وظایف مشاور داوری تیم های لیگ برتری چیست؟ | آوای استقلال
0

وظایف مشاور داوری تیم های لیگ برتری چیست؟

  • کد خبر : 39136
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
وظایف مشاور داوری تیم های لیگ برتری چیست؟
مشاور داوری یکی از سمت های جدید در فوتبال کشورمان است که برخی نگاه مثبتی به آن ندارند اما وظایف واقعی مشاور داوری چییست؟

به گزارش آوای استقلال، چند سالی هست که باشگاه های لیگ برتری ما از سمتی به عنوان مشاور داوری استفاده می کنند اما متاسفانه برخی در فوتبال نگاهی منفی به این پست دارند و حتی دوشنبه شب مجری فوتبال برتر مدعی شد که مشاور داوری یعنی اینکه آن مشاور به داوران سفارش می کند هوای فلان باشگاه را داشته باشد!
با این حال یکی از مشاوران با سابقه داوری فوتبال در این خصوص به شرطی که نامی از او برده نشود توضیحاتی ارایه کرد و گفت: مشاور داوری را می توان از دو منظر نگاه کرد اینکه کدام باشگاه به دنبال مشاور است و می خواهد چه مشاوری را جذب کند!؟ با این حال در اکثریت قریب به اتفاق باشگاه های فوتبال ما مشاوران داوری فعاالیتی آموزشی و سازنده دارند. اولین وظیفه مشاور داوری یک باشگاه آموزش قوانین بازی به بازیکنان و مربیان است.
وی افزود: وقتی باشگاهی به دنبال استخدام مشاور داوری می رود قصدش آموزش صحیح قوانین بازی به بازیکنان است تا آنها در میدان بدانند چه طور باید رفتار کنند. یکی دیگر از وظایف مشاور داوری آنالیز داور مسابقه است. همانطوریکه تیم ها رقبا و شیوه بازی خودشان را آنالیز می کنند لازم است که بازیکنان از شیوه داوری و حتی شخصیت رفتاری داور هم اطلاع کافی داشته باشند و بدانند در میدان حتی چگونه با داور رفتار بکنند و چطور با او صحبت کنند. یا حتی بازیکنان مثلا باید بدانند نباید با دست به داور معترض شوند زیرا در آنصورت همه آن اعتراض را می بینند و داور مجبور می شود به او اخطار بدهد.
این پیشکسوت داوری تاکید کرد: این مسایلی که گفتم مهم ترین وظایف مشاور داوری است در واقع مشاور داوری تلاش می کند با ارایه شناخت بهتر از نحوه قضاوت یک داور شرایط بهتری را برای بازیکنان در هر مسابقه به وجود بیاورد ولی اگر گاهی نگاه منفی به مشاوران داوری از سوی برخی ارایه می شود باید بگوییم این نگاه در درجه اول خیلی منصفانه نیست و در درجه دوم در هر قشر و صنفی ممکن است افراد ناسالم و خطاکاری وجود داشته باشند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=39136

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.