“وار” در آسیا و تجربه تلخ پرسپولیس! | آوای استقلال
1
اختصاصی آوای استقلال

“وار” در آسیا و تجربه تلخ پرسپولیس!

  • کد خبر : 33946
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
“وار” در آسیا و تجربه تلخ پرسپولیس!
بازی پرسپولیس با تیم استقلال تاجیکستان را دیدید؟ صحنه پنالتی به سود تیم تاجیکستان و پذیرفته نشدن گل پرسپولیس را دیدید؟

به گزارش آوای استقلال، تعجب کردید؟ باور نمی کردید؟هر “آن” انتظار داشتید رای به نفع پرسپولیس صادر شود؟ شما در آن لحظه تنها نبودید و تمام بینندگان آن مسابقه همین فکر را می کردند و دقیقا همین باور و انتظار را داشتند
زیرا همه تا پیش از این بازی بیننده لیگ ایران بودند!
باور این که رای علیه پرسپولیس باشد به واسطه حمایت های همه جانبه ای که در کشور از آنها می شود، سخت است.
وقتی به خاطر حمایت های پر تکرار و بدون وقفه، این تیم قهرمانی های پی در پی را در کارنامه اش ثبت کرده است، وقتی تمام تیم های لیگ قربانی بی عدالتی می شوند تا پرسپولیس امتیازی به دست آورد، وقتی داوران حق تیم ها را پایمال می کنند تا در جشن قهرمانی سرخ ها شرکت کنند، جزوی از باورهایمان شده است که پرسپولیس تحت هر شرایطی و برای همه مسئولین تافته جدابافته است!
بله این باور درست است اما فقط در ایران.
پرسپولیس خارج از مرزها با الهلال عربستان و استقلال تاجیکستان یکی و برابر است. روی بازیکنانش خطا کنند داوران در سوت خود می دمند، گل مردود بزنند داوران بدون توجه به مسائل خارج از زمین در سوت خود می دمند. نه آن که توپ درون دروازه را نبینند و گل را مردود اعلام کنند تا مبادا آب در دل یک تیم تکان بخورد!
فقط اینجا و در فوتبال ایران است که یک تیم در تمام بازی ها مصونیت دارد و حتی اگر پای بازیکن حریف را قلم کنند داور چشمان کورش را می بندد و می گذرد.
در هیچ کجای دنیا آنچه در ایران اتفاق می افتد، قابل اجرا و قابل باور نیست.
شاید یک تیم در یکی دو بازی از امتیاز نفوذ و پول خود بتواند استفاده کند اما اینکه در تمام بازی ها با کمک و حمایت داوری امتیاز بگیرد نمونه اش در لیگ محلات عقب افتاده ترین کشورهای جهان هم دیده نمی شود!
پرسپولیس در آسیا تجربه تلخی داشت. هضم این که داور علیه آنها باشد برای شان سخت بود. آنها عادت کرده اند خطای شان دیده نشود، عادت کرده اند گل های شان ولو آفساید و خطا، پذیرفته شود، عادت کرده اند تمام سوت ها به نفع شان باشد!
طعم تلخ و گزنده رای داور آن وقت که به ضرر باشد را چشیدند.
آیا وجدان کسی از بازیکنان پرسپولیس بیدار است که با خود بیندیشد چطور تیم های لیگ رای مغرضانه داوران علیه خودشان را تاب می آورند؟
همین که فکر کنی داور بدون جانبداری قضاوت می کند پذیرش هر رای برایت آسان خواهد بود اما امان از آن روزی که بدانی قضاوت ها منصفانه نیست و تمام داوری ها مهندسی شده است!
آیا پرسپولیسی ها این بی عدالتی را حتی برای یک بار تجربه کرده اند؟آیا پذیرفتن رای بدون حب و بغض داورِ بازی با تاجیکستان برای شان آسان بود؟ ببینید تمام تیم های لیگ که ایمان دارند داوران به طور هماهنگ شده بدون شک بازی را به نفع پرسپولیس قضاوت می کنند، چه حالی دارند و چقدر دچار بی انگیزگی و ناامیدی می شوند!
یک تیم باشگاهی از تاجیکستان که هیچ، تیم ملی شان هم حتی برابر تیم های لیگ دسته یک ایران حرفی برای گفتن ندارند و از ابتدا برد پرسپولیس قابل پیش بینی بود و گمان می کردیم با تعداد گل های بیشتری هم حریف را بدرقه کند اما آنچه این بازی را برای ما زیبا کرد نه انتظار شکست پرسپولیس بود بلکه دیدن همان داوری و نیش عدالت بود که پرسپولیس را گزید.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=33946

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.