی، ورزشی و فرهنگی. البته ایجنت ایرانی ام محسن ابراهیمی هم کمک های بزرگی به من کرد که دوست ارزشمندی است.

کار چطور پیش رفت؟

وقتی به نتایج نگاه کنید می گویم عالی بوده و حتی از نظر تجربه زندگی از نقطه نظر انسانی، در دوره کاری ام رضایت بخش و خوشحال کننده بوده است. انسان های استثنایی را پیدا کردم، چه در رختکن چه خارج از آن. ما پیش قضاوت هایی را در مورد این کشور داریم. ایران زیر تحریم غربی هاست اما اگر ذهنمان را باز کنیم، می توانیم به درک های استثنایی برسیم.  برای من که اینطور اتفاق افتاده است. می توانم این را بگویم ایران از نظر فوتبالی مرا یاد چند سال قبل خودمان (ایتالیایی ها) می اندازد. پر از جوانهای مستعد که تشنه یادگیری هستند و کنار فوتبال سعی دارند شرایط اقتصادی خودشان و خانواده اشان را هم بالا ببرند و این برایشان خیلی مهم است. به سبک خاص خودشان بازی می کنند؛ دوندگی زیاد، با قدرت و خشن. تیم ملی ایران از گروه خود در مقدماتی جام جهانی صعود کرد، گرچه گروه سختی بود ولی در جام جهانی قطر در حالی بازی خواهد کرد که ده نفر از ترکیب اصلی خارج از ایران بازی می کنند.

کجا بیشتر تامل کردید؟

برای دو ماه می خواستم شناخت بیشتری از محیط اطرافم و تک تک بازیکنان پیدا کنم، سازماندهی خوب در باشگاه وجود داشت. گروه فنی خوب، تیم آنالیز و همه آنچه که لازم بود را در اختیار داریم. متدولوژی (روش شناسی) متفاوتی را با خودم آوردم و سعی کردم به بازیکنانمان آگاهی و دانش بیشتری از تاکتیک را نسبت به مهارت های فردی بدهم. هفته اول به تریبون رفتم (اشاره به هفته اول لیگ و نداشتن مجوز کار) و بعد از آن مجیدی از من خواست به نیمکت اصافه بشوم و در ماه های اخیر درخواست کرد من قبل از هر بازی و حتی بین دو نیمه صحبت های اصلی را انجام بدهم. اینجا همه احترام می گذارند و خوب هستند. برای یادگیری منعطف و نجیب هستند.

مشکل زبان و ارتباط وجود داشت؟

در کادر فنی اصلی به انگلیسی صحبت می کنیم و در باقی موارد هم یک کمک خوب داریم که ترجمه می کند.  فارسی یک زبان کاملا متفاوت است و سعی می کنم چند کلمه را یاد بگیرم ولی هیچ وقت این حس را نداشتم که کلماتم در ترجمه گم شده یا از قلم افتاده باشد.

و ماه رمضان؟

یک ماه کاملا متفاوت که بدون شک برای تمام تیم ها اینطور است. اینجا قانون لیگ اینطور است که سه خارجی به اصافه یک بازیکن آسیایی در هر تیم حضور دارند. تمرینات و مسابقات بعد از غروب افتاب شروع می شد و رژیم غذایی متفاوتی برای جبران و روزه طولانی داشتیم. البته ما دکتر های خوبی در تیم داریم و همانطور که قبلا گفتم همه چیز برای یک کار خوب آماده است.

آیا واقعا ایران همانطور که می گویند زیباست؟

مکان های استثنایی، شواهد زیادی از تمدن بزرگ، معماری های شگفت انگیز و شهرهای حیرت انگیز. در یک شرایط معمولی ایران توانایی یک منطقه توریستی غیر قابل باور را دارد. در حال حاضر ارتباط های پرواز کم هستند و پروسه گرفتن ویزا خیلی طولانی است.

دو سال است که پارما نتابج خوبی نمی گیرد و برای طرفداران پارما گرفتن نتیجه تبدیل به یک نوستالژی شده است.

قابل درک است. با این فصل، من ۵ سال بیرون ایتالیا بودم و فهمیدم در ایتالیا ما فکر می کنیم مرکز فوتبال هستیم در حالی که واقعیت جای دیگری است. دنیا بزرگ است و هر کسی می تواند ایده های خوبی داشته باشد. در واقع این اشتباه است که به آینده فکر می کنیم در حالی که به گذشته نگاه می کنیم. در عین حال معتقدم، باید ترکیبی درست کرد که شخصیت های تاریخ باشگاه را دربر بگیرد که اینها برای روح و روابط انسانی پایدار در جامعه می توانند کمک کنند تا این اتحاد به دست بیاید. همین چیزها تفاوت هایی را به وجود می آورد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=23471

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.