وزارت اقتصاد استقلال را پس داد! | آوای استقلال
2
آیا قوانین فیفا هم خرید و فروش می شود؟

وزارت اقتصاد استقلال را پس داد!

  • کد خبر : 32984
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
وزارت اقتصاد استقلال را پس داد!
در بحبوحه ماجرای مجوز حرفه ای باشگاه ها، وزارت ورزش با تمام نیروهایش به استقلال و هواداران میلیونی اش خیانت کرد.

به گزارش آوای استقلال، مبلغی که از زمان آجورلو و از محل بورس به حساب وزارت ورزش واریز شده بود تا بدهی های خارجی توسط این وزارت انجام شود را به جیب زد و نه تنها بدهی استقلال به استراماچونی را نداد بلکه سرنوشت صد و سی و پنج میلیارد هم مشخص نشد و کسی هم در این خصوص از حمید سجادی سوال نکرد و هنوز هم در خصوص این مبلغ سوالی پرسیده نمی شود و آن مبلغ را مطالبه نمی کنند.
وزارت بعد از آنکه پول استقلال را گرفت و نداد، این تیم را به خاطر بدهی از آسیا حذف کرد، از تحت تکفل خودش خارج کرد، آن را به یک وزارت بی ربط سپرد تا مشکل مالکیت پرسپولیس را حل کند برای فیفا سند سازی کرد تا تیم محبوب دولت ها، بتواند جواز حضور در آسیا را دریافت کند.
البته خدمات وزارت ورزش به پرسپولیس به همین جا ختم نمی شود. آنها استقلال را حذف کردند که بتوانند تمام بودجه را به سرخ ها اختصاص دهند، تا بتوانند تنها به تجهیز یک تیم برای حضور در آسیا فکر کنند، در واقع از گلوی استقلال زدند و به حلق پرسپولیس ریختند ریخت و پاش هایی که برای پرسپولیس انجام شد و خریدهای نجومی این تیم در فصل نقل و انتقالات، تحت نظارت وزارت انجام شد، وزارت دور زدن سقف قرارداد توسط پرسپولیس را می داند و قطع به یقین در جریان ریز آن هستند اما مگر کسی می تواند به تیم محبوب شان بگوید بالای چشمت ابرو ست؟
معافیت وحید امیری، بیرانوند و میلاد سرلک را که گرفتند،
استقلالِ قهرمان را که حذف کردند، پرسپولیس را که با بالاترین مبلغ برای حضور در آسیا بستند، با اهدای امتیازات چهار هفته نخست روحیه اش را ساختند و به سرخ ها اطمینان خاطر دادند که همچنان قاطعانه حمایت شان می کنند تنها مانده بود قطعی شدن حضور پرسپولیس در آسیا که با گروه بندی این اطمینان خاطر هم حاصل شد و درست بعد از این اتفاق اعلام شد وزارت اقتصاد و دارایی نمی تواند استقلال را بپذیرد نکته ای که پیش از این کاظم اولیایی هشدار داده بود و تاکید داشت این انتقال صورت نمی گیرد چون به لحاظ قانونی وزارتخانه ها اجازه تیم داری ندارند و در ردیف بودجه شان هزینه برای تیم های ورزشی تعریف نشده است!
پس قطعا آنها که استقلال را از تحت تکلف وزارت ورزش بودن خارج و ادعا کردند به وزارت اقتصاد و دارایی سپرده اند هم می دانستند چنین امکانی وجود ندارد و تنها به خاطر آنکه مشکل مجوز حرفه ای پرسپولیس را حل کنند مالکیت استقلال را در ظاهر بخشیدند.
با انتشار این خبر هواداران استقلال باز برافروخته شدند و درصدد آن هستند که این خبر را به فیفا انتقال دهند اما آیا فیفا به این تخلف و دور زدن قانون توسط ایران ورود می کند؟
آیا واقعا به اجرا شدن درست قوانینی که خودش وضع کرده و تیم ها را موظف و مکلف به رعایت آن نموده اهمیت می دهد؟
آیا در صورت عدم اجرای قوانین برخورد قاطعانه ای با متخلفین خواهد داشت یا قوانین را با رفاقت و لابی و زد و بند نادیده می گیرد؟
آیا اجرای قوانین فیفا برای همه تیم ها تحت هر شرایطی قابل اجرا است یا مثلا با دیدار و تلفن مهدی تاج از تخلف ها چشم پوشی می شود؟ آیا فیفا نگاه ورزشی دارد یا آنجا هم با دیپلماسی، با ورود وزارت خارجه کشورها، با دخالت سیاسیون از کنار قانون شکنی ها می گذرد؟
فیفا در برخورد با مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس چه واکنشی خواهد داشت؟ با دانستن این که استقلال را به خاطر مالکیت مشترک حذف کردند، این که وزارت ورزش عمدا به مهره منصوب خود حکم سرپرستی داد تا بر اساس قوانین فیفا آبی ها با مشکل نداشتن مدیرعامل مواجه باشند، این که عمدا اجازه ندادند بدهی های استقلال پرداخت شود… چه واکنشی در برابر اینهمه ظلم و تبانی خواهد داشت؟
آیا فیفا و قوانینش هم تحت تاثیر روابط و ضوابط هستند؟

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=32984

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.