هشدار تند نماینده مجلس به فدراسیون فوتبال و عزیزی خادم! | آوای استقلال
1

هشدار تند نماینده مجلس به فدراسیون فوتبال و عزیزی خادم!

  • کد خبر : 16936
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
هشدار تند نماینده مجلس به فدراسیون فوتبال و عزیزی خادم!
احمد راستینه به صحبت های چند روز پیش خداداد افشاریان واکنش نشان داد

احمد راستینه رئیس کمیته تربیت‌ بدنی مجلس در خصوص حواشی فدراسیون فوتبال، VAR و … صحبت کرد.

یک مورد این است که می گویند مجلس باید اساسنامه را به تایید نهایی برساند. اگر نشود فوتبال ما تعلیق می شود و ما جام جهانی را از دست می دهیم. آیا چنین چیزی درست است؟

اصلا درست نیست. ببینید مجلس عالی ترین مقام قانون گذار کشور ما است. هیچکس نمی تواند برای مجلس تعیین تکلیف کند که شما الزاما خواسته ما را باید قانون کنید. این که خیلی خنده دار است یک فدراسیونی بگوید الزاما اساسنامه را اینگونه تدوین کنید. آیا زیربنای قانونی وجود دارد؟ زیرساخت های قانونی اش شکل گرفته است؟ آیا اساسا در قانون ما به این شکل تعریف شده که موسسه غیر انتفاعی خصوصی مستقل از دولت اعتبارات بگیرد؟ آنهایی که این حرفها را می زنند واقعا متوجه نیستند که در اساسنامه فیفا هم چنین چیزی قید نشده است. ما یک کشور مستقل هستیم با قوانین مشخص. فدراسیون فوتبال هم یک نهاد غیر دولتی است که استقلال دارد، مجمع فدراسیون دارد که آنجا تصمیم گیری می شود. فیفا هم اینها را می داند. اما اینکه مرتب پیام های غیرمربوط به فیفا انعکاس دهیم و اینگونه وانمود کنیم که اگر مجلس آنچه را ما می خواهیم تصویب نکند، تعلیق می شویم، فکر می کنم آقایان باید مراقب پیام های غلط شان باشند. طبیعتا اگر اتفاقی رخ دهد مقصر آنها هستند که اطلاعات غلط را به فیفا منعکس می کنند. مجلس شورای اسلامی بر اساس آنچه نیاز کشور و دفاع از حقوق کشور و مبتنی از قانون اساسی است و با آنها بتواند گره های ورزش کشور را باز کند، حتما دریغ نمی کند. طبیعتا اگر خواسته ای یا لایحه ای از طرف دولت باشد، آن را بررسی می کند و در کمیسیون های تخصصی بحث های کارشناسی با حضور خود دستگاه های دولتی و حضور وزارت ورزش و جوانان شکل می گیرد. نهایتا مجلس آنچه را فکر می کند می تواند کمکی به مسائل جامعه کند، تصویب و به صحن می برد. در صحن نمایندگان آزادند به خواسته کمیسیون رای مثبت یا منفی بدهند. نمایندگان در نظام جمهوری اسلامی در یک مردم سالاری دینی در اعلام رای و نظرشان آزادند. شما نمی توانید به مجلس بگویید آنچه را ما می خواهیم تصویب کنید. این با هیچ نظام مردم سالاری و دموکراسی تطابق ندارد. بهتر است آقایان فدراسیون نشین یک بار دیگر نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران را مطالعه کنند. حتی دموکراسی های دنیا را مطالعه کنند. آیا در دموکراسی های دنیا آنچه که می خواهند را به مجلس می برند و الزاما تصویب می کنند؟

اگر تصویب نکنند بحث تعلیق هم وجود ندارد دیگر؟ یعنی این اشتباه است؟

فدراسیون باید به وظیفه اش عمل کند. فیفا برای قوانین داخلی کشورها احترام قائل است. فدراسیون آنچه که نیازش است را الان در اختیار دارد، یک نهاد عمومی غیردولتی که یک مجمع دارد. مجمع رییس فدراسیون انتخاب می کند، دولت هیچ نقش و دخالتی در فدراسیون ندارد. باید اینها را به فیفا انتقال دهند. اما وقتی پیام های غلط را به فیفا انتقال می دهند، آنوقت فیفا هم دچار اشتباه در تصمیمات می شود. من به همه اهالی فوتبالی کشورمان مخصوصا پیشکسوتان عزیز، مخصوصا فدراسیون نشین ها تاکید می کنم پیام غلط مخابره نکنند. هر اتفاقی برای فدراسیون رخ دهد، مقصرش پیام های غلطی است که فدراسیون مخابره می کند. مردم عزیز ما می دانند امروز فدراسیون براساس اساسنامه یک نهاد عمومی غیردولتی، مستقل، بر اساس تصمیمات مجمع اداره می شود و نهادهای دولتی و سیاسی نقشی در آن ندارند.

احمد راستینه در خصوص صحبت های خداداد افشاریان که گفته بود ما VAR داریم اما مجلس آن را گروگان گرفته است، گفت:

واقعا چنین چیزی گفته؟ شوخی کرده است. مجلس به VAR چه کار دارد که بخواهد آن را گروگان بگیرد؟ بحث های تخصصی فنی و ورزشی مربوط به فدراسیون است. شان مجلس شورای اسلامی خیلی فراتر از این است که در این مسائل جزیی ورود کند. به افشاریان توصیه می کنم که با مجلس به عنوان یک مرجع قانون گذار این شوخی های بی ربط را نکند.

راستینه افزود:طبیعتا مردم، قهرمانان ورزشی و جامعه ورزش می دانند که از سال گذشته مجلس چگونه ورزش را حمایت کرده است. نقش مجلس، نقش نظارتی و قانون گذاری است و شان اش ورود به حواشی فدراسیون نیست. متاسفانه این روزها فدراسیون نشین ها، مباحث و حاشیه هایی را مطرح می کنند که هیچ ربطی به ارگان های دیگر ندارد. از افشاریان انتظار دارم با نگاه منطقی و با استدلال درست نسبت به این حوزه ورود کند. ما از هر فناوری ای که بتواند ورزش ما را ارتقا دهد، حمایت می کنیم اما طبیعتا اجازه نمی دهیم فدراسیون ما به واسطه لابی ها و نفوذ مافیا در دام شرکت های مجهول الهویه ای بیفتد که وقتی به هویت آنها ورود می کنیم، می فهمیم آنها جیره خوار رژیم صهیونیستی هستند و اینجا که هویت ایرانی – اسلامی ما و نگاه استقلال ما مطرح می شود، اجازه نفوذ به تشکیلات و دستگاه های ذی ربط مان را نخواهیم داد و مجلس در نقطه پر قدرت نظارتی خودش خواهد ایستاد. در نقش نظارتی امکان دارد برخی آقایان ناراحت شوند و طبیعتا احقاق حقوق مردم بر هر چیز دیگری ارجحیت دارد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=16936

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.