همه آنچه باید درباره داور داربی بدانید؛ پای «وحید» در میان است | آوای استقلال
0

همه آنچه باید درباره داور داربی بدانید؛ پای «وحید» در میان است

  • کد خبر : 37353
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
همه آنچه باید درباره داور داربی بدانید؛ پای «وحید» در میان است
هفته آینده قرار است داور مسابقه داربی معرفی شود که شانس وحید کاظمی از سایر گزینه‌ها بیشتر است.

به گزارش آوای استقلال، استقلال و پرسپولیس در یکی از حساس‌ترین دیدارهای لیگ بیست‌وسوم، روز چهارشنبه بیست‌وسوم اسفندماه در ورزشگاه آزادی تهران باید از ساعت ۲۰ به مصاف هم بروند؛ آن‌هم در حالی‌که تا پیش از برگزاری دیدارهای هفته نوزدهم، فاصله امتیازی ۲ تیم در جدول رده‌بندی ۳ امتیاز بوده و در صورت حفظ این فاصله تا روز مسابقه داربی، بدون‌شک حساسیت و هیجان نبرد سرخابی‌ها افزایش پیدا می‌کند؛ به‌ویژه آنکه طبق قانون سازمان لیگ، نتیجه بازی رودررو در صورت برابری امتیازات نسبت به تفاضل گل تیم‌ها ارجحیت دارد.

مسئولان فدراسیون فوتبال توانسته‌اند به مانند مسابقه دور رفت، مجوز استفاده از تکنولوژی (VAR) را دریافت کنند و در اقدامی تاریخی، قرار است برای اولین‌بار یک زن هم در تیم داوری مسابقه داربی حضور داشته باشد و قرار است مهسا قربانی در اتاق (VAR) مستقر شود. مهم‌ترین چالش پیش‌روی مسئولان فدراسیون به‌ویژه اعضای کمیته داوران، انتخاب داور اول مسابقه داربی است؛ آن‌هم داوری که دوره‌های مرتبط با (VAR) را گذرانده و لایسنس آن را دریافت کرده باشد.

کاظمی به رویای بزرگ خود می‌رسد؟
موعود بنیادی‌فر، وحید کاظمی، حسن اکرمی، امیر عرب‌براقی و مرتضی منصوریان به همراه پیام حیدری، بیژن حیدری و کوپال ناظمی داورانی هستند که دوره‌های (VAR) را پشت سر گذاشته‌اند. از از میان این گزینه‌ها، بنیادی‌فر در دور رفت مسابقه داربی را قضاوت کرد که قضاوت بحث‌برانگیزی داشت و با توجه به انتخاب او به عنوان داور اول نبرد استقلال خوزستان و استقلال تهران، به نظر می‌رسد که شانس بنیادی‌فر برای قضاوت در داربی پایتخت در دور برگشت به صفر رسیده و او برای دومین داربی پایتخت داور اول مسابقه نخواهد بود.

وحید کاظمی در دور رفت یکی از گزینه‌های موردنظر کمیته داوران بود. در آن مقطع احتمال عدم برگزاری داربی بدون تکنولوژی (VAR) بود و همین مسئله باعث شد تا نام کاظمی مطرح شود. داور باتجربه فوتبال ایران که در ماه‌های گذشته دوره‌های مرتبط با (VAR) را پشت سر گذاشته، مجوز لازم را در این زمینه دریافت کرده و حالا گفته می‌شود که مسئولان کمیته داوران نسبت به انتخاب او مصمم هستند و احتمال دارد که کاظمی برای اولین‌بار در دوران داوری خود، در ۴۰ سالگی شانس قضاوت در داربی پایتخت را به‌دست آورد.

دکتر بیژن شانسی ندارد، بقیه گزینه‌ها روی میز است

بیژن حیدری در هفته نخست نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران اشتباهات جنجالی در دوئل تیم‌های آلومینیوم اراک و پرسپولیس تهران داشت؛ جایی‌که به زعم کارشناسان او یک ضربه پنالتی به سود پرسپولیس اعلام نکرد و همچنین محمدحسین کنعانی‌زادگان را با کارت قرمز اخراج نکرد. این عملکرد ضعیف حیدری باعث شده تا او که سابقه ۲ بار قضاوت در مسابقه داربی را دارد، از صف داوران کاندیدای قضاوت در این مسابقه حساس کنار برود و گفته می‌شود که شانس او به صفر رسیده است.

حسن اکرمی، امیر عرب‌براقی، مرتضی منصوریان، پیام حیدری و کوپال ناظمی دیگر گزینه‌های مطرح شده برای قضاوت در مسابقه داربی هستند که ناظمی هم در هفته نوزدهم باید قضاوت کند و بعید به نظر می‌رسد که ۲ هفته پیاپی به او قضاوت سپرده شود. با توجه به عملکرد خوب عرب‌براقی در مسابقات حساس این فصل و البته کارنامه نسبتاً موفق حسن اکرمی در بازی‌های مهم، گفته می‌شود بعد از وحید کاظمی، بیشترین شانس برای این ۲ داور باتجربه است و طبق آخرین خبرها، قرار است روز یکشنبه هفته آینده، رسماً از تیم داوری مسابقه داربی رونمایی شود.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=37353

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.