نکونام: غرق شده‌ایم و امیدوارم یک قایق نجاتی به ما برسد/ با هیچ‌کس خصومت ندارم و از حق استقلال دفاع می‌کنم | آوای استقلال
4

نکونام: غرق شده‌ایم و امیدوارم یک قایق نجاتی به ما برسد/ با هیچ‌کس خصومت ندارم و از حق استقلال دفاع می‌کنم

  • کد خبر : 32593
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
نکونام: غرق شده‌ایم و امیدوارم یک قایق نجاتی به ما برسد/ با هیچ‌کس خصومت ندارم و از حق استقلال دفاع می‌کنم
سرمربی تیم فوتبال استقلال در انتظار قایق نجاتی است که آبی‌ها را نجات دهد، قایقی که به زعم او می‌تواند هواداران باشد.

به گزارش آوای استقلال، جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل ملوان بندر انزلی در هفته دوم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: خیلی خوشحالم که در خدمت دوستان اصحاب رسانه هستم. همه از اینکه ما پیش‌فصل‌مان را با تغییرات و حواشی متعددی شروع کردیم اطلاع دارند و نمی‌خواهم صحبتی درباره آن داشته باشم. در بازی اول بچه‌ها خیلی زحمت کشیدند و تیم ما بهترین عملکردش را داشت و توانستیم سه امتیاز را بگیریم. ما یادمان نمی‌رود و من با فوتبال زندگی کردم و فریب نتیجه را نمی‌خوریم و مشکلاتی را که داریم، کماکان می‌دانم و نیازی به صحبتی نیست که باعث غرور ما و بازیکنان ما شود، چون مشکلات ما همچنان پابرجاست و نتوانستیم مشکلات‌مان را حل کنیم.
می‌دانیم مقابل ملوان کار سختی داریم
وی ادامه داد: برای بازی فردا هم می‌دانیم که ملوان تیم خوبی است. علی‌رغم اینکه آنها بازی قبل را باختند، تیم فوق‌العاده خوب و سختکوشی هستند و ما می‌دانیم که بازی سختی داریم. ملوان همیشه تیم خوب و ریشه‌داری است و امیدوارم که بازیکنان ما فردا با تمام تمرکز و تلاش زیاد بازی کنند.

کریمی تا روزی که در استقلال بود زحمت کشید
سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره اینکه شاید کمتر از ۲۰ درصد از لیست درخواستی‌اش جذب تیم شدند و اینکه اختلافش با علی خطیر به استقلال ضربه می‌زند، خاطر نشان کرد: درباره لیست باید بگویم که من لیستم را به کریمی (سرپرست پیشین باشگاه استقلال) دادم و از او تشکر می‌کنم. او تا روزی که در استقلال بود برای باشگاه زحمت کشید. به هر حال من دوست نداشتم در آن برهه تنها بمانم، چون در اوج نقل‌وانتقالات بودیم. شاید ما دو بازیکن خوب را در آن چند روز از دست دادیم، ولی کریمی تصمیمش را گرفت و قابل احترام بود و باز هم از او تشکر می‌کنم. در لیست من این‌طور نبود که همه آنها را بخواهم، خدا را شکر که توانستیم دو بازیکن از لیست را جذب کنیم و بازیکنان دیگری هم بودند که درخواست داشتیم، ولی به هر حال وجود مشکلات باعث شد بازیکنانی که می‌خواستیم، نگیریم. من هیچ مشکل شخصی با هیچ‌کسی ندارم. من برای منافع تیم و باشگاه بزرگ استقلال و هواداران دعوا می‌کنم و می‌جنگم که تیمم بهترین امکانات و زمین را داشته باشد. ما باید شرایطی را فراهم کنیم که هواداران و بازیکنان با هم لذت ببریم، این وظیفه من است. من هیچ خصومتی با کسی ندارم، ولی در کارم و در هر تیمی که باشم مخصوصاً الان در استقلال وظیفه‌ام است که از حقوق تیم و بازیکنان دفاع کنم. تمام صحبت‌هایی هم که هست به جذب بازیکن ختم می‌شود و خواسته دیگری ندارم.

تصمیم بر آن شد که تمام بازیکنان سال گذشته را نگه داریم و بازیکن جدیدی هم نگیریم
نکونام در ادامه یادآور شد: با شرایطی که ما داشتیم همه دیدند که در بازی اول چه بازی کردیم. لیگ امسال فرسایشی است و بازی‌های تیم ملی و تیم امید را داریم و باید بازیکنان را سرحال نگه داریم و همین‌طور مصدومیت‌ها وجود دارد. قطعاً شرایط سختی داریم، ولی آخرین صحبتی که داشتم، چون نگفتم، الان می‌گویم که همه بدانند. بازیکنانی که قرار بود از لیست کنار بگذاریم گفتیم که برگردند، چون تصمیم بر آن شد که تمام بازیکنان سال گذشته را نگه داریم و بازیکن جدیدی هم نگیریم. اگر تیمی بخواهد در سطح مدعی قهرمانی باشد باشگاه باید بازیکن جذب کند، ولی صحبتی که کردیم این بود که با همین نفرات به کار ادامه دهیم و بازیکنانی که جدا شدند به تیم برگردند. ما بازیکن جدیدی هم نمی‌توانیم اضافه کنیم و من این را قبول کردم، دیدید که بازیکنان را برگرداندیم.

همین تیم برای من بهترین تیم است و تا جایی که بتوانیم تلاش می‌کنیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطر نشان کرد: در بازی اول هم آرمان رمضانی با دو جلسه تمرین بازی کرد و بهترین عملکرد را داشت. همین تیم برای من بهترین تیم است و تا جایی که بتوانیم تلاش می‌کنیم تا بتوانیم بهترین جایگاه را برای استقلال داشته باشیم. به بازیکنان هم گفته‌ام و همه ما قول می‌دهیم که تا جایی که توان داریم بجنگیم. خودتان دیدید سرمربی تراکتور دیروز مصاحبه کرد که مدعیان قهرمانی را به درستی اعلام کرد و مثلث قهرمانی را بین سه تیم دانست و ما را هم در این قاب نیاوردند. ما زحمت‌مان را برای هر بازی می‌کشیم و هر اتفاقی افتاد باید ببینیم چه تصمیمی گرفته می‌شود.

اسامی بازیکنانی که خواستم جذب شوند موجود است
جواد نکونام در پاسخ به این سؤال که استقلال در چه پست‌هایی مشکل دارد، گفت: لیست اولیه من زمان آقای کریمی بود و لیست بعدی در زمان جابه‌جایی بازیکنان. لیست بعدی در زمان آقای خطیر به او داده شد و موجود است. بازیکنانی که در پست‌های مختلف درخواست کردم، اسامی‌شان موجود است. به هر حال من می‌توانم درخواست خودم را داشته باشم، اما به هر حال آخر این صحبت‌ها باشگاه باید به هواداران جواب بدهد، کسانی که صاحب و مالک اصلی باشگاه هستند. متأسفانه باشگاه نتوانست و نمی‌تواند این کار (جذب نفرات موردنظر کادر فنی) را انجام بدهد.

اگر بازیکنانم را قبول نداشتم بدون تعارف به خودشان می‌گفتم
وی افزود: چهار نفر بازیکن فیکس تیم (در فصل گذشته) که جزو ۱۰ بازیکنی بودند که در لیست اصلی حضور داشتند، نیستند. این می‌شود ۴۰ درصد تیم. من حق این را دارم که سه بازیکن جدید هم بخواهم، یعنی حداقل هفت بازیکن جدید نیاز دارم، ولی ما سه بازیکن گرفتیم. بازیکنان تیم امید گرفتیم که برای استقلال خوب و باکیفیت هستند. برای من این تیم بهترین است. اگر قبول‌شان نداشتم بدون تعارف به خودشان می‌گفتم. امیدوارم با همین تیم بهترین نتایج را در لیگ برتر کسب کنیم.

تصمیم‌گیرنده و کسی که کار انجام می‌دهد، من نیستم
سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که هواداران تیم باید چه انتظاری از آبی‌پوشان داشته باشند، تصریح کرد: مدیریت باشگاه گفت حتی اگر تیم چهاردهم شود ما پشت نکونام هستیم، اما هوادار دوست دارد تیمش مدعی باشد ما هم با آنها زندگی می‌کنیم. خانواده، دوست و آشنا دوست دارند تیم‌شان قوی باشد که حداقل سربلند باشند، اما به هر حال تصمیم‌گیرنده و کسی که کار انجام می‌دهد، من نیستم. من فقط می‌توانم نظر خودم را اعلام کنم. اگر این اتفاقات نمی‌افتد از دست من و چارچوب کاری من خارج است. واقعاً از همین حالا می‌گویم تلاش و تمام زحمات بازیکنان را خواهیم داشت که بهترین نتیجه را کسب کنیم، اما هیچ چیزی از ارزش‌های بازیکنان تیم کم نمی‌شود. به بازیکنانم گفته‌ام بهترین بازی خود را به نمایش بگذارند و تلاش‌شان را انجام بدهند. اگر این اتفاق نیفتد اشکالی ندارد، اما پیش وجدان‌شان و هواداران شرمنده نباشند.

وقتی بودجه‌ای نیست بازیکنی نمی‌تواند جذب شود
نکونام درباره اینکه مهاجم خارجی که در ایران حاضر شده مورد تأیید اوست و چند بازیکن از لیست وی که به خطیر تحویل شده، جذب شدند، گفت: هفته قبل گفتم بازیکن اگر بازیکن خارجی مورد تأییدم بوده و به تهران آمده باشد قطعاً در تمرین حاضر می‌شود. نمی‌دانم تهران است یا به ایفمارک رفته، نرفته و یا …، اما ما نمی‌توانیم بازیکن بگیریم. خودشان گفتند نمی‌توانیم بازیکن بگیریم. به همین دلیل بازیکن عراقی هم از تیم ما جدا شد و گفتند بودجه نیست. وقتی بودجه‌ای نیست بازیکنی نمی‌تواند جذب شود.

کلاً ۳ بازیکن توانستیم جذب کنیم!
وی ادامه داد: در لیستی که من دادم از روز اولی که شروع کردیم زمان آقای حجت کریمی، شاید با ۱۰ بازیکن صحبت کردیم، اما توانستیم دو بازیکن جذب کنیم. ما کلاً سه بازیکن توانستیم جذب کنیم. مهرداد محمدی، آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی که جایگزین بازیکنان خروجی فصل گذشته شدند. اینها بازیکنان باکیفیتی هستند، غیر از آن بازیکنی جذب نشده است.

اینکه خبرهای تیم بیرون می‌آید جای تعجب دارد!
سرمربی تیم فوتبال استقلال راجع به مصدومیت آرمین سهرابیان و اینکه دست وی در چینش ترکیب بسته می‌شود، گفت: اولین نکته این است که خیلی جالب است که خبر این موضوع بیرون آمده است. جای تعجب دارد! در تیم‌هایی که من قبلاً در آن کار کردم تلاش کردیم اخبار و اطلاعات درون تیم باشد و مثل یک خانواده برخورد کنیم. این موضوع به ضرر استقلال است و به تیم ضربه می‌زند. از خبرنگاران و دوستانی که در رسانه هستند خواهش می‌کنم و از طرفداران استقلال می‌خواهم از اخباری که بیرون می‌آید خوشحال نشود.

امیدوارم مجبور نشوم صحبتی علیه کسی داشته باشم
وی تأکید کرد: وقتی خبر مصدومیت بیرون می‌آید، خوب نیست. وقتی بازیکن روز بازی، بازی نکند همه متوجه می‌شوند. این کار درستی نیست. اگر کار درستی باشد خودم اعلام می‌کنم. خودم که مسئول فنی و همه چیز تیم هستم وقتی اعلام نمی‌کنم، بقیه هم نباید اعلام کنند. امیدوارم مجبور نشوم صحبتی علیه کسی داشته باشم که فردا بگویند علیه کسی صحبت کردم!

غرق شده‌ایم و امیدوارم یک قایق نجاتی به ما برسد
نکونام در مورد رعایت سقف قرارداد توسط باشگاه استقلال و ضرر کردن این تیم در جنگ با دیگر تیم‌ها گفت: یک زمانی گفتم غرق می‌شویم، حالا که دیگر غرق شده‌ایم! الان که دیگر کشتی قشنگ راحت پایین می‌رود. امیدوارم یک قایق نجاتی به ما برسد و ما را به ساحل برساند. فکر می‌کنم قایق نجات هواداران هستند که حضورشان و وجودشان به ما روحیه می‌دهد تا این شرایط سخت را دنبال کنیم. علاوه بر این قانون، در آینده خواهید دید. من به‌عنوان کسی که سال‌ها فوتبال بازی و در این حوزه کار کردم می‌گویم خیلی از قوانین است که به یک سال نمی‌کشد که عوض می‌شود.

سقف قرارداد برای ماست و ما می‌خواهیم رعایت کنیم
وی همچنین خاطر نشان کرد: شما ببینید در اثر این قانون چند بازیکن فوتبال‌شان نابود می‌شود. چند بازیکن زیر ۲۳ سال، بر اثر بالا رفتن سن و حضور در لیست بزرگسالان، فوتبال‌شان نابود شد. شرایطی شده که سقف قرارداد برای ماست و ما می‌خواهیم رعایت کنیم. این موضوع شرایط را برای استقلال سخت کرده است. ما خودمان می‌خواهیم اولین نفر این قانون باشیم. در مورد هیچ تیمی صحبت نمی‌شود. جالب است مسئول فدراسیون درباره هیچ تیمی صحبت نمی‌کند، اما در مورد استقلال از ب، بسم الله تا ق صدق الله صحبت می‌کنند. همه چیز را از مربی تا بازیکن می‌گوید. خیلی جالب است که در باشگاه ما کسی چیزی نمی‌گوید. شما چه کاره هستید که درباره استقلال صحبت می‌کنید؟!

کار استقلال را استقلالی‌ها انجام می‌دهند،‌ به وضعیت فدراسیون رسیدگی کنید!
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: ریز صحبت‌های تیم ما بیرون می‌آید. فلان فرد قراردادش ثبت نشد. فلان بازیکن ایفمارک نرفت. آقایان! بروید به وضعیت فدراسیون رسیدگی کنید. این وضعیت فوتبال ماست. کار استقلال را استقلالی‌ها انجام می‌دهند. پیشکسوتان، بزرگان و مسئولان این تیم انجام می‌دهند. شما دل‌تان به حال استقلال می‌سوزد بروید کار خودتان را انجام بدهید.

گمراه نمی‌شوم و غرق برد هفته اول نمی‌شوم
وی درباره اینکه همه غرق پیروزی هفته اول استقلال شدند، اظهار داشت: صد هزار مرتبه شکر که بازی هفته اول را با پیروزی پشت سر گذاشتم. اما هنوز غرق برد شدند. فوتبال اینجوری نیست. من اهل فوتبالم، کارم این است و گمراه نمی‌شوم و غرق این برد نمی‌شوم. وظیفه باشگاه روشن است. چه با برد ۱۰ بر صفر چه با نتیجه ۳ بر صفر. کار هر کسی روشن است. وظیفه مربی هم روشن است.

دم آنهایی که تیم قوی بستند گرم، به هواداران و تیم‌شان احترام گذاشتند
سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به صحبت‌های خبرنگاری که معتقد بود بعضی باشگاه‌ها با ثبت قراردادهایی دو ساله و رقم قرارداد بالاتر در فصل دوم مشغول دور زدن قانون سقف قرارداد هستند، تأکید کرد: آنهایی که این کار را انجام دادند، توانستند و تیم قوی‌تری بستند. دم آنهایی که تیم قوی بستند گرم، به هواداران و تیم‌شان احترام گذاشتند. گفته بودم ما می‌خواهیم بچه‌ خوب داستان باشیم و وقتی همه خرید می‌کنند ما از پشت ویترین آنها را تماشا می‌کنیم. این اتفاقی است که برای استقلال افتاده است.

نکونام درباره این موضوع که آیا برای پیشنهاد قرارداد سال دوم با باشگاه صحبت می‌کند، گفت: یکسری چیزها را اجازه بدهید باز بماند. اگر در آینده دیدیم شرایط تغییر نمی‌کند و بهتر نمی‌شود بهتر و راحت‌تر می‌شود صحبت کرد. بگذارید درون خودمان آرام باشد.

تمام آرزوی من این بوده است که در حضور هواداران استقلال بازی کنم
وی راجع به عدم حضور تماشاگران در بازی میزبانی استقلال به دلیل بازسازی ورزشگاه آزادی، یادآور شد: تمام آرزوی من این بوده است که در حضور هواداران استقلال بازی کنم. اولین روز حضورم در باشگاه استقلال و اولین تمرینم در این تیم جلوی هواداران بوده است. دوست داشتم اولین حضورم در ورزشگاه آزادی و اولین مربیگری‌ام در روز میزبانی استقلال با حضور تماشاگران باشد. با کسانی که این همه مشکل هست، اما واقعاً به خاطر آنها تحمل می‌کنم. وقتی فوتبال بازی می‌کردم هم اینقدر حواشی را در فوتبالم ندیده بودم. به عشق این هواداران و محبتی که از آنها می‌بینم، خستگی‌ام در می‌رود.

هنوز فوتبال شروع نشده است جریمه آن را می‌بینیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: وقتی این همه محبت و علاقه را می‌بینم واقعاً آنها مقابل من با این شرایط بد پادشاه هستند، چون آنها سختی زیادی را تحمل می‌کنند تا سر یک بازی یا تمرین حاضر شوند. این برای من خیلی ارزش دارد، ولی متأسفم که فردا نمی‌توانند بیایند و حضور داشته باشند. این یکی از جرایمی است که فیفا برای تیم‌های خاطی در نظر می‌گیرد. هنوز فوتبال شروع نشده جریمه آن را می‌بینیم. این برای هر تیمی است که هوادارانش حضور نداشته باشند، جریمه است. فارغ از هر نتیجه‌ای، از حضور آنها و بازی در کنار آنها لذت می بردیم، ولی متأسفانه از نعمت حضورشان فردا محروم هستیم.

انتظار؟ همین که از حق ما دفاع کنند، راضی هستیم
نکونام در پاسخ به سؤال خبرنگاری که گفت بازیکن بعضی تیم‌ها برای حضور هواداران‌شان مستقیماً با مسئولان فدراسیون صحبت می‌کنند، آیا قصد ندارد خودش به این مسئله ورود کند یا از کسی انتظار انجام این کار را ندارد، عنوان کرد: انتظار؟ همین که از حق ما دفاع کنند، راضی هستیم. ما انتظار زیادی هم نداریم. وقتی بازیکن ملی هستید و چند سالی در تیم ملی بازی می‌کنید این ارتباط بین فدراسیون و بازیکن بوده است و خواهد بود. خودم هم بازیکن بودم و این ارتباط را داشتم. به این موضوع ایرادی وارد نیست که مشکلات به مسئولان منتقل شود. اگر دخالت بی‌جایی در امور باشگاه استقلال صورت می‌گیرد انتظار ما این است که عکس‌العملی نشان بدهیم و از حق هواداران دفاع شود.

کنار نام استقلال و هواداران می‌توانیم شخصیتی را کسب کنیم
وی افزود: تیم استقلال به‌صورت امانت در دستم است. الان من سرمربی استقلال هستم، دو فردای دیگر می‌روم، اما باید از باشگاه با هم دفاع کنیم. تمام ما در کنار یکدیگر باید از آن دفاع و تا روزی که هستیم برای موفقیت آن باید تلاش کنیم. در ادامه توقعم این است هر کسی مربی، مدیر یا مسئولیتی داشت از این باشگاه دفاع کند. این باشگاه بزرگ است و هواداران زیادی دارد که از حق آنها باید دفاع کرد. این هواداران به عشق این تیم زنده هستند. این هواداران می‌توانند وجه‌ای را به استقلال و ما بدهند که در تمام طول فوتبال‌مان کسب نکردیم. کنار نام استقلال و هواداران می‌توانیم این شخصیت را کسب کنیم.

الان نمی‌دانیم چه کسی فردا روی نیمکت است
سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به اظهارنظر هاشمی‌نسب که گفته است نمی‌داند در هفته دوم روی نیمکت تیم می‌نشیند یا خیر، گفت: تا الان نمی‌دانیم چه کسی فردا روی نیمکت است یا خیر.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=32593

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.